verflucht??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door chiquita1, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een dringende vraag. ik ben nu dus 27 weken zwanger. nu willen ze hier alle kozijnen gaan verven van de woning bouw maar ik ben dus thuis en moet de ramen open zetten. ten eerste vin dik die toch al niks omdat ik me al niet goed voel maar goed.
    nu maak ik me ook zorgen om die verf lucht die dadelijk door het hele huis hangt en waar ik 24 uur per dag in zit.. in hoe verre is het schadelijk.? weet iemand dit of weet iemand hoe ik dit kan oplossen. ergens anders tijdelijk heen gaan is geen oplossing...

ik hoop dat iemand een advies of antwoord heeft..

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Het licht eraan of ze verf gebruiken op terpetine basis of op waterbasis.
    De lucht van terpetinebasisverf is niet zo heel goed om in te zitten (dan zou ik kijken of ik ergens anders even terecht kan)

3. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja het is voor de kozijnen en ik ruik de lucht buiten al bij de buren daar zijn ze nu bezig.. en dadelijk dus hier.. tenminste dat willen ze.. maar ik kan op het moment dus nergens heen. plus ergens anders slapen al helemaal niet vanancht want dan zal die lucht er ook nog wel hangen..
    dus zit er een beetje door heen en ben nu nog al aan het stressen.. ook omdat mijn zoontje asma heeft en dat lijkt me ook geen goede combi :(

4. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    als je de deuren naar de gang nou dicht zou houden... komt de lucht dan niet boven of schilderen ze boven en beneden?

5. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja het hel huis. woonkamer keuken slaap kaker badkamer ben nergens veilig zeg maar

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Schilderen ze de binnen of de buitenkant van je huis?

Als het binnen is, zou je moeten kijken of je overdag dus weg kan en als jij thuis bent zul je goed moeten ventileren!

Kijk als je het nu niet laat doen zit je over een tijdje met een baby in huis en dan wil je het ook niet laten doen.
    Denk dat je dan nu tussen 2 kwaden moet kiezen.

Goed ventileren en proberen tijdelijk zoveel mogelijk van huis te zijn...

7. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    voor binnen gebruiken ze altijd verf op waterbasis, moet van de arbo. Voor buiten gebruiken ze nog wel de "gevaarlijke" verf, maar daar heb je waarschijnlijk geen last van dan. Ramen heel goed openzetten zou ik zegen.

8. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Sinds begin september hebben wij een huisje. Nu hebben wij deze periode ook veel moeten verven. Muurverf en plafonverf waren op waterbasis. Alleen de verf voor kozijnen en deuren was op terpetine basis. Sinds dinsdag weten we dat we zwanger zijn kan dit kwaad

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nee joh, toen was je toch nog niet zwanger?

10. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn nu ook bezig met verbouwen en daar hoort verven ook bij...geen flauw idee wat voor verf de schilder gebruikt maar ik weet wel dat de verf die voor de kozijnen gebruikt is....erg scherp rook. ALS ik dan thuis was...ramen gelijk open en deuren ook!!! dan maar lekker tochten door het huis en 2 extra vesten aan maar liever dat dan in die lucht zitten.

Baalde hier wel enorm van en ben ook veel het huis uit gegaan....maar goed vooralsnog ga ik uit van een gezonde baby en dat alles goed gaat... en dat een beetje verflucht niet al te veel zal uitmaken. Kijk in wat voor omgevingen we nu leven met alle giftige stoffen buiten in de lucht....

voorkomen is beter dan genezen en ga er dus vooral niet inzitten als je er niet in hoeft te zitten maar doe ook niet al te panisch.

Deel Deze Pagina