Wat een schurfthekel heb ik aan het openbaar vervoer!

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaZE, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik ben even in een klaagbui:)...over het reizen met de trein.
    Ik werk sinds een paar weken, tijdelijk, in Amsterdam Sloterdijk. Nou ga ik bij voorkeur met de auto. Maar de auto wilde vanmorgen niet starten, dus ik moest met de trein. Prima, het is 5 kwartier van deur tot deur.
    Ik moet dan 1x overstappen in Weesp. Kom ' s ochtends vroeg aan in Weesp, hoppaaaa, vertraging meteen 15 minuten door wisselstoring.
    Sta je lekker te klappertanden op het station, tussen de paffende mensen én ik kom te laat.

Die 15 minuten werden 20 minuten...er kwam een trein aan die naar Amsterdam centraal ging, deze maar gepakt, in de hoop daar een eerdere trein te kunnen nemen. Dus, in de sprinter richting centraal, trein bommetje vol, geen zitplek meer over, en niemand het fatsoen even op te staan. Dus blijf je hutje mutje op elkaar staan (Ik stel me misschien vreselijk aan, maar dat wijt ik graag aan de hormonen:p), en
    sta dan helemaal niet prettig. Buiten het feit dat ik me toch best kwetsbaar voel en niet wil dat anderen míjn buik als stootkussen gaan gebruiken, ga ik me werkelijk groen en geel ergeren aan álles! Aan het feit dat ik door de trein de laat ben, dat niks soepel verloopt, en aan mijn onfatsoenlijke medemens. Ik ben met m'n dikke pens in eerste klas gaan zitten, naast de conducteur, met het verzoek, uhum vraag, om hier te mogen zitten. Geen probleem gelukkig.

Eenmaal in Amsterdam had ook deze trein weer vertraging...dit méén je niet!
    Uiteindelijk 20 min te laat op m'n werk aangekomen (wordt daar afgerond naar een half uur) Nou is dit voor velen niet zo een probleem, maar te laat komen bij mijn nieuwe, tijdelijke werkgever, is not done.
    Ik ben in deze paar weken zo 3 à 4 keer met de trein geweest. En ik heb nog nooit géén last gehad van vertraging en overvolle treinen. Kan me de eerste keer nog heugen, overstappen in Weesp. Helaas pindakaas, de trein zit te vol, wacht maar op de volgende!

Ja meiden, ik heb een schurfthekel aan het openbaar vervoer! Ik kraak de ns niet af, reageer me nooit af op conducteurs en heb er hekel aan als mensen dit wel doen. Maargoed, ov en ik, helaas het gaat gewoon niet samen.

Vriend heeft er inmiddels voor gezorgd dat ik morgen weer heerlijk in m'n oude barrel naar werk kan rijden.

Zo...nu kom ik weer van m'n klaagstoel af..:p

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Je bent niet de enige! Ik vind het vreselijk met het ov :) Ik heb jaren voor school moeten treinen en ik heb de gekste dingen meegemaakt.
    De laatste keer had ik met andere op een bepaald punt afgesproken ( we kwamen met z'n 5-en uit allerlei kanten van het land ) en zouden dan samen een taxi pakken naar het kantoor. Nou ja, je raadt het al...door vertragingen kon ik uiteindelijk alleen een taxi pakken ( kosten a E40,- ) omdat anders de andere ook te laat zouden komen ;)
    Nee hoor ik ga fijn met de auto, is nog goedkoper ook.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Welkom bij de club;) ik reis al jaren elke dag 6 dagen in de week met de NS. Ik heb minimaal 3 x vertraging.. Elke week weer.. Begin bij mij niet over de NS:p

4. Metire

Metire Niet meer actief

Ik reis al ruim 6 jaar dagelijks met openbaar vervoer en heb de nodige vertragingen gehad, maar ik maak me ondertussen gewoon niet druk meer over vertragingen.. :) gewoon op tijd weg gaan en een trein eerder nemen, daardoor kom ik bijna nooit te laat! En als dat wel het geval is dan weet men dat ik altijd al op tijd weg ga dus krijg ik er geen gezeur mee.

Toen ik hoogzwanger was stond trouwens ook nooit iemand voor me op (behalve bejaarde vrouwen, maar dat kon ik natuurlijk niet aan nemen)

Het is nu eenmaal zo, ik heb er vrede mee! Geen zin om me dagelijks op te winden over de ns :)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tja, helaas gaat het zo met het OV. Je moet echt eerder de deur uit. Daarom pak ik ook liever de fiets als het even kan.
    Voor mij nog geen reden om een auto aan te schaffen. Dat is toch duurder en files kosten ook tijd.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb jaren gereisd van mijn plaats naar Zwolle (school) en een jaar van mijn woonplaats naar Groningen. Behalve dat het in de trein naar Zwolle s morgens verschrikkelijk druk was verder niet veel vertragingen gehad.

Ga ik nu weleens richting Amsterdam en verder dan is het vaak drama. Daar is het echt vaak vertraging, treinen die ergens anders vertrekken. Dar valt nog veel aan te verbeteren.

Vind het trouwens niet netjes als iemand niet opstaat voor een zwangere vrouw.

Mag je best even over klagen hoor!

7. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Vraag voortaan aan een medepassagier of je mag zitten. Helaas staan steeds minder mensen spontaan op, dan moet je er gewoon om vragen.

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.831
    3.628
    113
    Ja, ik heb er ook een pesthekel aan, tijdens mijn studie en emfatisch mijn eerste baan een dikke 6 jaar dagelijks met het OV gereisd en ik vond het ook een crime. Nu reis ik al weer een jaar of 7 met de auto, en ik vind het heerlijk. Ja, het is duur, maar dat is het me waard (rij wel expres in een heel klein zuinig autootje), en ja, ik sta geregeld in de file. Maar warm privé in je eigen autootje met de radio aan zitten is nog altijd veeeeeeel fijner dan in volgepakte zweettrein staan of op een winderig perron staan te verregenen. :D

Voel met je mee dus ;)

9. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik kijk in de ochtend altijd naar de verkeersinformatie. Ik moet van net onder Rotterdam naar Delft...

Dan weet ik weer waarom het OV ondanks de vertragingen, gebrek aan zitplaatsen, lopen van en naar station e.d. nog steeds mijn voorkeur heeft ;)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vooral de afgelopen twee vrijdagen...hele ring Rotterdam zat potdicht!

11. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ik denk er dus precies hetzelfde over! Had mijn bericht kunnen zijn.
    Sta liever elke dag in de file dan op deze manier met de trein reizen. Ook al is het wat duurder. Heb zelf ook een zuinig autootje.
    Ik ga ruim op tijd weg ivm met file en als ik een keer met het ov moet, ga ik ook ruim op tijd weg, maar het is inderdaad het in de regen, wind en kou staan, terwijl je op je vertraagde trein staat te wachten, om vervolgens een overvolle trein in te stappen. Nee hoor, geef mij de file maar:p

Gisteren was alleen niet gelukt om een trein eerder te nemen, omdat ik eigenlijk met de auto zou gaan. Met de trein die ik had zou ik op tijd op zijn, maar mijn reistijd werd al met al een half uur langer. Vind ik best veel voor een reistijd met ov van normaal gesproken 55 min.
    Ja, kan je niks aan doen helaas, dat weet ik..maar mijn mening is wel, dat ik reizen met ov persoonlijk een hele onderneming vind;)

Deel Deze Pagina