Nav het andere adventskalender topic bedacht ik mij dat het misschien leuk zou zijn om een adventskalender te maken Heb er vaker aan gedacht om zo’n kant en klare te kopen en die zelf te vullen. nadeel is; die vakjes zijn altijd zo klein! Bijna Niks past daarin. verder dan chocola, een edelsteen en een mini /sample van de drogist kom ik niet. Dat is klein en leuk hebben jullie nog ideeën voor mij om om die vakjes te stoppen?
Je kunt ook een wat grotere Adventskalender nemen. Ik heb huisjes, elke dag 1 huisje. Zet ik als kerstdorpje bij de boom. Zelf wel ook nog op zoek naar inspiratie trouwens
Bij action heb je mini parfum flesjes voor jongens/mannen. Labello Nagellak Mini fietslampjes Haarspeldjes Armbandje oid. Mini gummetjes Denk voor jongens nog moeilijker dan voor meiden.
ik heb eens kartonnen zakjes gekocht, hierop nummers gemaakt en een kerstig stickertje achtig iets erbij op gedaan en toen deze gevuld met van alles. Heb je meer ruimte Bij mij was het voor een meisje dan; dan deed ik bv ook gezichtsmaskertje een paar dagen met kerstchocola, nagellak, haarspeldjes of elastiekjes enz enz Kleine creatieve items (het was een knutselkind) enz enz
- Doosje Lego/duplo verdelen over meerdere vakjes - Een bon voor koekjes bakken/ toetjes ontbijt/ pannekoeken bakken enzo - dagje uit - koekjesvormen/bakstempel - iets lekkers - leuke kerstbal - een aanwijzing waar een wat groter cadeautje verstopt ligt, omdat het niet in de kalender past - lipbalsem/lippenstift/lipgloss - nagellak - sterretjes voor op een toetje - haar frutsels - potloden/stiften (wij hebben vakjes die open zijn aan de bovenkant, dus dan kan het wat uitsteken) - mini klei - stempeltjes - bij de action heb je zo'n vilten versier je eigen kerstboom. Kan je de "ornamenten" van in de kalender stoppen. - stuiterbal - bruisbal/knetterend badzout/douche bom - warme chocolademelk chocolade - sleutelhanger - stukje zeep - plak tatoo (niet mijn ding) - stickers Voor volwassenen - mini geurtje - kruidenstripper - baardolie - thee ei - bijzondere thee of koffie in een mini verpakking - waxinelichtje/klein kaarsje - kruideninfuser - maskertje - mini flacon sterke drank - sieraden - bloemzaadjes
Ja zijn er 24 en ik heb een versie met 3 verschillende huisjes/formaten: https://www.dekwast.nl/artikel/adventskalender-huisjes-9385 vind het alsnog zoeken wat er in past, maar je kunt er in ieder geval meer mee dan zo’n kalender.
Ik wilde dit jaar gewoon van die kraftpapier zakjes doen. Leuke stickers er op en dan aan een tak met lintjes hangen of in een grote mand. Qua inhoud doe ik er ook activiteiten in: gemberkoekhuis maken, koekjes bakken, naar de intratuin, glazen lantaarntje maken.
Ik heb de afgelopen jaren een activiteiten adventskalender gemaakt voor de hele maand december. Op deze manier:
Het idee van @tuc is ook leuk met stoffen cadeautasjes. Sostrene grene heeft nu deze. Die zijn ook echt wel lekker groot https://sostrenegrene.com/nl/producten/kantoorartikelen/geschenkverpakkingen/cadeautassen/cadeautas-met-lint-p-23873373 Zelfde print nog een maat groter https://sostrenegrene.com/nl/producten/kantoorartikelen/geschenkverpakkingen/cadeautassen/cadeautas-met-lint-p-f0e97bef
heel erg leuk!!! Doe jij voor beide kinderen samen 1 kalender? Ik vind het lastig met 3 kinderen in verschillende leeftijden maar om nou 3 aparte kalenders te gaan maken vind ik ook wat veel.