Vergeetachtig

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door kimsch, 22 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hallo,

2 maanden terug had ik besloten om me niet meer gek te laten maken, maar dat gaat me toch niet echt lukken.

Daarom deze vraag:

1 van de symptomen van zwangerschap is dat je opeens veel dingen vergeet...maar vanaf wanneer is dat dan?

De afgelopen dagen ben ik:
    - 2x vergeten deur van de auto op slot te doen.
    - ik heb de vijver over laten lopen, omdat ik vergeten was de kraan dicht te doen.
    - En het ergste is vanmorgen gebeurt, ik heb gewoon de strijkijzer aan laten staan :confused: wat ik dus nooit vergeet, me vriend kwam er na anderhalf uur achter...

Bovenstaande dingen gebeuren me eigenlijk nooit. Ik dubbelcheck altijd alles.

2. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hoi Kimsch,

spannend spannend,
    het enige advies is: afwachten tot je kan testen... heb je verder ook klachten?
    ik heb ergens gelezen dat vette vis helpt tegen vergeetachtigheid. je moet er maar zin in hebben... :)

groetjes en sterkte met wachten.
    sanneke

3. Laura01

Laura01 Lid

13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Halloooo,

Nou, ik ben blij dat ik dit niet als enige heb! Ik ben ook zoooo vergeetachtig, niet normaal meer.
    Ik presteer het zelfs de parkeergarage uit te willen rijden met het kaartje (dat ik echt op een speciale plaats moet doen anders weet ik niet meer waar dat onding is) om er dan bij de slagboom achter te komen dat ik eigenlijk nog helemaal niet betaald heb.... :oops:

Nog een voorbeeld: het schrijven: ik vergeet de helft van de letters! (heb nu extra goed opgelet) terwijl ik normaal bijna nooit foutjes maak ik mijn spelling.

Boodschappen doen: wel eens thuis gekomen met 3 boodschappentassen waar je misschien de helft echt van nodig hebt? Ik maak lijstjes, maar het belandt gewoon niet in mijn kar op de een of andere manier ;)

En dat terwijl ik niet eens weet of ik zwanger ben....Maar het lijkt er wel op, want ik heb namelijk net een miskraam achter de rug en die eerste weken (MK met 9 weken) was ik ook zó vergeetachtig!

Dus je bent niet de enige hoor! Ik denk dat je lichaam/hoofd er meer bezig is dan je zelf beseft!
    Succes en hopelijk zijn we allebei toch zwanger!

4. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha, dat van die boodschappenlijstjes ken ik, hoor! :) Wij gingen zaterdag ook op pad; ik weet meestal wel een beetje uit mijn hoofd wat ik wil gaan pakken, en dan geef ik lief een briefje mee, zodat die ook wat bij elkaar kan scharrelen... Kwam íe opeens aankakken; "Kijk, dit staat er dubbel op, en dit, en dit, en dit...."Zo had ik dus een stuk of 12 dingen dubbel opgeschreven, hihi....

En thuis bv. naar de keuken lopen om de appelmoes te pakken, dan sta ik in de keuken: wat wilde ik ook alweer pakken?"
    Hoop dat het een goed teken is; bij mij is het iets van de laatste twee weken... Maar goed, we zien wel... ;)

5. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hallo :D

Bedankt voor jullie reacties. Heeft het er alleen maar spannender op gemaakt en natuurlijk heb ik last van me buik en van me borsten. Ahja, Ik ben mezelf weer aardig aan het gek maken. Dat had ik namelijk een paar maanden geleden ook en toen was het ook vals alarm. Alleen die vergeetachtigheid is erbij gekomen.

En ik hou absoluut niet van vis dus dat belooft nog wat te worden als ik toch zwanger blijk te zijn....was vandaag me toegangspasje op me werk kwijt, terwijl ik het een paar minuten eerder ergens op een bureau had neergelegd, samen met een doos met spullen. Begon me collega's te beschuldigen dat ze me in de maling namen, totdat ik hem terugvond.....in ieder geval bedankt voor je tip en gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

Laura01 en Kabouter Klus, ik hoop echt voor jullie dat dit een symptoom van zwangerschap is. Ik zal voor jullie duimen.

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben verward :oops:

Was vanmiddag bij mijn zusje op visite en toen ik weer naar huis ging pakte ik ipv mijn autosleutels de haarborstel van mijn zusje die ook op tafel lag :(

Toen ik buiten stond kwam ik er pas achter dat ik de borstel in mijn handen had :oops:

Lastig wegrijden met een borstel hahahaha

7. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Haha. Ik ben de laatste tijd mijn verstand ook kwijt! Loop ik ergens naar toe om iets te doen, weet ik halverwege niet meer wat ik wilde doen. Wil ik iets vertellen, weet ik halverwege het verhaal al niet meer wat ik wilde vertellen. Mijn lichaam zou me wel weer voor de gek houden, zoals zo vaak. Maar we hopen op iets anders. :D

8. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi Hoi,

Vergeetachtigheid is toch duidelijk een teken voor zwangerschap.

Ik heb wel 2 dagen te vroeg getest volgens mijn cyclus lijntje, maar ik heb na 2 testjes, al tweemaal een zichtbare 2e streep :D

Rede waarom ik eerder heb getest, omdat me cyclus altijd rond de 28/29 dagen is en vorige keer had ik een uitspringer naar 31 dus kon gewoon niet meer wachten.

Vrijdag ga ik voor de zekerheid voor de 3e keer testen, zodat ik het dan echt zeker weet.

Ik hoop voor jullie dat dit ook een teken van zwangerschap is. :D

9. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    ohw, ik zie nu net dat het al 31 dagen is en dat het over 2 dagen 33 is. Dus ik kan bijna zeker zeggen dat ik zwanger ben.

10. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Alvast voorzichtig gefeliciflapstaart, meissie!

"Vergeetachtigheid is toch duidelijk een teken voor zwangerschap"

Ow ja, I hope so..... :) :) :)
    Had straks wel wat bruin in mijn inlegkruisje.... effe afwachten of het doo gaat zetten of niet....

11. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Ik zal voor je duimen!

12. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    @Kimsch: alvast ook voorzichtig gefeliciteerd!

13. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ga voor de volgende ronde.... :(

14. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    aah jammer :(

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben sinds vandaag helemaal in de war en vergeetachtig. Heel erg irritant, want ik zit vandaag op de poli. Moet ik wat doorgeven, weet ik niet meer hoe het heet, of voor welke arts :oops:. Kom nauwelijks uit mijn woorden. Ik voel me ook heel raar, kan het niet uitleggen. :rolleyes:

16. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Ja, dan is het inderdaad vervelend. Ik hoop voor je dat het wel met een rede is :D

Ik ben meer vergeetachtig met dingen die ik altijd automatisch doe, zoals stekker eruit trekken van de strijkbout als je klaar bent. Of de deur van de auto dichtdoen. Maar nu let ik er wat meer op en laat ik het hopelijk niet nog een keer gebeuren :p

17. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Ik heb het meer dat ik in de knoop raak met mijn gedachten. Heel vreemd, zit ik even rustig te zitten en na te denken.. en plotseling, hé.. wat dacht ik nou precies dat ik daaraan moest denken en dan... waar denk ik nu aan? Kan er niet tegen om na te denken, word er helemaal kriegelig van..

We kunnen ons moeilijk concentreren, denk dat dat de
    oorzaak is voor de vergeetachtigheid. The mind is just one big blur.

Deel Deze Pagina