Ervaringen Dolfinarium.

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavEsmee, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hij hebben het er al weken over.. Wij gaan met Esmee naar het Dolfinarium. Het leek ons helemaal geweldig. Leuke shows, voeder demonstraties, etc. etc.

Wij vanmorgen helemaal opgetogen richting Harderwijk. Werden we eerst omgelijd waardoor we op ruim 15 minuten lopen van het park de auto moesten parkeren á 6,50.

We konden ook met een boemeltreintje maar dan was de wachttijd zo'n half uur en terug zouden we ook moeten lopen, dan maar meteen kijken HOE je moet lopen.

Aangekomen bij het Dolfinarium kijken op de kaart waar wat is en welke tijd.. Erg onoverzichtelijk. Dus eerst even rondgelopen en gekeken hoe en wat.

Uiteindelijk in de rij voor een show. Na een halfuur wachten wordt je weggestuurd omdat de show volzit. Idem met andere showen. En zo heel druk vond ik het ook nog niet in het park.

Voor relatief weinig geld moet je erg veel lopen en is er weinig dieren te zien.

We hadden nog een gelukje dat ze net de dolfijnen in het grote buiten bassan aan het trainen waren en dat de verzorgen voor onze neus zat.

Verder nog de voorstelling 10 min met de bruinvissen en de droomshow kunnen zien * bij de roggen kunnen kijken en That's is..:(

Gelukkig was Esmee ook heel tevreden met de leuke speeltuinen die er waren..;)

Nu hadden wij vrijkaartjes, maar je zou als ouders zijn maar met zijn 5'n er heen zijn en 33.50 pp betalen en 2 dingen kunnen zien. Doodzonde van je geld.

Hoe hebben jullie het Dolfinarium ervaren?

2. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Ik vind er ook geen donder aan.
    Ga liever naar een gewone dierentuin

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik vind het geweldig.. tis prijzig amar wel erg leuk..

4. Mayon

Mayon Niet meer actief

Erg leuk maar weinig keus uit dingen. Voor een kleintje vind ik het veels te lawaai-achtig en donker, grote kans dat ze gaan huilen.

5. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Vreselijk, we zijn er een week of 4 terug geweest, maar noooooit meer. Zo weinig aanbod voor veel geld echt schandalig.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vroeger vond ik het geweldig! En nu is het ook nog leuk!

Maar het is zeer zeker dat geld niet waard. Er is te weinig te doen en te zien en de prijs is echt veeeel te hoog.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik ben al 15 jaar niet meer in het dolfinarium geweest dus ik heb nog geen idee. Als het goed is gaan we zondag heen. Opa neemt ons mee.

8. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Inderdaad lange wachtrijen en wachttijden voor de show's. Het is niet leuk om met twee jonge kinderen een half uur stil te staan op 1 plek. Daarom hebben we maar twee shows gezien. Zelfs voor de deur van het restaurant stond een rij :$
    Ook wij stonden op die parkeerplaats die je noemt. Die wordt nl door de borden aangegeven. Blijkt dat je gewoon bij het dolfinarium zelf ook voor 6,50 kunt parkeren!
    De plattegrond vind ik ook erg onduidelijk.
    Al met al viel het best tegen. Gelukkig hebben we wel de dolfijnenshow gezien, die was dan weer wel erg leuk.

9. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Wij zijn voor een aantal weken terug geweest.
    Het parkeren hebben wij geen last van gehad, maar mijn ouders en broer die ook mee zijn geweest kwamen maar niet, toen bleek dat zei (enkele minuten nadat wij er nog wel door konden) ook ergens ver weg hun auto neer moesten zetten.

Wat betreft de shows en voorstellingen, wij waren er al op voorbereid aangezien 1 persoon uit ons gezelschap nog niet zo lang geleden met het werk er was geweest. Dus eerst de shows en toen de rest. In de rij staan kijken en weer in de volgende gaan staan.
    Vind het het geld eigenlijk allemaal niet waard, maar de kinderen waren er wel happy mee. Kreeg de oudste niet uit de speeltuin en de jongste lag bijna bij de roggen in het water omdat ze het zo mooi vond ;)

Kortom voor ons de komende jaren zeker niet meer! Zeker niet als ik de volle pond moet betalen. (had nu een aantal gratis kaarten en een aantal met korting, gemiddeld 12.50 pp betaald)

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wij zijn vorig jaar gegaan en vond het ook vies tegenvallen! Veel en veel te duur, want uiteindelijk heb je 3 vissen en een zeehond gezien en 100 speeltuintjes! Belachelijk voor dat geld!

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik woon in Harderwijk en ben er veel geweest doordat ik er een zomer heb gewerkt...Kon er daardoor gratis in met twee personen. Maar ik heb het geld er echt niet voor over, het wordt steeds duurder allemaal. Met een heel gezin is het niet te betalen! Vind ik sowieso wel met pretparken hoor, maar in het Dolfinarium kan ik geen dag vullen en in de Efteling bijvoorbeeld wel.

