Hoi hoi, Hier ben ik weer met een andere vraag. We lopen met onze dochter van 5,5 week nog steeds te tobben met voeding en slapen. Ze was / is heel onrustig en slaapt daardoor niet veel. ze drinkt wel goed, wel snel,maar we hebben al tig verschillende spenen geprobeerd, overal is ze snel met de fles weg. nu kunnen we 15 minuutjes net halen. na de fles bleef ze wat jengelig en had ze nog steeds zuigbehoefte. nu zijn we op advies van het buro begonnen met inbakeren in combinatie met voeden op verzoek met minimaal 2 uur tussen de voedingen. dit begon goed, ze sliep ineens in haar bedje en sliep sosm wel 2 uur achter elkaar. het in slaap komen gaat wel gepaard met veel huilen, krijsen en soms wordt ze ook tussendoor wakker en huilt ze. Om de 2 uur voeding was niet aan de orde, dit was meer om de 3 a 4 uur. tot gisteren. toen kwam er weer een omslag en gaat t weer helemaal niet lekker met haar. ze huilt / krijst veel en is weer niet tevreden na de voeding. vandaag weer op het buro geweest. ze was ook niet aangekomen deze week. is dus maar 100 gram aangekomen in 2 weken tijd. advies is om door te blijven gaan met inbakeren en voeden op verzoek. ook als er toch elke keer maar 2 uur tussen de voedingen zou zitten. we mogen dan 80 cc geven en bij 3 uur of meer 95 cc. ze krijgt dan veel voeding binnen,maar ik denk dat ze dit dus ook wel nodig heeft. ik heb niet het idee dat de vele voeding voor klachten zorgt. ze zit wel nog op friso comfort omdat ze op t begin veel last had van krampjes. mocht ze nu echt precies om de 2 uur komen en in de nacht ook 1 keer, dan komt ze aan ruim 800cc voeding voor een gewicht van 3100 gram. is veel, maar kan het kwaad? en is voeden op verzoek wel goed? anderzijds is het gewoon niet te rekken en dan gaat ze helemaal over de zeik. ik heb het idee dat ze niet veel aankomt omdat al haar reserves in het krijsen gaan zitten en dus veel energie verspilt. Pfff we zitten er ff behoorlijk door heen en weten t ff niet meer. maken ons best zorgen over het feit dat ze niet aan komt. morgen gaan we naar de arts van het buro, eens kijken wat die weer te zeggen heeft. is nm een beetje een vaag iemand. wat is jullie advies of hebben jullie nog tips etc?? liefs Sannie
Hallo Sannie, Je vraagt of het kwaad kan dat je dochtertje teveel voeding krijgt. Het is geen probleem wanneer je dochtertje een keer wat meer voeding krjigt, maar bij teveel voeding kan ze krampjes krijgen. Friso Comfort is een voeding die dikker wordt in de fles en het mooiste is als ze dan 15 tot 20 minuten over haar flesje kan doen. Ik hoop dat de CB arts jullie verder kan helpen. Groetjes Petra