vergeelde kleding voorkomen

Discussion in 'De babyuitzet' started by nourenyasmin, Apr 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

Jan 19, 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Ik was vandaag mn dochter haar kast aan het opruimen en kon het niet laten op even de dozen met kleding van de eerste maand te openen;)
    Ik heb alles netjes gewassen voordat het in de dozen ging.
    tot mijn verbazing hadden sommige witte pakjes van die vergeelde vlekken erop (je ziet het vaak als kleding jaren in een kast ligt) maar na 10 maandjes..

hebben jullie tips om dit tegen te gaan?
    ik gooi nu alles maar weer in de wasmachine, hopelijk gaat het er makkelijk uit:p

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb het ook. Zijn borstvoedingsmelkvlekken. In de kleertjes vanaf dat wij kunstvoeding gingen geven zitten geen vlekken. Ik ga pas aan het eind van de zwangerschap de kleertjes wassen. Ik las wel een tip over in de felle zon hangen te drogen. Verder zoek ik ookmnog schoonmaaktips.

3. deank

deank Lid

Dec 14, 2012
    24
    0
    0
    moeder van zoon van 4, 2e op komst
    noord brabant
    misschien een rare tip, maar het werkt wel.
    een vaatwas tablet oplossen in water en dan de kleertjes erin leggen. de vlekken trekken er zo uit.
    heb het hier ook gedaan bij verschillende shirtjes die ik al 2 jaar bewaard had. daarna nog wel even gewoon wassen.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Zijn vlekken van melk en fruit. Hier van de week kleertjes te voorschijn gehaald die 1,5 jaar in bakken heeft gelegen. Op veel kleertjes zitten gele vlekken. Zijn er soms moeilijk uit te krijgen. Sommige heb ik met ossegal zeep en shout ingesmeerd maar zijn nog geel.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Hier geen borstvoeding gegeven maar toch vlekken....

6. deank

deank Lid

Dec 14, 2012
    24
    0
    0
    moeder van zoon van 4, 2e op komst
    noord brabant
    probeer mijn tip eens met de vaatwas tablet, bij mij werkte het echt!

7. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

Jan 19, 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Bedankt!
    het zijn inderdaad geen vlekken van melk of fruit (dat kreeg ze toen nog lang niet;)) ze waren ook gewoon helemaal schoon toen ze in de dozen gingen.
    met de vaatwastablet ga ik eens proberen. kan dat ook met gekleurde kleertjes met hardnekkige vlekken of verkleuren die dan?

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Met melk bedoel ik kunstvoeding. Hier ging de kleding ook schoon de doos in. Mn zusje had ook kleertjes met gele vlekken. Ga de vaatwastablet eens proberen.

9. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0
    In de zon hangen en het bleekt als het ware eruit..dat is met vlekken ook zo..

10. Joanniej

Joanniej Lid

Jul 16, 2012
    55
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik had wat kleertjes overgenomen van familie en daar zaten ook gele vlekken in.

Na veel internet speurwerk bij de Wibra ''Dasty vlekkenverwijderaar'' gehaald en zie er nu niks meer van!

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Nat in het volle zonnetje leggen. Ik had ook kleertjes van twee jaar terug en die zagen er ook niet fris meer uit. Twee keer in de zon en ze zijn weer spierwit. Wel zorgen dat ze nat blijven.

Share This Page