Afgelopen juli is mijn man getroffen door een bacteriële hersenvliesontsteking in combinatie met een bloedvergiftiging. Hij heeft 3 dagen in een kunstmatige coma gelegen en mocht na een week van de ic af, waarna hij nog een week op de gewone afdeling heeft gelegen en toen naar huis mocht. Hij is nu herstellende alleen verloopt dit herstel ontzettend moeizaam. Gelukkig gaat het voor de rest wel goed, heeft er geen restverschijnselen van over gehouden tot zover, alleen kan hij maar erg weinig op een dag doen en dat frustreert hem enorm. Hij is nu met behulp van de fysio bezig zijn conditie weer op te bouwen. Afgelopen vrijdag heeft hij een klein half uurtje wat oefeningen gedaan en gisteren had hij hier het rendement van waardoor hij de hele dag misselijk en moe was. Zijn hier mensen die "ervaring" hebben met deze afschuwelijke ziekte op volwassen leeftijd en het herstel hiervan? En willen jullie deze ervaringen met me delen?
heb er nooit mee te maken gehad maar wil jullie graag onwijs veel sterkte toe wensen dat het herstel snel beterder mag gaan
Ik heb zelf hersenvliesontsteking gehad, alleen ik was toen 7 jaar oud. Ik heb toen kantje boort gelegen omdat de medicijnen niet direct aansloegen. Ik heb (zelfs op die leeftijd) het redelijk lang rustig aan moeten doen. De jaren daarna onder controle gestaan in het ziekenhuks om te kijken of er geen blijvende schade was. Ik ben er volledig van hersteld en heb er helemaal niets aan over gehouden. Ik hoop dat dit voor je man ook geldt. Heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat hij volledig herstelt! Liefs, Wendy
ik heb zelf een bacteriele hersenvliesonsteking gehad toen ik 5 dagen oud was. Gelukkig geen sepsis maar ik heb wel maanden in het ziekenhuis gelegen. Een paar jaar geleden bleek dat ik toch restverschijnselen heb. Heb een groot onstekingslitteken in mijn hoofd. 39 jaar geleden waren alle scans er niet dus heel laat aan het licht gekomen. Ik heb door het litteken uitvalsverschijnselen gekregen. Jouw man is natuurlijk al volwassen en zal zeker gescand zijn. Er is een website speciaal voor menigitispatienten : menigitis-stichting.nl Wat ik wel weet dat je echt de tijd voor het herstel moet nemen. Veel sterkte!!!
Jeetje zoveel jaar naderhand en dan nog restverschijnselen krijgen. Bah hoop voor je dat deze uitval niet heel ernstig is? Bij mijn man is een hersenscan gemaakt en daaruit bleek dat zijn hersenen volledig intact waren, nu weet ik natuurlijk niet of dit later alsnog kan komen. De website had ik inmiddels gevonden , maar toch bedankt voor het melden.
Wat vreselijk zeg. Ik wens je man een volledig en voorspoedig herstel toe en voor jullie beide alle goeds!
Hier geen ervaring met deze ziekte, maar wel ervaring met een zieke man... Dat kan heel zwaar zijn en wil je daarom heel veel sterkte wensen en ik hoop dat hij voorspoedig mag herstellen! Steun elkaar en praat veel met elkaar...dan kom je er wel. En stort af en toe je hart uit, ook heel belangrijk. Sterkte!
Wat naar! Hopelijk mag je man volledig herstellen. Mijn zoontje heeft in het eerste half jaar na zijn geboorte 2x een hersenvliesontsteking gehad, 1x met sepsis. Maar kinderhersenen kunnen vrij goed herstellen, wel heeft hij een half jaar de linkerkant van zijn lijfje nauwelijks gebruikt. Nu lijkt hij er niets aan over gehouden te hebben hoewel de MRI wel wat littekenvorming liet zien. Sterkte!
