zoveel hoofdpijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nie82, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nie82

nie82 Niet meer actief

hallo,

sinds mijn 13e jaar ben ik bekend met migraine en chronische dagelijkse hoofdpijn.
    Sinds ik zwanger ben is mijn migraine een stuk verminderd, mijn chronische dagelijkse hoofdpijn echter niet.
    Het is voornamelijk afkomstig vanuit mijn nek. Ik heb fysiotherapie die eens in de week probeert mijn nek wat los te maken.
    Dit neemt echter niet weg dat ik gemiddeld zo'n 1 tot max 3 paracetamols per week slik.
    Nu weet ik dat paracetamol tijdens de zwangerschap niet zo'n probleem is, maar ik maak me er toch erg druk om en voel me schuldig.
    Ik neem alleen een paracetamol als het echt niet anders gaat en ik echt het gevoel heb dat mijn hoofd uit elkaar knapt.
    vragen die ik heb:
    - is het erg dat ik die paracetamol slik?
    - hebben julllie verder nog tips? Ik heb nl het idee dat mijn nekklachten / hoofdpijn ook worden veroorzaakt door een veranderende houding...

groetjes Nie

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

De hoeveelheid paracetamol die je neemt kan echt geen kwaad.
    6 per dag mag zelfs.
    Omdat je bekend ben met hoofdpijn veroorzaakt vanuit rug en nek heb je hier meer kans op in de zwangerschap omdat er veel veranderd in je lichaam dus inderdaad ook in je houding.
    Het enige wat je kan doen is fysio en evt. osteopaat.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina