Vocht vasthouden

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by jopie, Apr 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Hallo Mirjam, Brigitte, Imke,

Net als mijn vorige zwangerschap houd ik nu ook weer veel vocht vast. Mijn benen hebben nu al het formaat olifantpoot, horloge begint strak te zitten en ringen heb ik maar vast af gedaan. Dit is nu wel eerder begonnen dan de vorige keer. Vrijdag moet ik naar mijn vk voor een extra controle voor bloeddruk en urine.

Verder is het enige advies wat ik heb gehad, om met de benen omhoog te gaan zitten, maar daar heb ik niet zoveel tijd voor met werk een een peuter van 3.

Zijn er nog meer dingen die ik kan doen of waar ik rekening mee kan houden?

Vorige zwangerschap was mijn bloeddruk ook erg hoog. Bij 36 weken was de onderdruk 95 en Dylan is geboren met 36 weken en 3 dagen. Anders was ik denk ik wel in het ziekenhuis beland.

Ook heeft mijn familie heeft een historie met hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap. Mijn moeder, oma en overgrootmoeder moesten allemaal plat vanwege te hoge bloeddruk.

Hoe groot is de kans dat dit zich gaat herhalen? En is er een verband met mijn familie?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Jopie,

vervelend voor je zeg, zeker met de zomer in aantocht. Je kunt proberen warm en koud badjes af te wisselen 's ochtends en 's avonds. ook moet je zorgen dat je heel veel drinkt. 's avonds je benen laten masseren helpt vaak ook. Verder kun je erg weinig tegen doen. houdt met name de klachten als hoofdpijn en een bandgevoel in de gaten; dan moet je even de vk bellen voor extra controle.

Groetjes Brigitte

3. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Hallo Brigitte,

Dank je wel voor je antwoord. Bedoel je met die warm en koud badjes voetenbadjes? En dat bandgevoel wat bedoel je daar precies mee? Alsof er een band om m'n buik zit of ergens anders? Helaas is er niemand om mijn benen te masseren, die optie leek me wel wat :D

Heeft een verhoogde bloeddruk nu te maken met aanleg of erfelijkheid? Of staat het los van mijn familie?

4. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik heb inmiddels 3 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege een te hoge bloeddruk, deze was 160/95 en eiwit in m'n urine.Eiwit is weer weg en voor de bloedddruk heb ik medicatie gekregen. Daardoor was gister mijn bloeddruk netjes 120/80 en mocht ik weer naar huis.

Van Dylan ben ik dus met ruim 36 weken bevallen. De placenta was niet zo goed meer. Mijn vk gaf aan dat dat door de hoge bloeddruk kon komen.

Hoe reeël is de kans dat ik deze keer echt te vroeg ga bevallen? Ik hoop het natuurlijk niet, maar ik heb zo'n vaag gevoel dat het niet goed zit.

5. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Iemand?

Share This Page