Geen ervaring hiermee, maar wel iets vergelijkbaars bij een vriend. Die heeft toch wel 9 maanden of zo moeten revalideren. D.w.z., zo lang duurde het voor hij weer een beetje normaal kon doen, zoals ervoor. Qua energie. Sterkte!
Wat heftig zeg. Onze dochter is bij de geboorte besmet geraakt met de GBS bacterie ( veroorzaakt ook hersenvliesontsteking) Zij heeft dit gelukkig niet gekregen ,maar wel een bloedvergiftiging(sepsis) en zware longontsteking. Zij heeft 2 wkn op de nicu gelegen en vervolgens 2 wkn op de gewone afdeling ook. Nu zijn we bijna 2 jaar verder en nu merken we dat bijna alle restverschijnselen weg zijn. Ze heeft meerdere problemen/ complicaties na haar opname gehad en ze wijten dit ook aan haar ernstige ziek zijn. Een lang herstel dus. Hopelijk gaat het bij jullie voorspoediger!! heel veel sterkte toegewenst!
ik heb zelf sterpto cocke c opgelopen in mijn kraambed( dat is er nog ben is echt een wonder!) Mijn herstel heeft heel lang geduurt, echt 3 jaar, wat ik er aan over gehouden heb is de vermoeidheid, ik ben zeer snel vermoeid. Moet overdag toch nog 1,5 a 2 uur rusten / slapen anders kom ik de dag maar met moeite door. Idem als me jongste die heeft met 6 maanden oud dubelle longontsteking en de pneumo kocke bacterie gehad, ook kantje boord gelegen en 3 weken ziekenhuis. gelukkig geen gehoor beschadiging er aan over gehouden, wel is die nog steeds heel snel vermoeid. we zijn nu 1 jaar en 3 maanden verder, en ook loopt hij nog bij de kinderarts voor controle, en zullen we af moeten wachten wat de toekomst ons brengt , of die er toch eventuele hersens beschadiging aan over gehouden heeft etc. want die hebben onder ontzettende druk gestaan. Dus nog spannende tijden, maar het allerbelangrijkste hij heeft het overleefd!
Hoi! ik heb geen hersenvliesontsteking gehad, maar een herseninfarct. totaal iets anders, maar ik herken de klachten van je man.. Ook ik ben snel moe, en alles kost mij veel energie. Het is bij mij nu een jaar geleden en nog moet ik na denken bij alles wat ik doe. Dagje zwembad? oke dag van te voren opladen en dag erna moet ik het ontgelden. Ik heb er geen tips voor, mochten die erzijn hoor ik ze graag Blijf praten! het is zacht gezegd vervelend, dat je aan de buitenkant niets ziet (natuurlijk ook goed!!!!) mensen denken vaak dat je je aanstelt. (teminste in mijn omgeving) ik heb mij infarct op mn 22e gehad en mensen vonden het maar vreemd dat ik "moe" was na een half uurtje boodschappen ofzo waardoor ik iedere keer over mijn grenzen ging, Als gevolg dat ik weer dagen moest bijkomen. Omdat ik altijd maar zei dat het goed ging en nooit iets liet merken, zit ik nu een beetje in de put en loop bij een psych. 't is teveel geworden. Dus laat hem zijn grenzen goed aangeven! Dat is zo belangrijk! zeker frustrerend voor hem maar over een tijd heeft hij er baat bij! het is niet niks wat hij heeft meegemaakt! Heel veel sterkte deze tijd! en echt praat erover! Laat het niet opkroppen want dan komen er meer klachten en spanning bij die weer energie kosten. Liefs xx
Sterkte voor je man hoop dat het herstel mee zit. Zelf geen ervaring met hersenvliesontsteking alleen met ernstige sepsis met shock, was ook zwaar en tijdje moe geweest.. dat was dan alleen van de sepsis dus kan me voorstellen dat het gewoon een tijdje duurt na zo'n hersenvliesontsteking. Enige wat ik aanraden is dat hij moet luisteren naar zijn lichaam. Het is frustrerend als je dan minder kunt maar als je te ver gaat duurt het herstel uiteindelijk alleen maar langer.