Hypertensie: minder/stoppen met werken zinvol?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wannaBmum, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Beste verloskundige,

vorige week ben ik een paar dagen "ziek" thuis geweest van het werk op advies van mijn verloskundige omdat ik veel last had van harde buiken. Ik heb een vrij drukke baan (fulltime 50 uur per week), maar voel me daar prima bij, niet gestresst of zo, wel beetje moe. Vond inderdaad ook wel dat het slim was om paar dagen wat rustiger aan te doen. Maandag weer aan de slag gegaan. Bij controle gister (vlak voor ik weer naar mijn werk zou gaan) helaas flink hoge bloeddruk (98-100 onderdruk) Liep de laatste tijd al iets op. Bij controle in het ziekenhuis aan automatische bloeddrukmeter erg schommelend tussen 88 en 98. Ze vonden het slim om even niet te werken en moet morgen weer terug komen. Of ik daarna weer aan de slag kan, bleven ze beetje vaag over. (Snap dat dat ook moeilik is) Nou kreeg ik net zo'n infomailtje va "hallowereld", infosite over zwangerschap, en daar stond in dat het bij zwangerschapshypertensie niet zinvol is om minder hard te gaan werken. Wil het beste voor mijn kindje, maar wil ook mijn collega's niet opzadelen met mijn werk. Wat vinden jullie?

(sorry voor dit lange verhaal)
    Dank,

WannaBmum

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

wacht de volgende controle maar even af. Ook al is het niet bewezen zinvol dat niet werken helpt bij hoge bloeddruk, het wordt bijna altijd wel geadviseerd, dus reken daar maar wel op dat ze dat gaan zeggen. Op harde buiken heeft het wel effect als je rustig aan doet!

Mirjam

Deel Deze Pagina