hallo, wij hebben een super wiegje gekregen, heel ruim echt geweldig. alleen is het zo dat er een dun matrasje bij zit. nu vroeg ik me af, welk materiaal zou ik kunnen gebruiken om er bijvoorbeeld onder te leggen om het wat dikker te maken.. sommige mensen gebruiken gewoon schuimrubber hiervoor, maar dat leek me niet zo verantwoordelijk... is er iets wat wel kan of wordt het toch een nieuw matras erbij bestellen....
Ik heb ook een "antieke" wieg en heb er een nieuw matrasje bij laten maken, was iets van 40 euro kwijt...
idd, hier ook een nieuwe matras bestellen...onze wieg heeft ook een afwijkende maat....en prenatal kan ze gewoon bestellen....zou iets van 40-45 euro worden....
Wij hebben een rieten wiegje, daar zit standaard een dun matras in. Maar omdat ze er toch vrij kort inliggen, maakt het niet uit en is het voldoende voor de baby. Met de lakens/ dekens die je eromheen vouwt, wordt het ook al een stuk dikker. Tenminste, hier wel. Ik heb er geen extra matras bij gedaan. Een op maat geknipt stuk schuimrubber werkt volgens mij trouwens prima en is verantwoord lijkt mij. Maar goed, ik ben dan ook niet iemand die alles nazoekt en een aerosleep gebruikt. Ieder zijn eigen voorkeuren hierin.
Is het echt een heel dun matrasje? Baby's hebben echt niet een heel dik matras nodig hoor. Misschien kan je er inderdaad iets onder leggen. Volgens mij is het niet erg als dat schuimrubber is. De baby ligt toch op het bovenste matrasje, als dat 'ademt' is het prima. Ik heb op de markt in Rotterdam een matrasje op maat laten maken voor mijn wieg, was ook iets van 40 euro kwijt en het zag er prima uit.