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik vind het ook veel te duur voor te weinig wij zijn vorige week woensdag geweest met kaartjes van vakantieveilingen.nl

We zijn naar 3 shows geweest, helaas niet onder water kunnen kijken (was echt te druk) eten was ook megaduur en moesten we 45 minuten voor in de rij, de wc's trokken amper door en de roggen kijken was met twee hele kleine kinderen die weg werden geduwd door VOLWASSEN mensen ook niet echt super.

Ik vond het op zich wel leuk , ik denk als het wat rustiger was geweest dat ik het leuker had gevonden.. op zich is het wel makkelijk te zien allemaal met jonge kids (das weer een voordeel) en idd leuke speeltuinen.. maar daar betaal ik niet zoveel geld voor natuurlijk..

13. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uit principe ga ik er niet heen.
    Dolfijnen zijn intelligente dieren, die horen niet in gevangenschap.
    Maar ja, zo denk ik ook over dierentuinen....
    Al hebben landdieren het ietwat makkelijker, maar in het dolfinarium zijn het echt badkuipen vergeleken met de ruimte die ze nodig hebben...

14. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Mijn ervaringen:

Shows: nooit problemen mee gehad, afgelopen 3 jaar 3 keer geweest. Wel altijd buiten vakanties op door de weekse dagen.

Inderdaad vrij klein. Prijs erg hoog.

Al met al vind ik het een erg leuk park. Maar iedere keer had mijn vriend gratis entree. 2 personen volle pond zou ik er niet voor over hebben.

15. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Helemaal mee eens! Vorige week dinsdag zijn we er geweest, ( we hadden kaarten via vakantieveiling 2 kaarten voor 12 euro)

Ook bij het parkeren vroegen we of we niet ergens dichterbij konden parkeren , had de dag ervoor mijn teen gebroken, de man gaf aan dat er voor maar 5 parkeer plaatsen waren. Echter na wat gestrompel en 15 min verder waren er nog wel tig parkeer plekken over.

Park was niet heel bijzonder ( misschien als je met kinderen gaat wel ivm de speeltuintjes )
    Wij zijn weggestuurd bij de eerste show omdat het te druk was.

Verder 2 shows gezien maar die waren ook niet heel bijzonder.
    Onderwater hebben we wel gekeken maar we zijn daar snel gevlucht omdat ik als de dood was dat die hysterische kinderen die daar heen en weer renden op mijn teen gingen staan ( echt gillen en tikkertje en weet ik wat, kan best veel van kinderen hebben maar die waren te erg!)

Toen hebben we wat gedronken en zijn we gegaan , in totaal 3 uur geweest, langer kan ik me daar niet vermaken.....

Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, en is het leuker als je er met je kinderen heen gaat.

16. Miraclee

Miraclee Niet meer actief

Hallo Dames,

Ik ben samen met mijn vriend en mijn zus en haar vriend naar het dolfinarium geweest.

Ik dacht nee toch 4 volwassenen naar het dolfinarium! Maar we vonden het geweldig!! De shows waren erg leuk. De show met de dolfijnen zijn we 2 keer naar toe geweest en ik moest steeds huilen ( ik was zwanger maar ik wist het nog niet haha!)

En we hebben goed gegeten en we zijn nog langs de strand geweest die bij het restaurant was en bij de dolfijnen buiten gegeken en 1 dolfijn maakte ons steeds nat en de geluiden die ze maken, zo schattig!

Voor ons was het een geslaagde dag en inderdaad we moesten ook een kwartier lopen maar onderweg wel een lekker haring gegeten!

Zonder de shows is het inderdaad niets aan..

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Fijn, dit topic. ik ga morgen met mijn zoon van 21 maanden en mijn moeder. Ben benieuwd... iemand nog tips?
    Welke shows zijn leuk en welke niet zo?
    Ik denk dat korte shows leuker zijn voor kleintjes vanwege lang stilzitten.
    Wij hebben wel korting, maar uiteindelijk betalen wij ook € 20,- p.p. Nog veel geld. Hoop dat het niet tegenvalt.

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

LadyXochi er zijn serieus maar 5 shows ofzo dus zou ze iig wel allemaal bekijken...

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik was vlak voor de zomer vakantie (altans, volgens mij had het zuiden net vakantie) op een dinsdag gegaan. Het was niet zo druk, heb alle ´grote´ shows kunnen zien, het was prachtig weer dus dochterlief vermaakte zich goed in de speeltuintjes en op het ´strand´.

Ik ga einde van de maand als alle vakanties voorbij zijn nog een keer!!!
    Mijn dochter was helemaal enthousiast en ik en een vriendin ook! haha!

20. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het er geweldig. Wij gaan ieder jaar twee keer en kan me niet in deze verhalen vinden. Afgelopen zondag nog geweest en alles is prima verlopen. Mijn dochtertje vind het ook geweldig ! Alleen voor orka Morgan even moeten wachten . Dat verhaal van die shows waar je voor in de rij staat en dan opeens vol blijkt te zijn snap ik ook niet echt want ze staan met een teller :(

Deel Deze Pagina