Hallo dames, heeft iemand een idee of het handig is een maxi-cosi zonder baby verkleiner te gebruiken de eerste maanden? Hij wordt alleen in de auto gebruikt. Ik heb die van ons van mijn schoonzus gekregen en ik weet niet precies welk type het is. Kan ik iets van een opgerolde doek of klein dekentje gebruiken voor de kleine d'r hoofdje als ze er eenmaal is? Of raden jullie mij aan een nieuwe te kopen (baby-verkleiner is nergens los te krijgen, ook bij de leverancier zelf niet) Dank voor de feedback
voor het hoofdje is ht wel veiliger om deze te gebruiken als je handig bent kan je m wel zelf maken of deze : http://www.zwangerschapspagina.nl/kinderwagens/299905-comfortset-voor-maxi-cosi.html die heb ik over , had hem besteld maar toen besloten om hem zelf te maken Maar ik heb er ook nog een originele van maxi cosi cabrio over
ik zou hem niet zonder verkleiner gebruiken moet ik zeggen, want het lijkt me echt niet goed voor het nekje. Is die van je zus sowieso nog veilig, niet te oud, goed gekeurd type, niet te oud? Als hij verder nog helemaal goed is en alleen de verkleiner is zoek, mag je die niet van iemand lenen? Want de verkleiner gebruik je veel minder lang dan de maxi cosi zelf.
Ik heb er een opgerolde handdoek in gebruikt, in ondersteboven u-vorm leggen, en je hebt een verkleiner!
Misschien op deze site een oproepje plaatsen?? of bij deze?? zou hem niet zonder verkleinder gebruiken.... in de verkleiner zit trouwens ook een soort kussentje die het ruggetje ook ondersteund doordat de maxicosi "minder diep" wordt...
Ik zou 'm ook niet zonder verkleiner gebruiken. Ik heb de mc pebble en daar heb ik tot een maand of 6/7 nog de hoofdverkleiner in kunnen gebruiken. Kan je geen verkleiner op marktplaats vinden? Of eentje lenen van iemand? Een maxi cosi is een autostoel, dus eigenlijk alleen voor in de auto bedoeld. Het is makkelijk dat je 'm soms even kort als wandelwagen kunt gebruiken, maar dat is eigenlijk bijzaak. In de auto is veiligheid wel erg belangrijk.
Bij maxi cosi kun je zeker wel een losse hoofdverkleiner met kussentje voor onder de billetjes bestellen. Deb fabrikant noemt dit gedeelte een cosi dosi. Zou hem niet zonder de verkleiner gebruiken juist al omdat je hem alleen in de auto gaat bruiken. De verkleiner zorgt er juist voor dat het hoofdje en het nekje gefixeerd worden in het stoeltje. Dus in de bochten en met remmen gaat het hoofdje niet steeds van links naar rechts.
ah ik heb net een verkleiner weggegooid. Die had ik een keer ergens los gekocht voor in de fietskar. Misschien kan je bij een kringloopwinkel nog een verkleiner vinden (of daar heb je ook vaak maxi's voor een paar euro en dan zet je die weer op mp oid