Moe/hangerig/niet fit en grote keelamandelen

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Gentle, Jul 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn dochter heeft sinds een paar weken hele grote amandelen, je ziet van die enorme dikke bobbels in haar keel. Wij hadden helemaal geen ervaring mee, ze heeft vrijwel nooit keelontsteking of oorontsteking of zoiets. Wel is ze met vlagen snotterig, maar niet overdreven. Dus even bij de HA wezen vragen hoe of wat, maar het ging vanzelf weer over, en zo niet dan moesten we terug komen voor evt een test op Pfeiffer, maar volgens mij waren er weinig andere opties (als het geen Pfeiffer is) dan de keelamandelen er uit halen, maar dat vind ik meteen wel erg rigoureus... Het moest met 3 weken wel over zijn (dan zou ze er inmiddels 6 weken last van hebben).

Nou heeft ze die 6 weken eigenlijk alleen last van keelpijn af en toe, maar geen koorts/ziek zijn oid. Wel valt me op dat ze ondanks de afgelopen week vakantie, uitslapen, etc, toch nog steeds erg moe en hangerig is. Zou dat er mee te maken hebben?

Ik wil eigenlijk die amandelen er niet uithalen als ze niet ziek is, maar ja... Iemand ervaring?

2. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Dat moe en hangerig ken ik maar al te goed van mijn dochter vorig jaar. Die had ook erg grote amandelen die haar vooral belemmerden in haar slaap (snurken, apneu) dus ze moesten er wel uit. Ik kreeg er een fit meisje voor terug :) Slapen gaat nu stukken beter want ze slaapt aan 1 stuk door, met die amandelen stopte ze soms even met ademhalen waardoor ze wakker schrok.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Hier een gelijksoortig verhaal als Amaranth

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ahh, nou, dat verhaal komt wel bekend voor. Niet vaak wakker worden, maar ze slaapt wel slecht en komt erg moeilijk in slaap, vaak pas rond 21 uur... Hmpfff, volgende week is het dus 6 weken al, dus dan moeten we terug naar de HA. Zal eens vragen!

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier is zoon mega opgeknapt na amandelen / neusamandel eruit. Slecht slapen, slecht eten, slecht horen.. Alles was daarmee verbonden. Hij heeft wel 1,5 jaar later ook buisjes gekregen door veel vocht achter trommelvliezen voor lange tijd/ dik en taai oorsmeer

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Maar waren jullie kinderen er ook niet ziek van dan? J slaapt al tijden slecht, en eet al haar hele leven slecht. Maar zou dat dan allemaal daardoor komen?? Ze is niet ziek...

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Mijn dochter was absoluut niet overmatig verkouden enzo. Daarom vond ik het ook vreemd dat ze aan amandelen dachten. Mijn dochter had regelmatig buikpijn en dit bleek te maken te hebben met chronisch ontstoken amandelen waarvan ze de prut inslikt en dus buikpijn kreeg. En ja kreeg er een heel ander kind voor terug. Dus ik zou het absoluut doen

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nee hij was er helemaal niet ziek van verder, gewoon psz/ normaal door gaan. Hij was constant verkouden en zodra hij iets warms at zwol zijn keel dicht en hij hoorde slecht.

voor mij zou dit een no brainer zijn, amandelen eruit zo snel mogelijk.

9. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Veel verkouden vooral, en daardoor een mindere weerstand dus veel virussen pikte ze op (vooral op de psz). Slecht eten heeft ze nooit gedaan, maar bijvoorbeeld harde broodjes heeft ze nooit kunnen eten, en ik wist nooit waarom, maar toen haar amandelen eruit waren lukte het wel :) Ze kreeg het gewoon niet weg.. Ook verslikte ze zich vaak.

Share This Page