SI gewricht klachten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door swan, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. swan

swan Nieuw lid

11 sep 2014
    2
    0
    0
    dotwork tattoeerster
    hoi allemaal.

ik ben nu ruim 17 weken zwanger en heb al ruim drie jaar vrijwel ononderbroken last van mijn linker SI gewricht (dat kleine gewrichtje tussen bil en bekken zegmaar)

hiervoor heb ik ieder jaar manuele therapie gehad, de afgelopen maanden weer, en nu krijg ik fysiotherapie met redelijk pittige oefeningen om mijn 'core' sterk te maken; dus met namen buikspieroefeningen (veel planken etc) de behandelende therapeuten weten allemaal dat ik zwanger ben.

na veel te hebben gelezen zie ik toch veel waarschuwingen staan mbt buikspieroefeningen. daarom heb ik de verloskundigenpraktijk gebeld en die lieten mij ook weten dat zolang ik er een goed gevoel bij heb en geen harde buiken krijg het ok is deze oefeningen te doen..

nu ben ik benieuwd naar de bevindingen van andere zwangeren met dezelfde klachten, wellicht in combinatie met bekkeninstabiliteit, hoe ga je er mee om, wat doe je en wat doe je niet?
    Ik deed elke ochtend yoga en ging 1x per week hardlopen maar dat doe ik nu niet meer.. yoga af en toe als ik me fit genoeg voel..

dank

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Is juist goed voor je bekken, maar Let erop dat je ook leert goed ontspannen. Bij weeën kunnen sterke buikspieren en bekken spieren je weeën tegen houden onbewust ;)

Joga weer goed daarvoor dus hihi.

Sterkte met de pijn! Bij mij is het nooit helemaal weer goed gekomen maar ik had nooit tijdens oefeningen. ..meeste pijn na de bevalling iedere keer.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Je traint waarschijnlijk je onderste buikspieren, die mag je gewoon blijven trainen tijdens de zwangerschap.

Ik heb ook last van bekkenklachten en van het SI gewicht. Belangrijk was juist om die spieren te trainen, zodat die de boel wat kunnen opvangen.

4. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen

Ik dacht laatst ergens te hebben gelezen dat onderste buikspieren trainen juist wordt afgeraden, maar je hoge buikspieren en de zij spieren geen kwaad kan...

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Je mag je schuine buikspieren trainen en je dwarse, die zit onderin.

Ik heb ook si klachten waardoor nu mijn bilspier verkrampt als ik verkeerd beweeg. Omdat ik eerst niet wist waar de klachten vandaan kwamen contact opgenomen met een bekkenfysio. Heb oefeningen om mijn si los te houden (kende ik ook al van voor de zwangerschap) en een rekoefening voor mijn bil. Ik heb dus geen bekkeninstabiliteit volgens de fysio.
    Veel rust. (Zitten, liggen) helpt waardoor de spieren ontspannen en de gewrichtjes ruimte hebben om weer 'goed ' te gaan zitten en verder dus het si los houden.
    Ik deed zwangerFit, maar daar ben ik mee gestopt. Het gewone huishouden plus peuterdochter is voor mij op dit moment voldoende training ;) (37 wk)

Deel Deze Pagina