Verevelend voorval

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door mamavanlise, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap ergens best wel dat je een soort van boos reageert, heb ik ook bij dit soort dingen. Maar je snapt dat het best wel aso overkomt, ook op die mensen. Tja en als je dan net Tokkies treft krijg je zo'n aso reactie ;)

2. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.657
    823
    113
    Vrouw
    Ook eens met Boommm, ik sta van deze reacties echt te kijken. Dichtbij parkeren is lakschade riskeren, en het zou de omgekeerde wereld zijn als je verwacht dat een ander voorzichtig is met je spullen als dat jou moeilijk uitkomt?? Bizar.
    Die man in de openingspost reageert natuurlijk ook niet normaal.
    Ik snap eigenlijk niet waarom het zo onmogelijk is om even aan de kant in te stappen die wel vrij is. Het is mij ook wel eens gebeurd, dan laat ik mijn dochter even over de chaufeursstoel op de bijrijdersstoel klimmen en verzet de auto een meter.

3. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    Lees je dik gedrukte stukje nogmaals ? Waarom kon je je kinderen er niet inzetten ?? Kind van 2 kan echt wel even via de bestuurder stoel naar achter klimmen als je een 3 deurs hebt. Desnoods van de achterklep over de bank heen. Kleine kun je naast je zetten aan de voorkant je rijd naar achteren en zet alles goed........ Beetje creatief en inzicht kom je al heel ver...

En die reactie van die man... als er een een vrouw met hoge poten naar mij toe komt dat die auto aan de kant moet omdat de kinderen er niet in kunnen en aan de linkerkant staat geen auto zou ik ook gaan lachen... We krijgen nu de reactie van 1 kant te horen... Die man had het niet zo mogen zeggen maar wie weet hoe deze moeder reageerde...

4. mamavanlise

6 feb 2015
    52
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik snap dat wel, maar die stoel aan de bestuurderskant is van mijn kind van 2. Als haar stoel aan de andere kant had gezeten had dat gekund. Maar zoals ik al eerder aangaf.. het leed is al geleden (eigenlijk niet want er is niks gebeurd aan schade o.i.d.) en nu een hoop achteraf gelul.
    Het is nu als als als. De volgende keer zal ik zeker anders handelen.

Die vrouw kwam met luide verheven stem vertellen dat ik mijn deur niet zo open hoef te smijten, wat ik dus zeker niet deed. Zij begon met agressie in haar stem. Ik gaf mijn reactie daarop op een normale manier. Daar werd toen grof op gereageerd. Ik ben van nature een softie en laat te veel over mij heen lopen. Alles behalve een aso.

Hier zij duidelijk 2 kampen. Het kamp 'asociaal' en het kamp 'kan gebeuren'.

Mijn mening is nog steeds:

Er was plek zat op dat moment in de parkeergarage. Op dat moment had ik totaal niet het idee dat ik fout zat. Achteraf had ik idd anders kunnen handelen, wat ik de volgende keer ook zeker ga doen.

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    @Boommm de parkeerplaatsen waar ik kom zijn erg druk, kom ik soms zelf ogen te kort dus laat ik mijn 3 jarige en 1 jarige (meestal in buggy) niet eventjes alleen staan om de auto te verplaatsen... mijn oudste kan best blijven staan maar vind het vaak lollig om de buggy van zus van de rem af te halen, dat riskeer ik niet.

Vraag me af wat jullie doen als jullie een parkeergarage in komen rijden en een plek zien om te parkeren waar net iemand met kids komt aanlopen of aan het inladen is. Zetten jullie hem dan fatsoenlijk in een vak, parkeren jullie ergens anders of parkeren jullie dicht op die auto?
    Zelf hou ik namelijk rekening en ga ik niet dicht op een auto parkeren die kinderen aan het inladen is.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

@Zonnebloem92 , ik houd daar dus ook rekening mee. Rij liever nog een rondje dan hem naast een auto te zetten die net aan het inladen is.

Overigens baal ik ook als ik terugkom en zie dat iemand in zijn onnadenkendheid zijn auto veel te krap op de mijne heeft gezet. Ik gooi zeker nooit zomaar mijn deur open. Maar om met mijn zwangere buik me in mijn eigen auto te moeten wurmen omdat iemand anders niet de moeite neemt, tja, ik kan daar dus niet bij.

Mijn vader is enorm trots op zijn auto, poetst hem de hele dag door bij wijze van spreke, en als hij hem ergens moet parkeren neemt hij altijd een foto van de auto ernaast, better safe than sorry :D

Overigens ligt het niet altijd aan de bestuurder. Heb het idee dat, zeker in parkeergarages, de plaatsen steeds krapper worden. En veel auto's zijn nou eenmaal groot (veel 4 x4).

7. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

@Boooommm mijn kind is al pleiten nog voor ik in de auto zit (om hem dan te verplaatsen).

8. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik hou er ook niet van als iemand z'n deur tegen mijn auto aan open doet hoe zachtjes ook
    Geeft hem overigens niet het recht je te bedreigen

Deel Deze Pagina