Ik moet volgende week weer fulltime gaan werken, na 19 weken verlof totaal incl. vakantie. Ik ben benieuwd hoe jullie weer begonnen zijn. Stond je op je eerste dag gewoon weer op de normale tijd weer voor de deur, of eerst een gesprek? Ik heb al die tijd vrijwel geen contact gehad met het werk. Alleen kraamvis gehad van ze, inmiddels 7wk geleden. Ik werkte er pas een jaar toen ik met verlof ging dus ik weet niet wat gebruikelijk is. Zelf had ik ook niet echt behoefte aan contact, druk genieten met mijn zoontje, weinig slaap en daarbij heb ik een lichte depressie op het moment. Ik heb ook geen superhechte band met collega's. Enkele dagen voor ik weer begin is er teamfeestje met aanhang. Daar gaan we wel naartoe, hoewel ik net zo lief niet ga. Zal ik gewoon afwachten en de eerste werkdag gewoon verschijnen, of bellen van tevoren? Ze weten dat ik die dag weer kom. Ik zie er gigantisch tegenop (collega's weer moeten zien, lange dagen met korte nachten en vooral: mijn zoontje moeten missen), hoewel ik het na 19wk ook wel leuk vind om weer wat anders te doen.
Hoi, Ik ben na m'n verlof gewoon naar m'n werk gegaan en ben als vanouds weer gewoon op m'n oude plek gaan zitten. De halve ochtend zowat alleen maar bezig geweest met bijkletsen met collega's en langzaamaan in de lopende zaken verdiept. Je hoeft echt niet te bellen vooraf of een gesprek te hebben het zal allemaal vanzelf spreken. Ik zag er zelf ook heel erg tegenop op m'n zoontje de hele dag te moeten missen. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat het mij enorm is meegevallen. Ik was afgeleid door werk en collega's en voelde eigenlijk wel heel fijn. Na ruim 3 maanden even geen fulltime mama zijn en het over andere dingen hebben dan poepluiers en voedingen haha! Kortom, het komt allemaal goed
De eerste dag/dagen (afhankelijk van de grootte van het bedrijf) zullen deels gevuld zijn met praten over je kindje en hoe het met je gaat. Bij mijn beide verloven ben ik gewoon de eerste dag om half negen op kantoor verschenen, beetje bijkletsen en overgedragen krijgen. Voor die overdracht stond steeds een week ingepland. Bij de tweede ben ik ook mee geweest op een bedrijfsuitje, twee weken voor ik weer ging beginnen. Dat was oa heel gezellig. Maar ja... ik werkte er toen ook al een aantal jaren, maakt misschien wel verschil.
Mijn eerste dag komt er meteen al een stagiaire...echt veel kletsen over mijn zoon zal niet zo zijn denk ik, omdat de band met mijn collega's niet zo geweldig is. Maar juist daarom ga ik toch naar dat feestje. Dat maakt de drempel ietsje lager hoop ik