hond en zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by smiley3, Jul 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    hoiii meiden,

bij me vorige zw schap van me dochter kwam me hond helemaal niet bij me liggen
    liep ook niet weg of zo maar hield verders ook geen rekening met de zw schap
    zelfs op einde vd zw schap trok die me nog omver met wandelen of sprong boven op je ...

nu al vanaf het begin komt die bij me liggen en als ik ergens heen ga loopt die mee compleet anders....

vind het heel bijzonder want vorige zw schap was totaal anders.

meer meiden die het hebben of meegemaakt?

2. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    1,057
    7
    38
    Ja ik !
    In het bezit van een erg drukke Golden Retriever reu.
    Nog jong , anderhalf jaar.

Toen ik nog niet zwanger was sprong hij altijd tegen mij op.
    Keek niet zo krap waar meneer zijn poten neerzette.
    Sinds ik zwanger ben springt hij nog steeds maar gooit zijn poten naar de zijkant van mijn lichaam om mijn buik te ontwijken.
    As ik op de bank ga liggen komt hij regelmatig met zijn hoofd op mijn buik liggen of hij geeft mijn buik een "kusje".

Vind het erg bijzonder :)

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Mijn hond heeft het sinds vorige week ineens.

Daarvoor ging ze ook rustig op m'n buik staan enzo.

Maar nu ineens is ze om, heel bijzonder:).

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    vorige zw schap zelfs met 41 weken hield die er geen rekening mee
    ben zelfs al eens gevallen met wandelen 2x en hij sprong gewoon op je op tegen je op

nu is die.heeeeel lief was trouwens week voor nod al:)

5. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    vind huisdieren zw schap zo bijzonder

nu merk ik dat hij anders reageert als bij me dochter vorige keer heeel apart

6. DDdebje

DDdebje Actief lid

Feb 10, 2013
    172
    0
    0
    NULL
    Zuidlaren
    Ik heb een jack russel. Ze is heel lief maar wel jaloers op mijn papegaai en Vlaamse reus. Sinds ik zwanger ben ligt ze ook overal waar ik ben. Zelfs voor de wc deur. Ook als ik weg ga en ze moet alleen thuis blijven is ze heel zielig. Kijkt dan echt of ik nooit weet kom. Ik had me opgeheven voor een cursus zwanger en hond in huis, maar die gaat helaas niet door
    Ik ben zwanger van de eerste en vind het heel spannend Hoe ze gaat doen als de baby er is.

7. Leona

Leona Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,195
    0
    0
    Huisdieren en zwangerschap.... prachtig! (en soms een beetje vervelend)

Onze LEO (Lompe En Onhandige) Labrador sprong altijd tegen mij op, als hij kwam kroelen lag meneer gerust met zijn 30 kilo op mijn buik... Tot een paar dagen voor ik positief testte.. Meneer ligt keurig aan mijn voeten, hij springt nog wel tegen me op, maar met zijn poten langs mijn zij.
    Zo deed hij dit de andere zwangerschappen ook, zo mooi!

Onze kater is opeens een knuffel kater geworden, hij ligt de hele dag bij mij, eerder wilde hij ook op mijn buik liggen, tot hij een schop kreeg en zich rotschrok :D

De poes moet totaal niets meer van mij weten, en ik moet met alles wat ik kan zorgen dat ze niet in de babykamer kan, of bij 'verpestbare' spullen kan komen, want ze bijt het kapot of plast erop. Heel vervelend.
    Ook heeft ze opeens de tic om op iedereens hoofd te willen gaan liggen, en zodra je haar eraf wilt halen word mevrouw boos en haalt uit. Iets wat wij natuurlijk niet pikken.
    Dus voor haar houd ik mijn hart vast straks als de box beneden is, en zeker voor het moment dat de kleine er is.

De hond zal waarschijnlijk voor de box gaan liggen en degene die er zonder toestemming naar toe wilt lopen even laten merken dat wij daar toestemming voor moeten geven, zo was hij bij de andere kindjes ook :cool:

8. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    bestaat zi.n curcus? noooit van gehoord

9. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    me hond reageert heel lief op me dochter trouwens
    wilt ook nooit alleen met dr zijn vanaf het begin..is nog te klein... sloopt niks en laat spelen toe

loopt elke morgen middag avond mee on haar uit bed te halen of erin doen en met badje net zo
    hebben we wel gelijk geleerd en erbij

zo bijzonder<3

10. DDdebje

DDdebje Actief lid

Feb 10, 2013
    172
    0
    0
    NULL
    Zuidlaren
    Ja bij het groene kruis. Cursus heet:hond in huis en baby op komst. Mijn Collega Zei:toen ik uit ziekenhuis kwam met de baby, gelijk de maxicosi op de grond gezet. Hond ging likken en klaar. Maar goed zij heeft een labrador Dat is echt andere koek dan een jack russel.
    Ik vind het spannend. Mijn hond mag niet boven komen maar misschien is het wel een idee dat ze weet wat we met de baby dat doen. Badje enzo

11. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    wij hebben hem overal bij betrokken als ze de fles kreeg kreeg hij ook iets en met in badje doen en naar bed.brengen
    zelfs met luier verschonen laten ruiken
    voordeel daarvan is dat hij weet wanneer ze gepoept heeft hihi

verders gaat het vanzelf ben ik achter gekomem.. hond heeft snel idee dat hij op 2e plek komt maar is juist belangrijl dat hij zijn plek weet te vinden en daarmee leert omgaan en de aandacht verdelen en daar gaat even tijd in zitten

leuk zo.n curcus nog nooit van gehoord!!

12. Jipjip

Jipjip Actief lid

Jun 20, 2013
    106
    0
    0
    Dan ben ik benieuwd hoe die van mij gaat reageren. Eerst waren me maar met z'n tweeen, ik met mijn hond. Dus voor haar was het al wennen toen ik ging samenwonen....toen kreeg ze al andere aandacht. Ik heb gemerkt als ik maar consequent genoeg ben komt dat helemaal goed, dus dat zal straks ook wel zo zijn.
    Ze is gelukkig wel kinderen gewend, omdat er vaker kindjes bij ons komen. Dan is ze heel lief en voorzichtig. Hoop dus dat dit straks ook zo zal zijn. Maar een cursus, daar ga ik ook eens voor kijken. Maar dan vooral voor mijn vriend eigenlijk, zodat hij ziet dat het prima samen kan in een huis, een baby en een hond. Hij is geen honden gewend en heeft daarom daar wat meer vraagtekens bij.

13. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hahaha onze gewone huishond is zo lomp als 20 anderen, die houd geen rekening met me, alleen savonds laat op de bank dan wel.
    En onze diensthond als ik die uit laat loopt ze heel lief en rustig naast me, duwt vaak haar kop tegen me aan voor aandacht als ik in haar kennel bezig ben.

Dus 2 totaal verschillende honden haha:D

Ik loop nu vaak wel alleen met de diensthond omdat ik maar 1 kik hoef te geven en ze staat naast me ipv dat ze me de straat over sleurt zoals onze lomperik van 45 kilo :D
    De lomperik is een schat van een beest maar zodra hij een andere hond ziet of iemand anders die hij wil begroeten is er geen houden meer aan.

14. browneyes

browneyes Actief lid

Jun 17, 2010
    406
    0
    16
    Mijn hond trekt sinds mijn zwangerschap heel veel naar mij toe. Vervelende bijkomstigheid is alleen wel dat ze ook alleen nog maar naar mij luistert. Ze neemt echt een loopje met mijn man. Ik hoop voor mn man dat, dat wel weer bijtrekt.

15. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    haha Honden voelen het dus goed aan maar maken stiekem er ook beetje gebruik van:D

16. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Mijn honden zijn echt een beetje dom, en heeeeel erg lomp:D

17. Bruni

Bruni Actief lid

Oct 17, 2012
    487
    5
    18
    Wij hebben een bruine labrador, normaal nogal lomp en veel springen. Sinds ik zwanger ben is hij voorzichtiger met mij. Hij springt nu helemaal niet meer, blijft constant in mijn buurt. Sinds ongeveer twee weken legt hij bijna dagelijks als ik op de bank zit ofzo zijn kop op mijn buik. Zooo lief!

18. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

Jun 22, 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Onze franse bully is sinds ik zwanger ben wel ineens waaks.. en blaft en gromt zodra er iemand langs de deur loopt of aanbelt.. Heeft ze hiervoor nooit gedaan. het staat dr eigelijk ook helemaal niet haha :p

19. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

Apr 18, 2012
    583
    0
    16
    Onze hond is veel rustiger sinds een paar maanden.
    Weet niet zeker of het door de zwangerschap komt of doordat ik meer thuis ben.
    En hij komt vaker bij me in de buurt liggen ipv in zijn mand.

20. KimHv

KimHv Actief lid

Nov 12, 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Mijn vorige hond is herplaatst omdat zij mijn dochter van toen 1 jaar en een paar maanden had gebeten. Toen we voor het eerst thuis kwamen mochten de honden kennis maken met de baby. Dat ging goed. Maar dit hondje was erg jaloers en accepteerde de baby niet.

Nu hebben we een Duitse herder, die erg pubert. Of hij het doorheeft weet ik niet, maar het ene moment is hij erg lomp en dan weer heel voorzichtig. Merk wel dat hij erg goed op mijn dochter let...

Ik had ergens gehoord dat een kind onder de 9 jaar qua rangorde onder de hond staat.

Share This Page