vergeetachtig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Majel24, 23 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Dag dames.
    Ik ben wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die ook zo ongelovelijk vergeetachtig zijn? Ik was altijd echt super in het onthouden van dingen en had nergens een agenda voor nodig.
    Nu merk is sinds een week dat ik echt de meest rare dingen vergeet.
    Ik belde bijvoorbeeld net naar de verloskundige praktijk voor een afspraak en ze wilde wat dingen weten. Dat ging allemaal goed totdat ze vroeg wat ons telefoonnummer was. Ik kon er toch echt niet meer opkomen terwijl we dat nummer al heel lang hebben en het niet eens heel erg moeilijk is. Gelukkig zag ze mijn nummer in het scherm maar ik schaamde me wel een beetje :oops:
    Ook als er dingen aan me gevraagd worden om te doen of zo dan ben ik het na 5 minuten soms echt weer helemaal kwijt.
    Nou vertelde de assistent net dat dat door de hormonen komt, maar zijn er meer dames die hier last van hebben?

2. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Heeeeel herkenbaar!
    Zal ook nog wel even zo blijven helaas....

Ik vergeet ook alles en loop zelfs met gebruikte koffiepads in de hal!?
    "Wat was ik ook al weer aan het doen hier?" :)

Groetjes, Mirelle.

3. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    dat noemen ze de welbekende zwangerschapsdementie...

ik heb er gelukkig geen last van, moet zeggen dat ik qua kwaaltjes tog niks te klagen heb :D

4. Ik heb mijn hele leven al last van vergeetachtigheid, maar nu tijdens mijn zwangerschap kan ik dingen juist wel herinneren!

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik had er ook heel erg last van.
    Vergat ook echt alles!
    Ik moest toen ook alles opschrijven want ik was alles zo weer kwijt :D
    Hebben er veel om gelachen :D

6. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    hahahah euhhh wat was de vraag hahaha

welbekend hoor meis word alleen maar erger
    goed vooruitzicht joepieieeiie hahahah

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Gek genoeg kan ik juist afspraken wel onthouden. Alleen de rest niet..loop regelmatig verstrooid rond, kom niet uit mijn woorden, ben spontaan dyslectisch, haal dingen door elkaar en kan me soms niet meer herinneren wat ik gedaan heb.

Voorbeeld: ik haalde 's ochtends mijn dochter uit bed en zie dat haar pyama broek nog op de commode ligt en vraag aan mijn vriend waarom hij haar pyama broek uit heeft getrokken. Blijk ik zelf gedaan te hebben alleen weet ik daar helemaal niets van :oops:

8. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    inderdaad de meest rare dingen vergeet ik.
    Ik heb maar post-it briefjes gekocht zodat ik niks belangrijks kan vergeten.
    gister op de sportschool ook weer. Zegt die instructeur tegen mij "dat apparaat heb je net gedaan dus die kun je zo nog wel een keer alleen doen". Ik keek naar dat apparaat alsof ik hem nog nooit had gezien en geen idee had waar hij het nou toch over had. Die kerel zal ook wel gedacht hebben.
    Ik vond eigenlijk wel dat ik al genoeg gestraft was kwa kwaaltjes. Ben ook misselijk, zere borsten, zere buik, borrelende buik, moe maar toch elke nacht slecht en onrustig slapen. Dit belooft wat voor de komende 8 maanden :(

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    heel herkenbaar ik heb op me koelkast briefjes hangen anders vergeet ik het ook ,en dan hang ik ze daar maar op anders ben ik die briefjes weer kwijt.

10. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    voor mij ook herkenbaar.
    heb mijn baas maar ingelicht dat als ik iets belangrijks moet doen of ie me wil helpen herinneren 8)

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    En de grote ellende is dat het na je bevalling niet over is!

12. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Heb ik tijdens mijn 1e zwangerschap ook gehad en dat is nu een jaar geleden.
    Nu pas begin ik een beetje overeind te krabbelen wat onthouden betreft.
    Maar ja, ben nu zwanger van de 2e dus ik moet straks weer helemaal opnieuw beginnen, ha ha! :)

13. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Dus dan begint de "ellende" voor jou weer helemaal overnieuw :D

14. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Helaas wel ja! :)
    Ik zou belangrijke dingen gewoon op moeten schrijven, maar ook dat vergeet ik! :)

15. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Als ik iets moet onthouden schrijf ik het meteen op een post-it en hang deze meteen op bij de computer. Zo kan ik het onmogelijk vergeten.
    Als ik dan iets gedaan heb haal ik het briefje weer weg.
    Dit werkt voor mij erg goed, maar dan moet ik hetgeen ik moet onthouden wel meteen opschrijven.

16. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    haha ja ik heb het ook.. ik wist laatst ff niet meer hoe ik de riem vast moest krijgen van mn broek... :(

Mijn man wordt er gek van dat zegt hij: "dat heb ik al lang verteld..." hmmm Oja? wanneer dan? haha

17. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    dit komt me heeeel erg bekend voor.
    mijn man blijft er rustig onder (ik snap niet hoe, ik zou er knetter gek van worden)
    v.b afgelopen vrijdag had ik een hele maaltijd klaar, maar al wat thuis komt mijn mannetje niet ik oplaatst maar sms en verteld hij dat hij ommers bijna altijd vrijdags op het werk eet en dat hij dat donderdag 4 x gezegd heeft. Nu hij dit zei begon het wat te dagen en kwam het mij niet onbekend voor.
    Ik word er zelf soms even niet goed van ga ik naar de winkel, dan mijn briefje weer vergeten. ik denk dat ik weet wat ik moet hebben nou niet dus ik kom met veel andere dingen thuis en wat ik juist moet hebben vergeet ik dan weer.

18. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Heel herkenbaar! Bij het doorgeven van mn huisnummer moet ik even denken en ik heb zelfs al gehad dat ik een zak chips in de groente la heb gelegd :) . Ook weet ik vaak niet meer waarom ik nou iets ging doen...wordt er een beetje gek van :rolleyes:

Mn omgeving vind het allemaal erg schattig en lief om mij zo te zien stuntelen..
    Ach zolang het maar van tijdelijke aard is.....

19. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Ik ben ook erg vergeetachtig.Heel erg,want ik werk als telefoniste/receptioniste en soms vergeet ik weleens dat ik opgenomen heb en hoor ik ineens wat in mijn oor en denk dan ineens 'oja,vergeten dat er een klant aan de lijn hangt...'Ook haal ik dingen weleens doorelkaar.Normaal vergeet ik nooit want ben een lopende agenda en telefoongids.Maar nu... :oops:

20. jessie33

jessie33 Actief lid

2 apr 2007
    332
    0
    0
    Helaas supper herkenbaar, ik ben dan ook alles kwijt of vergeten. Ik probeer dan ook alles op te schrijven, maar dat vergeet ik ook nog wel eens hahaha :) .

Groetjes Jessie33

Deel Deze Pagina