ohhhh! ik ben zo bang!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door poppie2, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppie2

poppie2 Actief lid

4 nov 2007
    253
    0
    0
    hallo mede mama's

mijn kleine meisje is 16 weken oud en hebben al een hoop meegemaakt met haar. (aantal ziekenhuis opname)
    ze is van nature erg nieuwsschierig en erg snel geprikkelt ze komt héééél moeilijk in slaap.....binnekort zal ze toch echt naar haar gastouder moeten en daar zie ik verschrikkelijk tegen op. ze is vaak helemaal overstuur als ik haar uit haar ritme haal.
    ook als ik haar voor een uurtje naar oma brengt is ze al helemaal uit haar ritme en kan ze thuis weer heel moeilijk haar slaap hervatten.
    hoe moet dit gaan als ze een heledag ergens anders moet verblijven.
    ik ben zo bang dat ze de heledag alles bijelkaar brult...
    wie herkent dit en heeft tips om mijn bange gevoel kwijt te raken?

groetjes van een moeder die er niet van kan slapen!

2. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Kan me heel goed voorstellen.
    Mijn zoontje was ook erg moeilijk het eerste half jaar vooral en huilde erg veel.
    Ik kon hem gewoon niet uit handen geven en heb ervoor gekozen tot ±anderhalf jaar thuis te blijven.
    Zo heb ik hem een stevige basis kunnen geven en heb er nooit spijt van gehad.
    De andere kant van de medaille was dat mijn leven compleet in het teken stond van mijn zoontje en ik nog weinig aan mezelf toekwam.
    Maar goed ik wilde en kon op dat moment niet anders.

Ik zou je gevoel volgen als moeder en ook je mogelijkheden afwegen.
    Praat anders een met de gastouder. Ook over, hoe je wil hebben dat ze voor je kindje zorgt. Dus strakke tijden aanhouden en hetzelfde ritme als thuis.
    Misschien helpt dat, en stelt ze je gerust?

Succes!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, ik zou denken: als ze maar vaak genoeg op die andere plek is, went het met een paar weekjes wel... Dat moet gewoon ingepast in haar schema, en dat kan bij sommige kinderen even duren. Ik zou het gewoon even aanzien, als het na een maand nog geen haar beter is, is dat wel een signaal dat je misschien toch wat anders moet.
    Verder: je kind voelt wat jij voelt, dus als jij je ergens druk om maakt, wordt je kind daar ook onrustig van... Hoe meer jij het kunt laten gaan, hoe gemakkelijker in de regel je kind er ook mee omgaat.
    Ter illustratie: op de kleuterschool zie je nogal eens dat kids niet achtergelaten willen worden: meestal (niet altijd) komt dat omdat de moeder het erg lastig vindt om haar kind achter te laten... het kind zelf is 5 minuten later vaak alweer helemaal happy en hardstikke lekker aan het spelen.
    Als dat dus meespeelt, moet je bij jezelf iets veranderen, want het is niet zo fijn voor je kind om die last mee te dragen.

4. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ons meisje heeft ook echt een ritme nodig. Vooral 's avonds, dus even op visite bij familie ofzo zit er voor ons niet meer in. Behalve bij onze ouders. We gaan dan om kwart voor zeven 's avonds daar naar toe, ik voedt haar daar en leg haar dan meteen op bed. Om half elf gaan we naar huis en voeden we haar thuis en gaat ze weer naar bed. Dan hebben opa en oma haar nog even wakker gezien voor ze de borst krijgt en heeft zij er het minste last van en behouden we haar ritme.
    Is dit voor jou ook niet een goed idee misschien. Vraag dan wel of ze dezelfde rituelen door willen voeren. Dan heeft je kindje er het minste last van

Deel Deze Pagina