Hallo allemaal , Elke cent die ik over heb in de maand geef ik uit aan uitstapjes met de kinderen , kleren voor de kinderen , luiers , kleine speelgoedjes enz. Ik geniet er zo ontzettend van als ik hun stralende gezichtjes zie , als zij blij zijn ben ik dat ook. Nooit koop ik iets voor mezelf (buiten wat duurdere cremespoeling en eens een haarmaskertje) zoals kleren of andere dingen. En daar ben ik helemaal tevreden mee hoor , mij hoor je niet klagen. Ik vind alles zo duur en haak dan al snel af als ik iets zie dat ik heel leuk vind omdat ik ook in gedachten heb wat ik van dat geld allemaal met de kids kan doen. Maar nu heb ik vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en een hele mooi (dure) ring gekocht ....(299... hij kan retour haha) Nu voel ik me zo schuldig , bijna vreselijk , dat ik dat voor mezelf gekocht heb .... Het "voelt" alsof ik de kids tekort doe terwijl ik eigelijk zelf wel weet dat ze niets tekort komen maar ik raak het gevoel ëgoistisch"te zijn niet kwijt !!!! Ik heb nu met vlagen echt spijt van de aankoop en twijfel of ik hem terug ga brengen , maar ik ben ook zo ontzettend verliefd op de ring ! Ik zit in tweestrijd ! Hopelijk heb iemand tips om dit gevoel te verzachten of kwijt te raken of iemand die dit erg herkend ?
Komen de kids te kort? Kun je nu geen luiers/kleding/ voeding meer kopen voor ze? Als dat zo is moet je 'm terug brengen Je mag jezelf toch ook wel eens iets gunnen? Als jullie dat kunnen missen is het toch prima??
Als ik bij je in de buurt zou wonen zou ik het bonnetje afpakken zodat je hem lekker niet kon retourneren haha Niet terugbrengen joh, je kinderen komen niets tekort als ik het zo lees. En blij kinderen = blije mama, maar andersom ook? Een ring is iets wat lang mee gaat (als het goed is) en desnoods neem je je nog voor om hem later door te geven aan je dochter Je verdient het! Geniet er gewoon van..
Nee ze komen niets tekort haha , maar normaal gesproken ben ik zo zuinig met geld uitgeven dat ik dit gevoel niet van me af kan zetten...
hahahaha , over dat doorgeven had ik nog niet nagedacht ! als ik het zo bekijk zou zij er later dus ook nog wat aan hebben en is hij dus niet helemaal van mij hahaha
Ik denk dat er een verschil is tussen het wel of niet kunnen missen. Kun je het missen, dan vind ik het onzin dat je je schuldig voelt. Ik neem aan dat je ook hard moet werken voor je geld dus waarom niet eens aan jezelf uitgeven? Zelf vind ik 299 euro voor een ring een hoop geld maargoed, daarin tegen heb ik laatst een mooi paar laarzen van shabbies gekocht en dat zal jij misschien wel zonde vinden.
Mee eens!! Ik durf ook wel te zeggen dat ik voor mijzelf veel meer, en veel duurdere dingen koop dan voor mijn zoontje. Ik voel me nooit schuldig. Mijn kind komt niks te kort.
Ik ken het gevoel wel. Ik heb nog geen kindje maar alsnog ben ik altijd zuinig en heb ik meer dan een jaar nagedacht voordat ik daadwerkelijk mijn 2 paar uggs heb gekocht. Maar geniet ervan meid, je bent het waard om ook is wat leuks te kopen of te krijgen voor jezelf!
Als je kinderen niks tekort komen zou ik mij niet schuldig voelen hoor! Mama mag zich ook wel een keertje verwennen. Ik had zo'n moeder, al haar geld ging naar ons ondanks dat mijn vader er vaak op aandrong dat ze wat meer voor zichzelf deed. Heel lief, maar ze had echt wel iets meer voor zichzelf mogen kopen en doen hoor. Wij kwamen met wat minder ook nog helemaal niks tekort.
Ik ken het ook hoor. Ik ben al in de winkel zo erg dat ik dus nog niet bij.de kassa ben en dan denk ik wat ik voor het geld kan kopen voor de kinderen. En dan hang en leg ik het maar weer terug. Tot ongenoegen van mijn man hoor maar goed. Maar ik heb het ook als mijn man met een bos bloemen thuis komt die 20 euro was wel een weetikveelwatje geweest voor de kinderen. En geld ligd het niet aan maar ik vind het zonde uit te geven aan mezelf
idem! Mijn man heeft nu een fashion cheque gekocht voor me die ik alleen aan mijzelf mag besteden (heb ik al liggen van kerst af) gewoon omdat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om iets voor mijzelf te kopen. Soms koop ik ook iets voor mijzelf en denk ik achteraf daar had ik dit voor mijn man voor kunnen kopen, zoveel boodschappen of dit en dat voor onze kleine meid. Dat zit in je of niet. Bij mij zit het er ook in en ik moet soms een schop onder mijn kont hebben om iets voor mijzelf te kopen. Ik snap jouw gevoel en nee niet terug brengen, want dan geef je alleen maar toe aan die drang. En ja ik heb ook een dure ring, en armbandje, die geef ik door als mijn kleine meid oud genoeg is. Dan is voor mijn gevoel het circeltje weer rond. Mijn moeder heeft zichzelf ook nooit wat gegund, maar ik heb alleen foto's met mijn moeder die vale spijkerbroek en witte shirts draagt. Ze gunde zichzelf niets meer, waardoor ze uiteindelijk zichzelf ging verslonzen. Dat is namelijk de andere kant van de medaille en daar moet je voor waken. Gun jezelf wat moois, want jij bent ook waardevol!
Ik vind het altijd raar dat mensen zich schuldig voelen als ze wat voor zichzelf kopen. Alsof al het geld altijd maar aan man en kids besteed moet worden... Maar ik denk dat je schuldgevoel best meevalt aangezien je van 'niets' voor jezelf kopen naar 300 euro voor een ring gaat?
Mijn eerste gedachte was: wow bijna 300 euro voor een ring! Maar joh, jouw kids komen echt niets tekort hoor. Ze hebben genoeg aan kleding, een beetje speelgoed en vooral liefde. Als je blij bent met je ring, dan zijn je kinderen het ook. Zij snappen vast toch nog niet de waarde van spullen en geld en zijn waarschijnlijk net zo blij met een speeltje van de zeeman als met een speeltje van Lief! oid En ik vind het ook wel herkenbaar... voor mijn kinderen koop ik zonder schroom nieuwe kleding (van de kinderbijslag) maar als ik iets voor mijzelf nodig heb dan sta ik uren te wikken en te wegen, gooi mijn, al dan niet virtuele, winkelmandje vol, om het vervolgens een uur later weer leeg te gooien
Daar kom je niet van af. Met de kinderbijslag heb ik mij zelf iets cadeau gedaan was echt al heel lang geleden. En daarna ben ik met de oudste een keertje wezen wokken. En het kon dat wel maar toch voelde dat niet lekker. Kan je dus niet echt helpen.
zal ik t bonnetje maar gaan halen dan?.. woon om de hoek @ts. geniet ervan meid. jij mag ook eens iets moois kopen voor jezelf.