Ik heb vanochtend van Listerine zo'n mondverfrissings blaadje op. Het zijn van die doorzichtige blaadjes. Nu ging ik googlen en ik kan er nergens iets over vinden. Mondwater mag je niet gebruiken tijdens de zwangerschap, maar hier stond niets over in. Het mondwater slik je niet eens door en dit dus wel. Ik heb net de apotheek gebeld en die zeiden dat het niet mocht. Wat moet ik nu? Ik kan wel janken. Gaat het eindelijk eens voorspoedig neem ik zo'n ding.
Ah joh, dat zou toch niet zo'n kwaad kunnen? Je poetst bv ook iedere dag je tanden en dat mag toch ook? Wat was de reden waarom het niet zou mogen?
Ik heb gebeld met de fabrikant. Mondwater, zit alcohol in waarom het niet mag. En de blaadjes mogen gewoon. Pffff er valt echt een last van mijn schouders.
Jeetje mag dat ook al niet? Dat zijn nou echt de dingen waar ik niet bij stil zou staan eigenlijk, van mondwater wist ik het ook niet (zit daar alcohol in ofzo)! Ik zou me er niet zo druk om maken hoor, er zijn ergere dingen gegeten of gedronken in een zwangerschap!
Vroeger letten ze hier ook allemaal niet op en wij zijn toch ook allemaal gezond... En zo'n blaadje, daar zal niet veel inzitten hoor. Het weegt volgens mij nog niet eens een gram. We eten denk ik allemaal wel eens iets wat niet helemaal goed is.
Ik wist dus ook niet dat je geen mondwater mag gebruiken! Vind ik eigenlijk best wel vreemd, er zit alcohol in ja, maar je slikt het toch niet door : Volgende keer toch eens aan mijn VK vragen.
pff @shelde gaan we weer op de vroeger tour? Vroeger hadden ze nog geen mondwater! Niet dat ik nu gene mondwater meer zou gebruiken maar dat vroeger is zo'n slap excuus.
Lijkt mij toch dat het juist goed is omdat je je tanden zoiezo wat beter moet verzorgen tijdens de zwangerschap :
Nee mondwater slik je niet door, dus heel slecht was het ook niet. Maar er zit alcohol in dus vandaar dat het op google stond.
Mijn tandarts raadt juist mondwater aan, maar dan wel die zonder alcohol. ff op de verpakking kijken dus.
mondwater mag niet? dat heb ik nog nooit gehoord... ik gebruik het al mn hele zwangerschap nou zo erg zal het vast niet zijn lijkt mij...