Vergeten jullie de klok niet?!

Discussie in 'De lounge' gestart door LMSB, 30 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Maar s winsters tot 10 uur donker s morgens lijkt je niet vervelender?

2. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.398
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik vind het heerlijk zo! In de winter een uur extra erbij en in de zomer altijd weer fijn langer licht. Voor mij hoort het echt bij het begin van de lente/einde van de zomer. Maar ik heb er dan ook geen last van, de kids ook niet. Is 1 dag een beetje vreemd maar dan gewoon normaal.

Evanesco en Butchke vinden dit leuk.
  3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Van mij mag het zo blijven, dus 2x per jaar wisselen. Maar als er toch voor wordt gekozen om de tijd niet meer te verzetten, dan kies ik absoluut voor 100% de standaard tijd ("wintertijd" dus).

Ik moet er niet aan denken dat we in de winter "zomertijd" hebben. Dat betekent vele maanden lang heeeel lang donker 's ochtends, dus ook als de kinderen naar school moeten. Er zullen in die maanden ongetwijfeld veel meer ongelukken gebeuren wanneer kinderen/scholieren 's ochtends naar school fietsen.:( Maar in de zomer een uur eerder donker 's avonds is natuurlijk ook niet leuk. En al om 4 uur licht.:eek: Nee, laat het maar gewoon zoals het nu is. Prima zo.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.215
    113
    Alsof je midden in nacht moet opstaan dan :eek:

5. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Wintertijd absoluut en anders wisselen, maar aub geen zomertijd vast.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Mag van mij zou blijven, wij en de kids hebben nooit last van dat ene uurtje schakelen. Maar met kiezen zou ik absoluut voor zomertijd gaan. Lekkere lange avonden

Butchke vindt dit leuk.
  7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Precies dit, Ik denk dat dit erg ongezond is voor veel mensen.
    De klok verzetten eigenlijk al. Ik heb er zelf niet echt last van, maar heel veel mensen wel.
    Zomers is het 's avonds toch al langer licht. Nóg een uur langer zijn we nu gewend, dus vinden we prettig, maar is echt niet persé nodig.

8. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Dit inderdaad, ik snap niet zo goed waarom het per se terug moet. Ik zie in mijn omgeving ook echt geen mensen die er zoveel last van hebben. Ik vraag me af als hier een referendum over kwam of de meerderheid het niet liever gewoon zoals nu wil houden in Nederland.

9. rums

rums Niet meer actief

Als we 1 tijd gaan hanteren dan aub de wintertijd.
    Voor iedereen die denkt aub zomertijd want dan kan ik langer in de tuin zitten:

Fuddey, Floeperd, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Zo heb het "live" meegemaakt de wisseling van de tijd (niet dat ik daar nu zo blij mee ben haha ik wil slapen!!)

Voor mij hoeft het niet zo, die wisseling 2 keer per jaar.
    Zoon en ik hebben er beide last van.

Maarja echt een ramp is het ook weer niet. Is voor beide wel iets te zeggen denk ik

11. tuc

tuc Niet meer actief

Gewoon blijven wisselen zoals we nu doen. Want altijd winter of zomertijd is allebei niks.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.562
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gewoon lekker zo laten en als het moet veranderen dan de wintertijd hanteren. Moet er toch niet aan denken dat het in de winter pas om 10 uur licht gaat worden, nog meer mensen aan de AD;)
    Ik heb er ook geen last van en de kinderen ook niet, vraag me ook weleens af of het bij velen niet een beetje tussen de oren zit dat je daar zoveel last van moet hebben;)

snoes79, Evanesco en miss C vinden dit leuk.
  13. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Van mij mag het ook zo blijven. Wij hebben er hier eigenlijk allemaal geen het uurtje verschil.

14. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Haha, ik heb de wisseling ook meegemaakt voor t eerst in mn leven :p leuke aan kleine kinderen hebben. Naja eigenlijk niet, want kon daarna niet meer slapen en voel me nu echt een wrak. Dat heb ik altijd nadat de tijd is verzet. De dag erna is dat al weer weg en dus hoop ik dat het blijft zoals het nu is!

Ben wel heel benieuwd of onze jongste nog anders gaat reageren vandaag. Onze oudste heeft er nooit last van gehad. Ik doe ook altijd alsof er niks is gebeurd en dat helpt bij hem gelukkig goed.

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb er serieus last van, vooral van winter naar zomertijd. Dat zit echt niet tussen mijn oren, het voelt als een jetlag echt heel vervelend. Maar als je zelf ergens geen last van hebt en dat kan van alles zijn, is het misschien moeilijk om je voor te stellen dat dat echt niet voor iedereen geld;)

16. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Er zijn genoeg onderzoeken naar gedaan die aantonen dat het wel degelijk niet goed voor je lijf is.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.562
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik geloof best wel dat mensen er last van kunnen hebben maar kom op het is 1 uurtje.
    Heb je dat dan ook als je ergens met vakantie ben en je hebt daar een uur tijdsverschil?
    Mijn man reist veel en heeft soms te maken met 10uur tijdsverschil en daar heeft die de ene keer meer last van dan de ander keer maar natuurlijk niet te vergelijken met 1 uurtje.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.562
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik kan me er weinig bij voorstellen wat er zo slecht voor je lijf zou moeten zijn.

Butchke vindt dit leuk.
  19. Butchke

Butchke Niet meer actief

Dan is het echt niet tot 10u donker. Hooguit tot 9u.

En ik ben een buitenmens, dus ja zomertijd is veel en veel fijner. Zou er niet aan moeten denken dat het in de zomer al om 4u licht is en om 21u weer donker.... daar heb je helemaal niets aan. Denk dat veel mensen last van depressies zouden krijgen

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.562
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Maar een serieuze vraag. Waar heb je dan last van?

Deel Deze Pagina