Verf uit broek halen?

Discussion in 'De lounge' started by Amaranthas, Dec 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Verfvraagje dus.

Manlief heeft een katoenen broek van de c&a al heel lang en nu zag ik dat daar verfvlekken inzitten.
    Het is een zwarte broek en de verf is wit. lekker opvallend dus.
    Maar de vlekken zitten er al maaaanden in en manlief zegt dat die er dus nooit meer uitgaan, hij koopt wel een nieuwe broek.
    Maar ergens vind ik dat weer zonde. het gaat om een verfvlek ter grootte van een 2 euro stuk op z'n knie en een minispatje op een van de zakken.

iemand een tip waarmee ik kan proberen deze verfvlekken uit de broek te halen zonder de broek naar de maan te helpen?

2. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Als ze er al maanden in zitten, heb ik weinig hoop. Alleen met terpentine krijg je ergens verf uit, maar dat lukt mij alleen bij een heel verse, niet te dikke laag verf.

En anders een appeltje erop naaien:D?

3. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik vrees dat dat het appeltje wordt! 😄

4. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

Nov 21, 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Ik heb een tijdje terug verfvlekken uit een werkbroek van technische dienst gehaald omdat de broek naar iemand van een andere afdeling moest op mijn werk. Vlekken zaten er al zeker 5j in en zijn al veeeeeel gewassen. Met aceton en dan goed op wrijven. Daarna gewassen op 60. Het waren witte syliconnen en rode verfvlekken op een donker grijze broek. Bijna niets meer van te zien!

Je kan trouwens ook wasbenzine proberen. Ik heb toen beide geprobeert en ik denk dat de wasbenzine ook goed ging. Is speciaal voor vlekken (olie verf etc) op textiel.

5. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Oh dat ga ik proberen, bedankt.

Die appeltjes is een leuk idee maar ik denk niet dat manlief met een plaatje op zijn knie gaat rondlopen :D

Share This Page