Wanneer visite

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door carrolyn, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Ik vraag me af wanneer je na de bevalling mensen gaat bellen en wanneer je visite wil.

Ik denk dat ik na de bevalling, eerst douche en eten en drinken enz.
    Maar eerst liever een paar uur/evt bij zware bevalling eerste dag met z`n 3e ben voor ik mensen uitnodig.
    Mijn schoonmoeder vind dit bespottelijk want normale mensen bellen na de bevalling gelijk de familie.
    Zelf midden in de nacht moet ik maar bellen dan kan ze direct langskomen.
    Ik ben niet van plan om in me blote kont onder het bloed met een naakte baby te gaan bellen.
    Eerst douche, eten, drinken, baby in bad, aankleden enz.
    Dat lijkt mij logischer.
    Zie ik het nou fout, of zie ik het gewoon anders.
    Hoe hebben jullie dit gedaan.
    Hoelang na de bevalling heb je gebeld, en hoelang na de bevalling wou je visite?

2. will39

will39 Lid

3 jan 2011
    90
    0
    6
    Hey hier komt dat verhaal (tijdsgezien:p 38w) behoorlijk dichtbij.. dus vandaar dat ik het er van de week eens met m'n de man over heb gehad..!!

Wij bellen onze ouders als ze mogen komen...
    Dus inderdaad na de bevalling als alles achter de rug is.. dus na het hechten (als dat nodig is), na het douche, nadat alles weer opgeruimd is en als de kleine heerlijk bij ons ligt.!! Is natuurlijk wel afhankelijk hoe de bevalling verloopt.. gaat het vlot of juist niet.. is eventjes afhankelijk van de situatie..!!

Maargoed, er van uit gaan dat het redelijk verloopt gaan we bellen... nu zullen onze ouders gelijk komen.. maar dat zou ik helemaal niet erg vinden.. en de rest wacht mooi een dagje (ligt er natuurlijk aan wanneer het geboren is 's nachts of overdag)... zo weten we dat broers en zussen ook wel zo snel mogelijk 'willen' komen (word nu al trots van de gedachten om onze kleine aan m'n zusje te showen:D en natuurlijk ook aan de rest), net als opa en oma, die graag ook niet heel lang willen wachten met eerste achterklein kind bewonderen.!!

Maar het blijft jou bevalling en jou mening.. en dat moeten anderen lekker respecteren.. als jullie het zo willen, dan gaan jullie het gewoon lekker zo doen.. en dan moeten ze dat maar mooi begrijpen... ik zou dan denk ik wel bellen.. en dan als het 's ochtends is geboren, bijvoorbeeld zeggen van joh kom vanavond/eind van de middag lekker langs als we weer beetje bij zijn gekomen...!!

Succes

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Je denkt pas aan bellen als je er weer een beetje fatsoenlijk bij ligt hoor!! Dus inderdaad pas na het evt hechten, douchen etc.
    Hier heeft mijn man de ouders gebeld nadat onze kleine was gecheckt en aangekleed. Ondertussen werd ik gehecht ;) en ging ik daarna douchen. mn man heeft gewoon gezegd dat ze over een uurtje mochten komen ( zodat ik alle tijd had om even om te kleden en te eten). Zouden je ( schoon) oudersniet wachten en wonen ze heel dichtbij dan zou ik echt pas bellen als ze ook echt mogen komen! Zus heb ik ook gebeld en beste vriendinnen heb ik even ge smst. Die begrepen wel dat ik niet in staat was om direct uitvoerig aan de lijn te hangen.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    bij de eerste gebeld toen onze meid eenmaal nagekeken was en ik ook.
    Was nog niet aangekleed, de kleine wel.
    Alleen mijn moeder en schoonouders gebeld en mijn moeder is meteen gekomen. Ik was trouwens niet in staat om te douchen en ook ben ik niet omgekleed voordat mijn moeder er was. Nou dat kon me niks schelen.
    broers/zussen gebeld toen manlief even naar huis was en ik moest slapen, haha

bij de tweede gebeld toen ze er was, het was na de bevalling eventjes heel spannend, maar toen ze goed en wel er was en uiteindelijk goedgekeurd werd heb ik mijn moeder gebeld.
    Een uurtje later heeft mijn man ze opgehaald (mijn moeder en dochter) en pas toen zij weer weg waren hebben we mijn schoonouders en daarna pas de rest.
    Mijn schoonouders zijn meteen gekomen en de rest 's avonds.

ben 2 keer een nachtje in het ziekenhuis gebleven en de tweede keer wilde ik dus geen druk bezoek. Dus geen kinderen.
    gewoon op je gevoel afgaan. Ik kon me niet voorstellen dat er mensen waren die niet meteen belden, ik was namelijk zoooo trots dat ik wel móest bellen.
    Maar nu snap ik wel dat je lekker wil coconnen eerst zelf!
    Weet je, die eerste dagen zijn ZO speciaal, die komen nooit meer terug! vul die in zoals je ze zelf in wil vullen!

5. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Onze tweede dochter werd midden in de nacht thuis geboren en wij hebben de volgende ochtend gebeld. Eerste visite kwam aan het begin van de middag (schoonouders, met onze oudste dochter), eigen ouders en nog een paar familieleden kwamen wat later op de dag. Het was een gewone werkdag, dus logisch (en wel prettig) dat ze niet gelijk a la minute op de stoep stonden, al was ik veel sneller weer op de been dan na de bevalling van de eerste. Heerlijk om een paar uurtjes met z'n drietjes geweest te zijn, voordat het hele circus van kraamzorg, controles, visite etc. losbarstte. Voelde me die uren echt ontzettend gelukkig. Aan de ene kant wilde ik het wel gelijk delen met de hele wereld maar aan de andere kant zou dat een bepaalde sereniteit verstoren die er toen was. Geen spijt dat we niet gelijk gebeld hebben, heb er meer van genoten dan van de drukte die er bij de eerste gelijk was (en dan heb ik het niet over de visite, maar de drukte die er overdag gewoon in een ziekenhuis is, veel personeel, wisseling van diensten enzo).

Onze eerste dochter werd aan het eind van de middag in het ziekenhuis geboren. Denk dat we zo'n 1,5 uur daarna gebeld hebben, (in ieder geval ná het wassen/hechten etc.) zodat er nog even wat naaste familie tijdens het bezoekuur kon kon komen kijken. Toen lag ik gewoon weer op zaal.

6. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Het lijkt mij toch dat je eerst gehecht wil worden als dit nodig is en evt wil douche en de kleine moet ook nog even gewassen worden.
    Dit denk ik dan van mezelf aangezien me schoonmoeder hier 10minuten vandaan woont.
    Dus die komt hier meteen heen, en ik wil haar liever niet met een blote baby en zelf nog vies hoeven te begroeten.
    Tuurlijk zal ik zo snel mogenlijk bellen.
    Maar nog bellen voordat we een beetje ``klaar" zijn, denk da ik liever eerst gehecht wil worden.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben allebei onze moeder gebeld binnen een uur na de geboorte. Hechtingen zaten er wel in, maar ik was nog niet gedoucht. Beide keren was dit 's nachts. Nou zijn onze moeders ook niet zo dat ze dan gelijk voor de deur staan, anders zou ik dit niet gedaan hebben. Maar ik vond het leuk om het ze zo snel mogelijk te laten weten, ik was zó trots dat ik het van de daken kon schreeuwen!
    Andere mensen heb ik 's morgens vroeg gebeld of ge-sms't.

Eerste visite: schoonouders, ergens in de loop van de ochtend. Moeder kwam halverwege de middag, met m'n broer en schoonzus.

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    mijn man had ongeveer een half uur na de geboorte de opa en oma's en oom en tante gebeld maar die mochten pas bij mij als ik op de kraamkamer lag en gehecht, gedouched en gegeten had. De rest hebben we ingeligt toen ik op de kraamkamer lag.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier hebben we de ouders een sms gestuurd na een uur ofzo.
    schoonouders zatten in oosterijk en zijn pas op dag 14 komen kijken mijn moeder had fynn en is de volgende ochtend naar ons huis gegaan om te versieren terwijl ik uit het ziekenhuis kwam met dochterlief.

verder de eerste avond mijn vriendin en de rest pas na 3 dagen ik wilde lekker rust met mijn gezin

10. juf85

juf85 Niet meer actief

Wij gaan niet meteen bellen. We willen eerst de tijd met ons drieeën (waarschijnlijk in het ziekenhuis). En daarna naar huis. Verder lijkt het me leuk om samen iedereen te bellen. En ik hoef ook niet meteen visite. Hangt van tijdstip geboorte af. Maar het liefst ben ik de eerste dag gewoon lekker met zn drieën. We zullen die dag heus wel mensen bellen, maar ze zijn die dag nog niet welkom denk ik. LIjkt me echt niks om meteen het huis vol te hebben.

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    nu hebben we na halfuur al gebeld omdat ouders anders naar de kerk zouden zijn, wisten toch dat ze niet gelijk zouden komen. Bij daniel was het een ks, toen gebeld toen ik terug op verloskamer was, 2u later ong. Maar kan me niet meer herinneren of ik toen al schoon was...

12. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb bij beide gebeld nog voor ik klaar en gehecht was. Mijn man en ik waren er alletwee zo vol van, ik wilde niets liever dan mijn ouders vertellen dat ons kindje was geboren!
    Bij mijn 1e zijn m'n ouders op de verloskamer langs gekomen en daarna mee gegaan naar de neo om hem te zien, bij m'n 2e ging alles goed en mocht ik snel naar huis, daar kwamen ze met m'n oudste heen toen wij thuis waren.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb meteen iedereen gebeld, ik was zo blij en wilde het meteen met iedereen delen!

