Hi meiden, Ik vroeg me eigenlijk af voor welk merk verzorgingsproducten jullie hebben gekozen voor de baby! Er is zoveel keuze van A-merken a la Zwitsal tot huismerken van Etos, Kruidvat, Hema en dan heb je nog de natuurlijke producten van bijv. de Tuinen... Ik zie zoveel dat ik me afvraag: Welk merk kan ik nou het beste kiezen? Vandaar mijn vraag wat gebruiken jullie en zijn jullie daar tevreden over of zijn jullie toch al overgestapt naar iets anders? Alvast bedankt!
Je hebt voor een baby vrij weinig nodig, zeep bv is overbodig voor zo´n kleintje. Evt. zou je een olie kunnen gebruiken voor na het badje, maar kies dan voor een natuurlijke olie van Weleda ofzo, en niet 1 op basis van petroleum (alles van Zwitsal, Natusan etc.). Ik heb mijn dochtertje in haar leventje nog maar 2x met zeep gewassen, verder is het nog nooit nodig geweest.
voor de 1e alles van zwitsal, maar hij kon er niet tegen, veelte sterk geparfumeerd en kreeg er bultjes van. Hoor van superveel mama's dat hun kindjes er niet tegen kunnen. Nu alles van LIEF gehaald, en hopen dat ze ertegen kan producten van LIEF zijn/hebben; milde samenstelling dermatologisch getest bevatten allergeenvrij parfum zijn pH-(huid)neutraal zijn vrij van paraffineolie zijn vrij van parabenen zijn vrij van siliconenolie
Hier eerst ook Zwitsal, ruikt zo lekker! Maar idd ook mijn mannetje kon daar niet tegen. Allemaal rode uitslag! Uiteindelijk uitgekomen bij de producten van lief! Heb hier totaal geen problemen mee! Was hem hooguit 2 x per week verder gewoon met water! Voor de baby ga ik straks gelijk met de lief producten aan de gang en daarnaast haal ik balneumolie in huis voor in het badje zodat het huidje niet te snel uitdroogt!
Bij het kruidvat hebben ze een lijn wat pure nature heet (als ik mij niet vergis) Dit gebruiken wij nu voor de kleinste en dat bevalt erg goed. Hier zitten geen parabenen in zoals bij bijv. zwitsal.
Zwitsal is er hier nooit ingekomen, daar ik er zelf al niet tegen kan. Voor beide kinderen in bad balneum gebruikt. Erg fijn spul en verder de verzorgingsproducten van Natalis uit het kraampakket. Bevallen ook erg goed.
zwitsal, bij allebei. Alleen de fles shampoo die ik voor D had gekocht word nu pas voor L gebruikt De zwitsal Kwaak met pompje vind ik erg fijn werken. Voor de rest geen olie ofzo gebruikt
Hey meiden, Bedankt voor jullie reacties! Haha moeilijk moeilijk door de verschillende opmerkingen mbt Zwitsal.. Ben zelf echt onwiks gevoelig qua allergieen, dus misschien toch een "natuurlijkere" variant kiezen ipv Zwitsal...
Ik heb vanalles gekregen maar Zwitsal is favoriet. Ik heb zelf een gevoelige huid maar kan er prima tegen. Dochter ook. Voor mijn pasgeboren dochter gebruik ik het ook in het badje en om in te smeren heb ik weleda. Gewoon even kijken wat je prettig vindt en waar je kindje tegen kan.
Ik heb voor oa mijn verjaardag zwitsal gekregen (hoop niet dat ik er nog meer van krijg, want als ze er uberhaupt tegen kan, doe je er volgens mij echt heel lang mee ). Hoef dus niets aan te schaffen. Maar heeft emand ervaringen met de rituals lijn voor baby's? heb eraan gesnuffeld en het rook erg lekker.
Ik ben zelf onwijs fan van Rituals, wist helemaal niet dat ze een baby-lijn hadden.. Toch eens even onderzoek doen!
Hier gebruiken we meestal Sebamed en anders iets wat in ieder geval parfumvrij is. We gebruiken baby-olie (kan ook in bad), shampoo en creme.