Hallo allemaal, Deze vraag is eigenlijk gericht aan mensen die zwanger zijn of het zijn geweest: in wat voor opzicht was jullie kaartje in de maand dat je zwanger werd anders dan die van de maand(en) ervoor. Ze zeggen dat temp hoger is (maar dat is altijd al na ovulatie) en blijft. Maar hoeveel hoger wordt die temp dan gemiddeld? En vanaf wanneer blijft het hoger? Ben benieuwd; een antwoord mbv jullie grafiekjes is natuurlijk helemaal super! Alvast bedankt!
Hoi Skylar, Je kunt in deze lijst tempkaartjes van zwangeren inzien en van niet zwangeren...mss kun je daaruit zelf een vergelijking trekken... al denk ik niet dat die er echt zijn.... de temp is van iedere vrouw weer verschillend...ook van de zwangeren. Suc6
de lijstjes zijn inderdaad al heel handig, maar ik bedoel eigenlijk de templijstjes van een persoon die zwanger is en haar templijstje van de maand ervoor zeg maar. Ik weet het is een beetje vaag maar lijkt me wel handig om te zien. grt Skylar
Hoi Skylar, Misschien zou je deze vraag beter kunnen stellen in het zwanger-gedeelte, ik denk dat je daar meer reacties krijgt. Groetjes Mosa
Als je op mijn kaartje klikt en naar beneden scrolt, kun je een verschil zien. Waarschijnlijk mag ik mezelf tot de zwangeren rekenen, dus... Groetjes, Nijntje
En om antwoord te geven op je vragen, er is in ieder geval niet echt een 'zwangerschapstemkaartje', dus elk kaartje is weer anders. Na je eisprong stijgt je temp inderdaad, meestal zo'n 0,3 tot 0,5 graden. Als je niet zwanger bent en ongi wordt, dan daalt je temp rond je nod. Dis kan de dag ervoor, op de dag zelf, of de dag erna zijn. Als je zwanger bent dan blijft je temp tijdens de hele zwangerschap hoog. Dus als je na je nod een hoge temp hebt, dan heb je een goede kans om zwanger te zijn. Ik ben zelf nooit zwanger geweest, dus ik kan je (helaas!) niks laten zien!
de tempstijging na ovulatie en daling voor nod zie ik inderdaad ook heel duidelijk terug. Waar ik benieuwd naar ben is hoeveel de temp stijgt in periode van ovulatie tot nod bij een zwanger persoon in vergelijking met de maand ervoor. Shannahai laat dit bijvoorbeeld heel duidelijk zien bij "temperatuurkaartjes zwangeren", pag 19. Je ziet daar dat haar kaartje nauwelijks verschilt van de maand ervoor. Vind ik wel apart om te zien. (waarschijnlijk omdat het hoop geeft ) Grt. Ik maak inderdaad waarschijnlijk meer kans als ik dit naar de zwangeren topic verplaats; bedankt voor de tip.
Tempkaartjes hoeven inderdaad niet echt te verschillen als je zwanger bent of niet, het enige grote verschil is dus die tempdaling rond nod. Verder hoeft je temp dus niet hoger te zijn als je zwanger bent. Wel kun je trouwens 5-10 dagen na je eisprong een innestelingsdipje in je temp hebben. Als je dat hebt, dan maak je een grotere kans op een zwangerschap maar ook dit hoeft weer niet zo te zijn.
Sannehai is sinds gisteren, toen ze bloedverlies had, niet meer geweest, dus ik weet niet of het verkeerd gegaan. Maar het feit dat ze hier sindsdien niet meer geweest is, zegt denk ik genoeg