Ik heb vandaag geschilderd in huis, met verf die niet op waterbasis is. Misschien ben ik gewoon niet erg slim, maar ik was me er dus niet van bewust dat dit slecht kon zijn voor de baby. Ik heb één deur geverfd en de hele dag alle deuren en ramen open gehad zodat het behoorlijk door waait. Maar ik ben heeeeeeel erg geschrokken toen ik er achter kwam dat dit dus niet mag en nu zit ik echt enorm te stressen. Ik weet dat niemand me echt kan vertellen hoe erg dit is en wat de gevolgen kunnen zijn, maar wat denken jullie, is het risico op problemen nu heel groot?
Verf op waterbasis gebruik je toch om bv de box een andere kleur te geven....zodat als de kleine er op gaat knabbelen hij geen "schadelijke" stoffen binnen krijgt. Ik ga morgen de plinten hier in de zijdeglans zetten, ik heb dan ook de ramen open
Je kunt tegenwoordig bij de meeste bouwmarkten hoogglans en zijdeglans verf (lak) krijgen die op waterbasis is. Wij hebben daar de babykamer mee geverfd en je ziet helemaal geen verschil met lak op oliebasis. Het enige verschil is dat het niet stinkt, niet schadelijk is en dat je de kwasten heel makkelijk onder de kraan kunt afspoelen. Mijn vader is schilder en die heeft het me aangeraden, hij gebruikt zelf niets anders meer zelfs.