Van Eva ben ik in het begin van de avond bevallen en wilde ik eerst douchen en had met mijn ouders afgesproken dat ze om 22 uur langs kwamen. Van Lisa ben ik eind van de ochtend bevallen en mijn ouders waren er 2 uur later, ik had nog niet gedouched en zat in m'n blote billen in een bloederig bed (wel dekens over me heen ;)). Ik zat wel prima zo, ben later gaan douchen, ik was helemaal stijf van het zitten :)
    De kinderen zijn trouwens pas 1 en 2 dagen later gewassen, behalve hun billen dan, ze poepten allebei op het moment dat ze geboren werden.

14. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik ben 's avonds rond half 12 bevallen, mijn moeder was bij de bevalling. Mijn vader en broertje zijn gekomen toen baby en ik waren gewassen en aangekleed. Schoonouders de dag erna pas, we hebben ze wel gelijk gebeld maar het was na hechten, wassen, aankleden al bijna 01.00u en toen wilden we toch wel slapen ;).

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Bij mij was ze geboren en ik had dr vast. Tijdens het hechten heb ik de eerste smsjes al verstuurd, vriendlief heeft al gebeld meteen toen ze op mn buik lag HAHAHAHA

Toen yara eenmaal gewassen was en voor de eerste keer een slokje had genomen is vriendlief mn ouders, zussen en zwager gaan halen die al in de wachtkamer zaten te wachten!

Ik kon niet wachten om dr te showen zo trots was ik!

Bij een volgende gaat het zeker weer zo :D

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb al wel vrij snel gebeld. Kleine was al wel aangekleed maar ik nog niet gedouched! schoonouders wonnen 10min verder op en schoonmoeder wilde direct komen . Toen manlief zei daat we dit nog niet wilde en dat ik ook nog moest douchen smeekte ze hem haast (huilend en wel) of ze echt niet even 2 min om een hoekje mocht komen kijken. Gelukkig was hij standvastig.

Kleine was om half 10 's ochtens geboren en om 12.00 was schoonmoeder er met neefje en schoonzus. Mijnn familie was er "pas" om 14.00, moesten van ver komen.

Ik denk dat ik rond 11.30 vrienden en collega's heb gesmst.

Vrij vlot dus allemaal!

17. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn van plan om te bellen als ik helemaal schoon en aangekleed ben, en we willen eerst even met z'n drietjes genieten. Pas daarna bellen we de ouders, anders staan die echt meteen op de stoep. Misschien kijk ik er op het moment heel anders tegen aan, maar we zien wel.
    Ik ga ook niet zeggen als de weeën begonnen zijn en dat we naar het ziekenhuis gaan. Zou me dan erg opgejaagd voelen en 'bang' zijn dat ze op de gang staat te wachten.

18. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

bij de 1e heb ik pas iedereen sochtends gebeld. was snachts bevallen.
    en we waren om 11.00 thuis uit het zkh en de visite kwam smiddags om 13.00

bij de 2e was ik sochtends bevallen en moest nog een dagje in het zkh blijven en is er niemand geweest pas de volgende dag toen ik thuis was. daar hebben we bewust voor gekozen.

19. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik bel als eerst mijn vader , schoonvader en vriendin die oppast
    zij mag ook als eerst komen met de 2 oudsten :) hdden al afgesproken dat het niet op de verloskamer zal zijn maar waneer ik op n gewone kamer lig . vorige keer lag er overal smurrie en bloed en durfde de oudst niet bij mij in de buurt te komen , arme schaap hihi

Mijn schoonmoeder ligt dan ws toch in het ziekenhuis op de zelfde etage dus daar ga ik wel met n rolstoel en baby naar toe als het kan en allemaal goed gegaan is. ze krijgt een operatie en moet dan 3 weken blijven dus dikke kans dat we tegelijk daar liggen hihi .

de rest wacht maar tot we thuis zijn , wil als eerst mijn vader en stiefmoeder ontvangen maar die wonen in limburg en kunnen ook niet ala minuut weg ivm hun honden enzo

maar gewoon doen zoals jij het wil hoor .

20. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

Bij de eerste zat mijn moeder te wachten in de kantine van het Zh. Was de bedoeling dat ze er bij zou zijn maar door onduidelijke redenen weg gestuurd. Had er niks van mee gekregen. Mijn zusje zat er ook bij. We hebben ook gelijk de vader van mijn vriend gebeld (halfuurtje later denk ik) de rest pas rond 8 uur. We wilden geen mensen wakker bellen hihi.

Bij de tweede was mijn moeder erbij. Dus die hoefde ik weer niet te bellen. Ook gelijk schoonvader gebeld. Toen de jongste werd nageken Heb ik mijn oom gebeld omdat ik wist dat hij toch vroeg wakker was. (was 7 uur ongeveer) Om 8 uur mijn vriendin gebeld die op mijn zoontje paste. Wilde haar ook niet wakker bellen ;) Daarna de rest gebeld.

Beide zoons allebei rond 6 uur in de ochten geboren

Deel Deze Pagina