Is dit wel helemaal zoals het hoort?

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo dames

Ik heb afgelopen vrijdag een tv besteld. Op de site stond volgende werkdag in huis, u wordt gebeld voor een bezorgafspraak. Zaterdag wordt er aan gebeld, postnl met mijn tv. Aangezien ik voor rembours heb gekozen moest ik contant aan de deur betalen. Ik ging er van uit dat ik gebeld zou worden (zoals dus ook op de site staat) om een bezorgafspraak te maken. Dit was dus niet het geval. Ik was zaterdag op dat moment ook nog niet in de gelegenheid geweest om te pinnen en mijn zoontje lag boven te slapen. Ik kon het bedrage dus niet contant aan de deur betalen. Met de bezorger een afspraak gemaakt dat hij 2 uurtjes later zou komen. Maar de bezorger kwam 2 uurtjes later niet. Na 3 uur heb ik hem maar eens opgebeld, en hij zei dat hij binnen een uur zou komen. Maar je raad het al, geen bezorger. Weer gebeld, maar meneer nam niet op. Aangezien ik die avond een afspraak had, ben ik na nog 2 uur wachten vertrokken. Daarnet heb ik de firma gebeld om te vragen wat nu de bedoeling is, en volgens hun zou de bezorger vandaag weer langskomen. Ben ik er niet, wordt de tv afgeleverd bij het postkantoor. Ik heb juist gekozen voor aflevering aangezien het met mijn fietsje nogal moeilijk wordt om een tv van 107 cm te vervoeren. Ik moet vandaag weer gewoon naar college, dus de kans dat ik er niet ben wanneer meneer de bezorger komt is vrij groot.

Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje een aparte gang van zaken. Eerst wordt er beloofd dat er telefonisch een bezorgafspraak wordt gemaakt, wat dus niet gebeurd. En vervolgens maak ik 2 keer een afspraak met de bezorger, die dus niet komt opdagen. Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om de tv bij het postkantoor te moeten wegslepen. Als ik nou echt daadwerkelijk 2 keer niet thuis was geweest begrijp ik het, maar ik heb zaterdag de hele dag op de bezorger zitten wachten, en zelfs een paar keer achter hem aangebeld om te vragen of hij nog zou komen. Is dit een normale gang van zaken, of gaat het inderdaad een beetje raar?

2. Jel

Jel Niet meer actief

Dat klinkt erg raar inderdaad. Als ik jou was zou ik er een klacht over indienen. Niet erg handig als je geen auto tot je beschrikking hebt, om dat bij het postkantoor op te halen.

Is er niet een familielid of vriend met een auto die even met je mee kan naar het postkantoor? Maar ik snap dat het je daar niet om gaat, maar om de manier waarop het ging. Ja ik zou die klacht indienen. Erg slordig hoe ze met je omgegaan zijn.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    SYRV, is het geen optie alvast aan te geven dat vandaag sowieso niet uitkomt en of het later deze week bezorgd kan worden als je wel thuis bent?

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Je hebt hier nu te maken met 2 verschillende instanties eigenlijk. PostNL en de tvverkoper. Je moet ervoor zorgen dat de verkoper ervoor zorgt dat PostNL de tv op een voor jou geschikt moment bezorgd als dat in de voorwaarden staat. Met de bezorger zelf heb je in principe niks te maken. He's only the messenger. Al is het natuurlijk niet netjes dat hij niet is teruggekomen... dacht zeker dat ding is me te zwaar :S

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ja dat zeiden ze bij de firma ook al. Dit moest ik dan doen via track and trace op internet. Prima geen probleem! Probeer ik dat net krijg ik deze melding:

De bezorglocatie en moment van deze zending kunnen niet gewijzigd worden. Het kan zijn dat de zending nog niet in ons systeem is bijgewerkt dit duurt ongeveer 30 minuten na de eerste afleverpoging.

Werkt ook niet dus?

@Jel: Ja er is wel iemand die me eventueel even zou kunnen helpen. Maar inderdaad daar gaat het niet om. Want op die manier had ik ook gewoon naar de mediamarkt kunnen gaan en daar een tv kunnen aanschaffen, dan zou ik dus ook geen bezorgkosten betalen. Heb het juist op deze manier gedaan zodat ik niemand hoef te vragen, en dat het gewoon aan de deur wordt afgeleverd. Ik ga zo denk ik maar even post nl bellen..

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

7. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik heb net postnl gebeld, en ze kunnen niks voor me doen. Het pakketje kan ook niet bij de buren afgeleverd worden aangezien er direct voor betaald en voor getekend moet worden. Dan zit er dus niets anders op dan hopen dat ze nog komen wanneer ik thuis ben:(

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    als dat niet zou lukken zou ik ergens anders een nieuwe bestellen en deze lekker bij het postkantoor laten staan, naar 3 weken gaat het weeer terug,
    (zou ze nog wel even een belletje doen van de firma van de tv, dat je het niet op kan halen, en dus genoodzaakt bent het pakket te laten staan, omdat hun de afspraak niet goed doorgegeven hadden aan postnl, dus (eigenschuld )

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Idd, leverancier bellen en zeggen dat je het niet op kan halen.
    Bieden ze maar een andere oplossing.

10. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Nou ik heb de tv hoor! Gelukkig kwam de bezorger langs op het moment dat ik nog thuis was. Ben helemaal blij! Hoef ik eindelijk niet meer tv te kijken met een verrekijker!;)

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Veel kijkplezier :D:)

Deel Deze Pagina