Het zit me niet lekker.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Vagans, Apr 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

#1 Vagans, Apr 21, 2011
    Last edited by a moderator: Apr 21, 2011
    Hallo

Ik heb afgelopen maandag enorme buikpijn gekregen, zomaar uit het niets! kon niet meer zitten, liggen alleen maar huilen! Na anderhalf uur heb ik de VK gebeld. Het enige wat die zei was: miss is het een blaasontsteking of miss zijn het wel je darmen... ik moest maar een warme kruik pakken of iets dergelijks, morgen een plasje bij de HA inleveren en als het aan bleef houden hun bellen. Nou sorry hoor maar aan ''MISSCHIEN'' heb ik toch niks...???

Mn vriend en mn moeder vonden dit niet te accepteren en de HAP is gebeld, deze zeide dat ik maar meteen langs moest komen en hebben me doorgestuurd naar de Gyn.

Ze hebben me helemaal onderzocht maar konden niks vinden, alles was goed al was mn buik wel heel gespannen en ik bleef die pijn houden, het is ook mn gehele buik dus niet alleen 1 gedeelte en dat vonden ze erg raar. Urine was schoon en bloed was goed dus ben weer naar huis gestuurd.

Die nacht is het wel iets afgezwakt maar ik loop er nog steeds mee!!! ook heb ik de kleine gister en vandaag duidelijk minder gevoeld en ik weet nu dus niet wat ik moet doen. Heb ook al een paar keer flinke krampen gehad, soort mega indalingsweeen maar veel pijnlijker. De kleine is overgens al ingedaald.

moet ik nu afwachten tot woensdag (dan heb ik nog een controle voor de zekerheid bij de GYN) of eerder aan de bel trekken?

Ik wil geen zeikerd zijn en ik weet ook niet of ze boos zijn omdat ik op eigen houtje naar het ziekenhuis ben gegaan.

Ik hoop dat jullie in de goede richting kunnen wijzen, alvast bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo Vagans.

Als je er zorgen om maakt moet je altijd de verloskundige bellen.

Aan het eind van de zwangerschap, kan je buik meer gespannen zijn omdat de huid e.d op spanning staat. De baby heeft steeds minder ruimte.

De baby moet je dagelijks 8-10x op een dag voelen en dan is elke draai/schop beweging, 1x.
    Het is normaal dat je de baby minder gaat voelen doordat de ruimte minder wordt, maar je moet de baby dagelijks voelen en anders moet je zo en zo aan de bel trekken.

Aan het eind van de zwangerschap kan je ook meer last hebben van oefenweeen. De baarmoeder is zich aan het voorbereiden op de bevalling.

Maar vertrouw je het niet bel dan je verloskundige.

Groetjes Ineke.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dank voor je antwoord.

Ik denk dat ik het zowiezo tot woensdag af wacht, dan moet ik namelijk terug komen bij de Gyn.

Ben in ieder geval iets geruster. Dankjewel!

Share This Page