suiker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door femke1987, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    hoe hoog mag je suiker zijn tijdens je zwangerschap

en hoe kan je daar op letten als die aan de hoge kant zouw zijn

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    netjes is tussen de 3 en de 7. Hoger of lager is niet de bedoeling. Een keer kan geen kwaad, heb je t te vaak dan heeft je lichaam moeite met regelen.

Soms kan t met voeding onder controle gehouden worden. Schommelt t teveel dan wordt t spuiten of medicatie

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik heb toevallig vandaag suiker laten prikken eerst 8 uur nuchter toen was ie 5.9 en om 10.00 na het ontbijt was ie 6.4,volgens degene die mij prikte was het goed maar even later zei de gynecoloog dat ie wel wat verhoogd was.Ik heb ook de lange termijn suiker laten prikken,dinsdag word ik gebeld mat de uitslag en hoe en wat dus ben benieuwd.

4. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    ja de worden zo veel verschillende dingen gezecht bij was er geprik toen ik al ontbeten had en toen was die 5.1 en de gyn vond hem aan de hogen kant

vind dat een beetje raar maar hun zouwden het wel weten hoe dat zit want het had er ook mee te maken of je van normaal gewicht was of dat je overgewicht had
    en ik heb dus overgewicht

en de asisstente van de huisart zij mij dat het niet te hoog was dus snap er niet zo veel meer van dus vandaag

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    5.1 is keurig hoor , als er verder geen andere dingen zijn, is hij zéker niet te hoog.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    5.1 na het ontbijt lijkt me helemaal niet gek.
    Ik dacht dat de nuchtere waarde ('s ochtends) tussen de 4 en 6 moest zitten, en de dagwaarde tussen de 5 en 7 ongeveer.

Zelf je bloedsuiker meten hoeft niet echt, normaal kan je lichaam dat allemaal prima regelen. Dat is niet anders dan als niet zwangere..

Alleen in sommige gevallen is het suiker verhoogd en zit je met zwangerschapdiabetis. Dat wordt soms gevonden bij de standaard controles (rond de 24-28 wk). Maar is ook te herkennen als je opeens veel dorst hebt, of de kleine erg veel groeit.

Deel Deze Pagina