Zo moe

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Purified, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik heb sinds de laatste twee/drie weken ontzettende slaapproblemen waardoor ik of 0 uur haal, of 4 uur s'nachts. Op maandag en woensdag heb ik het geluk dat ik vaak 3-4 uur s'middags kan bijpakken en in het weekend kan ik uitslapen maar ik hou dit echt niet vol.

Inslapen is het probleem niet.. ik ben zo moe aan het eind van de avond dat ik wel binnen 10 minuten weg ben.. alleen ik word standaard om een uur of middernacht - 1 wakker en dan ben ik klaar wakker, of ik ben een beetje moe maar kan gewoon niet meer terug in slaap komen.

Voel me zo.. lichamelijk uitgeput.. ik had al eerder wel vermoeidheidsklachten en slaapproblemen maar dat was van andere aarde (inslaapproblemen).

Ik ben in de avond dood moe, ik slaap zo, alles is donker met rolluiken.. en toch kan ik niet doorslapen.. Slaap al een tijdje alleen want partner snurkte me in het begin wakker maar dat is nu ook niet aan de orde..

Ik weet eigenlijk even niet meer wat mijn mogelijkheden zijn. Ik ga meestal tussen 9-10 slapen, op zijn laatst 11 uur. Ik ben iedere nacht wakker rond 1 uur. Ik drink een uur van te voren voor het slapen gaan niet.. eten ook niet..

Hebben jullie dit gehad en opgelost op een of andere manier?

2. miran82

miran82 Actief lid

10 jun 2008
    199
    0
    0
    Misschien juist wat later naar bed gaan. Ik heb zelf ook moeite met slapen , word echt een x of 4 per nacht wakker

3. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Ik heb rond jouw termijn ook slechter geslapen, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Maar zo extreem als jij het hebt, dat herken ik niet. Wat zegt de vk? Zit je in spanning over iets?

Wat mij meestal helpt is uit bed gaan, iets lezen en warme melk drinken. Na een uur kan ik dan weer slapen.

Succes!

4. Mimime

Mimime Niet meer actief

Dit is wel heel extreem!
    Ik zou de verlos er eens over bellen, soms is het mogelijk dat je een nachtje, of een Laar nachtjes in het ziekenhuis speciale medicatie krijgt waardoor je slaapt. Soms is het doorbreken van de cirkel dan al genoeg om daarna weer een klein beetje beter te slapen!

Hier gaat slapen ook, niet echt goed meer, maar zo extreem als bij jou is het niet gelukkig. Ik zou wel echt aan de bel trekken, want anders raak je volledig uitgeput en dat is niet goed voor jou en de kleine, je moet straks ook nog 'even' de bevalling door!

5. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik herken dit helaas. Ik sliep hooguit maar 3 uurtjes / heel soms 4 per nacht, en de laatste weken van mijn zwangerschap ( liep ook nog een week overtijd ) was ik al blij met 2 of 3 uurtjes slaap. DE laatste 2 nachten voor de bevalling heb ik maar 1 uur geslapen. Ik mocht van de gynaecoloog wel 1 a 2 nachtjes komen slapen in het ziekenhuis zodat ze medicatie konden geven, maar dat wilde ik zelf niet.

6. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Is wel heel weinig slaap. Ik sliep in die periode ook niet veel en probeerde overdag nog extra te slapen. Nu zat ik al thuis in de ziektewet door compilcaties.

Bij mij heeft extra overdag slapen geholpen zoat ik niet geheel een zombie werd

Deel Deze Pagina