Ben ff benieuwd naar wie een tuin op het noordoosten hebben en hoe dit qua licht is? Heb je enigszins zon in de zomer/winter? Of weinig/niks? Wij hebben vandaag te horen gekregen dat we zijn ingeloot voor een nieuwbouwhuis wat we zooooo graag willen en nu zag ik dat de tuin op noordoosten is, wat volgens mij vrij weinig zon licht geeft... Maar niet dat ons dat tegenhoudt van het kopen maar ben benieuwd hoe jullie het ervaren?! Whoe ik ben zooooo blij met het huis (sorry moest er ff uit)!
Tuin op het noordoosten geen ervaring mee, maar wel op het oosten. Bij ons zei ook iedereen dat we dan amper zon zouden hebben, maar het valt reuze mee, ik heb een heel zonnig tuintje/postzegeltje, van 9 tot half 5 zon en 's avonds zet ik soms de stoeljes in de voortuin als het zomer is, dan heb ik daar nog wat zon. Bovendien is onze slaapkamer aan de achterkant en is het dus wel lekker dat daar de zon eind van de dag niet op staat te bakken. We hebben een heel licht en zonnig huis, in het begin liepen we nog wel eens naar boven om een lamp uit te doen, maar die bleek helemaal niet aan te zijn, was de zon.
Ik kan je niet helpen, heb niet eens een tuin! Alleen een balkonnetje... Anyway! Wat ik vroeger heb geleerd op de basisschool, was; de zon komt Op in het Oosten komt Nooit in het Noorden gaat Weg in het Westen en komt Soms in het Zuiden Bij die laatste gaat het om de klank dan he? Misschien heb je er iets aan, misschien niet. Moest er aan denken en dacht; ik deel het even met je! Veel plezier in je nieuwe huis! Liefs Jenna
Wij hebben nu een tuin op het noorden en wij hebben gewoon zon. het ligt eraan hoe lang je tuin is zodat de zon over het huis komt. Ik zou juist geen tuin op het zuiden willen want dan heb je op het heetst van de dag dus geen schaduw plekken. als het nu heel warm is zit ik in de schaduw van het huis.
Wij hebben ook een tuin op het noorden. Nou ja, postzegel is een betere term denk ik We hebben niet zo heel erg veel zon in de tuin, maar dat komt vooral omdat het zo klein is en er nog een paar grote bomen in de directe omgeving staan, die een hoop zon tegenhouden!
Wij hebben ook een tuin op het noordoosten. Zon genoeg in ieder geval. Het hangt ook wel een beetje af van de kavelgrootte, denk ik.
Het hangt van de grootte van je tuin af. Onze tuin ligt op het noordwesten. Iedereen raadde ons aan om in te schrijven op een tuin op het zuidoosten. Ben heel blij dat we dat niet hebben gedaan! Omdat onze tuin vrij groot is hebben we genoeg zon en hebben we nu bij het huis lekker tot een uurtje of 12 in de zomer schaduw. Wil ik 's ochtends in de zon, dan ga ik op het terras achter in de tuin zitten. Pim
Wij hebben ook vorig jaar een huis gekocht met een tuin op het zuidoosten, en ik was in het begin ook bang dat we geen zon zouden hebben. Maar dat valt echt mee! In de zomer hebben we de hele dag zon, al draait hij wel, dus op een gegeven moment moet je met je stoel 'meeverhuizen'. Wel is hij aan het eind van de middag, rond een uur of 6, wel echt weg. Terwijl de overburen, die dus een tuin op het zuid-westen hebben, tot in het begin van de avond zon hebben. Onze tuin is iets tussen de 11 en de 15 meter diep trouwens..
Wij hebben ook een tuin op het Noord Oosten. Onze tuin is ook niet breed, maar wel lang (wonen in centrum Utrecht heh dus alle reacties van platteland dat mn tuin niet lang is die vergelijking gaat dus niet op ) Anyway in de winter geen zon. Je ziet ook nu dat de tegels gewoon echt wat groen worden. Voorjaar is er achterin de tuin zon . Onze tuin is ongeveer 8 meter lang en vierenhalf breed. In de zomer komt de zon tot halverwege de tuin. Dit komt ook doordat de huizen hier erg hoog zijn. Per verdieping hebben wij geen 2.2 m maar 3.3 meter. Hoe diep is de tuin? En welke huizen staan er omheen? Ik vind het overigens echt prima hoor, zit je ook niet altijd zo vreselijk te puffen wat je vaak hebt met een tuin op het zuiden. En je hebt altijd een koel plekje in je tuin zonder parasol, is ook fijn!
Oh de zon gaat hier ook door tot 's avonds trouwens! Een uur of acht denk ik. Maar dat is wel in de zomer.In het voorjaar zakt die eerder achter de andere huizen.
Wij hebben een tuin op het noorden. Wonen er pas sinds juli maar afgelopen zomer hadden we eigenlijk altijd wel zon in de tuin, alleen de eerste 2 meter direct achter de gevel niet. Maar verder genoeg zon! Alleen dit najaar merkte we dat de zon laag stond en dat we achter in de tuin geen zon hadden (of heeeelemaal achterin de tuin) Onze tuin is trouwens ongeveer 12 meter lang. Maar in zomer dus zowel zon als schaduw en dat is wel lekker! Oja: en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je huisje!
Ons vorige huis had een tuin op het Noord-Oosten. In deze tuin konden we in de schaduw van het huis zitten maar als we wilden konden we ook in het zonnetje achterin de tuin zitten. Het hangt inderdaad van de diepte van je tuin af. Wij hebben nu een tuin op het Zuiden (dit wordt als ideaal gezien), maar het wordt al snel te heet om er in te zitten en we hebben dan ook echt een parasol nodig. Marla
Wij hadden bij ons vorige huis een tuin op het noord-oosten en ik vond het niets. Er groeide alleen mos en varens en de zon kwam er niet. Moet wel zeggen dat het in een woonwijk was met appartementen van 3 hoor. De tuinen waren vrij ruim, maar de zon kwam toch echt niet voldoende over de gebouwen heen om te zorgen voor wat licht.