Beetje gekke vraag.. Er zijn meiden bij wie er gekeken is of er al ontsluiting is. Hoe bepalen ze of en hoeveel ontsluiting je hebt? Is dit vingerwerk of gebruiken ze een echo hiervoor?. Is het verder een.ongemakkelijk gevoel of pijnlijk ? Ik ben ooit al eens bevallen maar ik heb geen herinnering waarin er gekeken werd naar de ontsluiting.
Ik wilde de hele foute opmerking 'het is natte vingerwerk' neerzetten , zegt genoeg denk ik haha. Maar gebeurt dus met de vingers. Vond het zelf niet heel vervelend (tijdens de weeën bij twee bevallingen in totaal 4x, derde niet).
hjihi, ja vingerwerk hihihi. geenas vn gehad....al zullen ze het niet 'zonder reden' om infectiegevaar te voorkomen.
Volgens mij doen ze dat ookmet de vingers, bij mij willen ze ook pas rond 40 weken.kijken, omdat ze niet iets per ongeluk op gang willen brengen. Ik vind het helemaal prima
inderdaad met de vingers. Bij mij hebben ze gekeken omdat ze me toen in wilde gaan leiden met 36 weken.
Bij mij is bij de derde met 36,5 gekeken of ik ontsluiting had, om te kunnen bekijken hoe ze me twee dagen later in zou leiden Dit is indd met de vingers, ik merkte er weinig van, geen naar of vervelend gevoel en het deed bij mij iig zeker geen pijn !
Gaan ze dan diep erin of gewoon klein beetje? Zou je zelf ook kunnen voelen? En ik begrijp niet waarom er infectiegevaar is omdat als je sex hebt dan gaat t toch ook helemaal erin
Bij de oudste ben ik NL bevallen (ook daar de controles gehad) en werd er pas getoucheerd tijdens de bevalling, om te zien hoe de boel vorderde. Bij de tweede woonde ik in Duitsland en liep daar ook mijn controles, hier werd ik bij IEDERE controle getoucheerd. Dus het verhaal van infectiegevaar gaat klaarblijkelijk niet op in Duitsland Maar om op vraag van TS terug te komen, ze gaan dus met twee a drie vingers bij je binnen en voelen zo of er ontsluiting is.
Bij beide zwangerschappen gevoeld voor ontsluiting met de vingers dus. eerste keer om te kijken of ik ingeleid kon worden. Tweede keer ook had bij beide al bijna 3cm 38 weken. De gynaecoloog zei toen ik voel de haartjes al vond het wel heel bijzonder dat je er daarna nog zoveel werk mee hebt haha Maar deed niet zeer of zo gewoon proberen te ontspannen.
Bij mij hebben ze dit maandag gedaan. Ik woon in België en daar doen ze dit automatisch op 37 weken. Bij mij gebeurde dit met twee vingers, en gaan ze tot aan je baarmoederhals. Ik persoonlijk vind het niet pijnlijk maar wel lastig omdat de gynaecoloog eerst mijn baarmoeder niet vond, zit lager dan ze dacht.
Ben je toen ook bevallen? Of pas bij 40 weken? Hoe zou je de haartjes kunnen voelen? De baby zit toch in een waterzak? Ik zeg ik nou rare dingen?
Dus echt nog op ouderwetse manier haha je zou denken dat dat tegenwoordig wel op een andere manier kan. We wachten maar af. Wanneer ik eenmaal in de weeen lig kan het me waarschijnlijk niet zoveel schelen tenzij er een man binnenkomt met enorme handen haha
Zelf had ik vanaf week 30 al 3 cm ontsluiting (hoge vliesscheur en vroegtijdige weeen). Ze voelen dat idd met de vingers en ook tegen mij zeiden ze dat ze het bolletje met de haartjes al voelden, zal wel door de zak heen zijn zeker? Ik ben ingeleid met 38.1 ondanks de weeenremmers en hoge vliesscheur en de 3 cm heb ik nog 8 weken mogen wachten gelukkig eer mijn zoontje geboren werd.
hah ik herinner me ineens weer: bij mijn vorige bevalling was er een arts in opleiding bij en ze vroegen of die ook even mocht oefenen met toucheren. Dat arme meisje deed het voor het eerst en vond het zo eng. Ze durfde niet verder dan halverwege, op die manier kon je nog geen tampon inbrengen Inderdaad wel ouderwets, heb ook weleens gehoord dat ze verkeerd meten of dat de ene arts op lager aantal cm komt dan een andere arts eerder constateerde dat moet je toch kunnen automatiseren
gister bij mij, mijn omschrijving... met 2 vingers, handschoen omheen en diep naar binnen. ik vind het wel pijnlijk maar dat komt door mijn bekken geloof ik, dat het extra pijn doet.
Bij mijn eerste nooit, bij mijn tweede met 37 weken gecontroleerd om te kijken of ze met 39 weken konden inleiden. Had met 37 weken 2-3 cm, maar kwam toch ook echt niet spontaan voor die tijd. Wel in drie uurtjes bevallen overigens.