Beste verloskundige, Op dit moment ben ik 32 weken in verwachting van mijn eerste kindje. Eergister werd ik wakker van behoorlijke voorweeen die na 2 uur regelmatig komen ook weer stopte. Gister verloor ik mijn slijmprop, best groot en er zat war oud bloed bij. Geen krampen gehad daarna. Vandaag verlies ik nog steeds stukjes slijm en heb ik een drukkend gevoel op mijn vagina. Is het verstandig dat ik mijn eigen verloskundige hiervan op de hoogte stel? Alvast bedankt.
Goedemorgen, Hoe is het nu? Heb je nog last van weeën gehad of nog meer van de slijmprop verloren? Het verliezen van de slijmprop hoeft niet te betekenen dat je binnen afzienbare tijd gaat bevallen. Wel zou ik je adviseren als je merkt dat je regelmatige voorweeën hebt, om contact op te nemen met de verloskundige. En ik zou het verliezen van de slijmprop zeker vermelden aan de verloskundige. Mogelijk kunnen de voorweeën veroorzaakt worden door een blaasontsteking, dus ik zou je aanraden je urine te laten controleren bij de huisarts. Succes! Groetjes Monique