Vergelijking follikels aangeprikt bij IVF/ICSI en daadwerkelijke eicellen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sia2023, 8 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Klopt inderdaad!

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.820
    8.476
    113
    Vrouw
    UMC vergoedt idd een vierde punctie, maar het zou kunnen dat ze daar na dit jaar mee gaan stoppen las ik. Daar was in december ook al sprake van en gelukkig gingen ze er dit jaar nog mee door dus toen ben ik gauw overgestapt waardoor mijn vierde poging nog vergoed kon worden, maar het kan dus volgend jaar wel anders zijn

3. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja sowieso zou ik nooit meer punctie doen. De cryos die er liggen geven hopelijk nog een kindje ♡ maar ik zou sowieso ook niet meer zoveel follikels doen.
    Maar een paar dagen daarvoor bij de laatste meting waren het er ongeveer 40.

Ik had in Nederland ook een keer dat ik 4 follikels had en toen moest ik 24 uur later weer terug komen en toen had ik er opeens 18 ofzo :roflmao: bij mij poppen die dingen op als popcorn in een magnetron :o:

Fruity90 vindt dit leuk.
  4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Yes, die inderdaad, thanks!

5. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    #25 Splitijsje, 10 jul 2023
    Laatst bewerkt: 10 jul 2023
    IVF1. 15 follikels. Opbrengst: 15 eicellen, 11 bevruchtingen (8 ICSI/ 7 IVF), 11 embryo’s, 1 verse terugplaatsing, 8 cryo’s. 1 vm en 1 gezonde zwangerschap. Geen cryo’s meer over.

IVF2. 9 follikels. Opbrengst: 15 eicellen, 6 bevruchtingen, 6 embryo's, 1 verse terugplaatsing, 5 cryo's. 9 februari: verse terugplaatsing. Zwanger van verse tp.

6. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Ik weet het aantal follikels niet meer, maar dat week niet extreem veel af van aantal eicellen die gevonden werd.

Ronde 1: 14 eicellen, 13 bevruchtingen, 4 cryo’s, 1 gezond.

Ronde 2: 11 eicellen, 9 bevruchtingen, 5 cryo’s, 3 gezond.

Ronde 3: 9 eicellen, 6 bevruchtingen, 2 cryo's, 1 gezond.

(En dat gezonde aantallen is in verband met mijn PGT wat ik deed)

7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Hoi, wat vervelend dat er in verhouding elke keer zoveel afvallen.
    Meestal is het wel hoe meer follikels hoe meer zgn slechte er tussen zitten. Ze gaan er altijd voor om ongeveer 10 goede te hebben dat is het meest gunstige.

hier was dat altijd het doel helaas ben ik te makkelijk stimuleerbaar en werd het altijd veel meer. Bij mij was/is de afwijking dat ik een eileider probleem heb alles is afgesloten en bij m’n vriend ook geen oorzaak gevonden.

ik had altijd 20 plus eicellen maar de bevruchtingen waren een stuk minder en gemiddeld wat er over bleef was 4-8 zo uit m’n hoofd. En helaas vroren ze er ook weleens twee in als er een wat mindere tussen zat.
    Bij ons bleek later dat icsi het ook veel beter deed, en ze weten ook niet waarom. Met de laatste punctie hadden ze 10 ivf en daarbij 1 bevruchting en 10 icsi gedaan en alles was bevrucht. Uiteindelijk 8 goed genoeg en daar is onze jongste zoon uit ontstaan en de rest ligt nog in de vriezer.

grote kans dus dat jij nummer icsi ook meer bevruchtingen hebt.

eigenlijk wat ik vooral wil zeggen kijk niet naar de hoeveelheid in 20+ want de kwaliteit is dan veel minder. Hier was het echt elke keer o eerste meting ah mooi zijn er 10 tweede meting laat maar weer zitten zijn er zeker alweer 20 en dan spoot ik maar 75eh gonalf. Ook een keer afgebroken omdat ik toen 50plus had.

ik duim voor jullie dat er nu meer goede embryo’s ontstaan!

Deel Deze Pagina