heb zo te doen met mijn overbuurtje. ze zit iedere dag voor het raam altijd naar buiten te staren, vandaag was ze zelfs aan het huilen. heb al een paar keer willen langsgaan maar is dit niet raar? we wonen hier nu 3 maandjes en hebben eigenlijk nog niet echt kennis met de buren gemaakt wel met de buren van onze blok maar nog niet met haar. zou het raar zijn als ik eens langs zou gaan? vind het echt erg voor haar behalve de verpleegster en de poetsvrouw komt er eigenlijk niemand volgens mij. lijk wel een spion maar onze keuken kijkt op haar uit en als ik dan met de afwas of het eten bezig ben zie ik haar altijd zitten.
Ik vind dat juist super lief van jou! Je kan je gaan voorstellen en vragen of ze zin heeft in een bakkie koffie ofzo...Heb je gelijk een excuus toch? Oude mensen zijn vaak erg eenzaam. Vooral als bv hun partner overleden is en de kinderen ver weg wonen.
Respect hoor, als je dat wilt doen! Misschien vind ze de aandacht van jou leuk maar misschien nog wel meer van je kleine mannetjes!
Ik denk dat ze dat heel erg zou waarderen! Ik werk zelf in de thuiszorg en vaak ben ik de 1e die ze zien die week en willen ze graag alles horen over mn wilde stapavonturen of wat ik dan ook gedaan heb dat houdt hun nog een beetje van deze tijd zeggen ze. En als ze het niet wilt of op prijs stelt merk je dat gauw genoeg maar dan heb je het iig geprobeerd
Kan je alleen maar zeggen dat je moet doen wat je hart je ingeeft, ik denk dat ze een spontaan bezoekje zeker op prijs zou stellen en zo fleur je iemands dag weer even een beetje op! Respect voor jou! Meer mensen zouden meer om hun medemensen moeten geven...
meid koop een taart en ga er naar toe ze vinden het heerlijk als er mensen komen vooral als er verder bijna niemand komt
Doen! Je merkt het vanzelf als ze het niet op prijs stelt, en jij blijft je niet afvragen of je er eens heen zal gaan.
Ik zou er naartoe gaan hoor, dat is toch zielig, dat zo'n vrouw zo eenzaam is? Als je er wat aan kunt doen, waarom niet. Ik weet niet of ze een beetje goed ter been is, maar als ze dat is, zou je haar ook bij jou kunnen uitnodigen.
Ach jeetje zeg wat sneu . En wat lief van je Ik vind het helemaal niet raar en denk dat ze het heel leuk vindt! Je kunt gewoon aanbellen en jezelf voorstellen. Als ze jou niet uitnodigt omdat ze niet durft of zo, kun je vragen of ze bij jou een kop koffie komt drinken! Als je het doet laat je dan weten hoe het is gegaan?
ik ga zo even overlopen om te vragen of ze morgen niet komt voor een tasje koffie. geen idee of ze die drukte van die bengel van mij in huis wil maar dan weet ze dat ze altijd welkom is.
DOEN! Meid je kan beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan je niet hebt gedaan. Als je het jezelf al zo afvraagt dan zeker doen en wat de andere al zeggen je merkt snel genoeg als ze het niet wilt.
Oh zie nu dat je idd gaat uitnodigen........ws vindt ze die kinderen alleen maar leuk...en je hebt een Heeeeeeeerlijk gespreksonderwerp
Leuk dat je haar gaat uitnodigen Komt ze nog wel haar huis uit? Anders nodigt ze jou misschien wel uit. Ik heb ook bij de thuiszorg gewerkt en inderdaad sommige ouderen zijn erg eenzaam en zouden het erg leuk vinden om vaker mensen op bezoek te krijgen. Laat je even weten wat ze zei toen je aan de deur kwam?
ze kan zelf niet langskomen omdat ze nooit weet wanneer de verpleegster langskomt, heb haar dan ook gevraagd of ik dan zal komen en dat vond ze wel ok, morgen ga ik dus langs met een gebakje denk wel dat ze het heel leuk vond