Schapen in de achtertuin

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by zwangerjuffie, Jul 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwangerjuffie

zwangerjuffie Nieuw lid

Jul 2, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundigen,

Ik ben op dit moment 10 weken zwanger. Nu weet ik dat geadviseerd wordt om uit schapen- en geitenstallen te blijven wanneer je zwanger bent, vooral in de lammer periode maar ook i.v.m. de mest.

Wij komen regelmatig bij mijn schoonouders en direct grenzend aan hun achtertuin is een stuk land waar schapen grazen, met een laag open hek wordt dit gescheiden.
    mijn schoonvader komt regelmatig op het landje met zijn klompen om de containers om te spoelen bijvoorbeeld. Daarna loopt hij door zijn eigen tuin. Hij geeft de schapen elke dag te eten en aait ze dan ook. Wast niet altijd zijn handen daarna.

Nu gaan wij er komend weekeind heen en maak ik me toch wat zorgen om de schapen.

Om hetgeen wat ik hierboven beschrijf:
    moet ik me daar zorgen om maken voor de zwangerschap?
    Is het zinvol om mijn schoonvader, die dag, even te vragen om als hij de schapen eten heeft gegeven of hij zijn handen even wil wassen?
    Kan mijn zoontje de schapen aaien en is daarna handen wassen voldoende?

Ik kom niet in de buurt van de stal, dus dat lijkt me verder geen risico denk ik?

Alvast bedankt.

Anneloes

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemiddag,

Goed dat je hier bewust van bent, want veel zwangeren weten niet dat dit risico's met zich meebrengt. Ik heb een goede site gevonden, waar het goed staat uitgelegd welke voorzorgsmaatregelen je dient te nemen. Het adres van de site is: Samenwerkende Kinderboerderijen Nederland
    Vervolgens klik je kinderboederijen aan en dan informatie bezoekers. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page