Hallootjes, misschien leuk om te vergelijken waar zwangere dames extra op letten met eten ik probeer elke dag "gezond" te ontbijten slik elke dag een mama, baby vitamine pil drink minstens een halve liter HV melk drink hoogstens 3 bakjes koffie drink heel de dag door kruiden thee probeer 2 x per week vis te eten en voldoende af te wisselen met groente en fruit. En jullie? groetjes Inger
minstens 3 x fruit per dag 2-3 glazen melk per dag volkoren brood 'gezond' beleg savonds groenten en vis/vlees veel water drinken alleen kamille thee(max. 3 kopjes per dag) vsm mama-vit. pil probeer snoepen te beperken tot 2 dingen per dag
In het begin hield ik me hier goed aan in december wat minder.. en nu hodu ik me weer aan onderstaande. anderhalf liter water 1 pilletje gravitamon 1 glas melk per dag elke dag 2 stuks fruit grof volkoren brood met kaas voor de calcium afwisseld groente
Ik let erop sinds ik me beter voel (eerste trimester was ik erg misselijk) dat ik gezonder eet en dat is per dag: - 3 à 4 sneetjes boerenbrood - glas verse fruitsap - 2 à 3 stuks fruit - yoghurt, glas chocolademelk of melk met ontbijtgranen als tussendoor - elke dag 2 à 3 soorten groenten met af en toe stukje vlees - 1 x per week vis - voldoende drank (water, melk, fruitsap, soep,...) Koek en snoep eet ik nog nauwelijks, daarbij neem ik elke dag een capsule Omnibionta Pronatal en ongeveer 1 x per week haal ik een lekker pak friet om af te wisselen.
Eet ook min 3 stukken fruit per dag Vitaminepillen kruidenthee en water geen koffie, of alcohol suiker beperken vis eten terwijl ik dat anders zelden doe groenten eten voor de honger tussendoor melkproducten en soya soms ook
Ik eet heel slecht, heb weinig honger en moet mezelf dwingen iets te eten. Ik eet een appeltje of een manderijntje als fruit en in de avond dan me groente met aardappels en brood als ontbijt en tussen de middag, niet echt genoeg maar ja dat komt later wel weer.
Elke dag eet ik een warme maaltijd rond 17u met ofwel aardappelen ofwel rijst of ebly. Brood eet ik smorgens en smiddags. Hetgeen ik opgaf was een idee van wat ik zoal meer eet dan anders, geen volledig schema. Voorbeeldje van vandaag tot hiertoe: smorgens 2 sneden brood en 1 yoghurt en een tas cappucino zonder cafeine, enkele tassen muntthee, smiddags een tas cappucino zonder cafeine met 2 sneden brood met kippewit, sla, komkommer en slasaus, 1 appelsap,
ik eet misschien twee keer per week een maaltijd met aardappelen, maar meestal eet ik alleen vis met groentes. Overdag eet ik wel volkoren brood/wasacrackers. Maar voor de koolhydraten heb je het echt niet nodig om die piepers te nemen hoor. mijn eten is trouwens vrijwel gelijk aan wat ik voorheen ook at, alleen probeer ik nu meer melk te drinken en minder te snoepen.
Elke dag ijzerpil, Gravitamon en biergist s ochtends grote bak all bran met magere melk Mueslireep / evergreen voor tussendoor 2 tot 4 stuks fruit / Glas vifit tussen de middag volkorenbrood met 20+ kaas (of tosti met weinig gewone kaas) 's avonds rauwe groente en volkorenbrood, weinig vlees, 3 x per week vis min. 2 liter water Max. 4 koppen koffie Bijna geen snoep of gebak of koekjes Paar keer per week vruchtensap, die verse van de AH Verder eet ik ook hoogst zelden aardappels... En zo nu en dan een fijne bossche bol of friet met vette mayo
All bran, goeie tip ga ik ook eens proberen. AFRADER: ik at zonet een kom wok met thaise groentjes auw mijn maag! Hopelijk heeft de baby er geen last van, het was pikanter dan ik verwachtte!
Volgens mij is het serieus erg goed voor je spijsvertering enzo, heb nog nooit ergens last van gehad, kwa zwaar gevoel of verstopt oid...
zo julli doen het goed dames.. k eet elke ochtend een boterham met hagelslag met een kop thee middag snoep ik heeel veel en soms neem ik vla avondeten gwoon weinig zit heel snel vol echt vreemd maar wel heel afwisselend,een keer rijst,een keer aardappels met spinazie,macaroni,gehakt met aardappels,ovenschotels,gebraden kip met friet.. toetje meestal een blikje ananas weer een kop thee en weer wat zoetigheid klaar houdt nie van groenten houd nie so van fruit vis lust ik nie echt alleen die combinos van iglo drinken doe k wel heel goed k let er eigenlijk helemaal nie op zoals jullie dat doen ga er vanaf morgen werk van maken ff afkijken wat jullie allemaal eten dan doe k ook zoeiets
Bij mij gaat het de laatste week ook niet goed jammer genoeg. De zoetigheid wint het van het gezond eten..
Ik doe ook erg mn best om gezonder te eten. Op een dag eet ik ongeveer dit: - ontbijt met Special K/Cruesli, in weekend kan dat ook een bruine boterham met jam/appelstroop zijn (of een croissant bij wijze van verzetje) - puur mama vitamine - 2 stuks fruit (en dat is heel wat voor mij, ik was een notoir niet fruiteter, wel groenten, maar fruit at ik heel weinig) - als lunch 2 sneden bruin brood (meestal met kaas) - 's avonds een warme maaltijd met groenten, vlees (1x week vis + 1x iets anders dan vlees/vis) en aardappelen/volkoren pasta/bruine rijst - veel rooibos thee - glas sinaasappelsap met Roos Vicee Ferro Om de een of andere reden heb ik echt geen zin in zoetigheid (ben nooit zo'n grote snoeper geweest al ben ik nooit echt mager geweest Ook niet dik, maar goed) dus ik eet zo goed als geen koekjes, snoep, ... En om chips edm sta ik ook niet te springen. Dus dat valt momenteel reuze mee (en nu maar hopen dat dat zo blijft )
ik móet zelfs zoetigheid eten elke dag, want als ik alleen mijn gewone normale maaltijden eet (de gezonde) dan val ik dus af. Ik probeer dus twee keer iets zoetigs ofzo erbij te eten elke dag, maar zelfs dan nog ben ik in week 4 tm 8, 2 kilo afgevallen. Ik heb alleen niet echt veel trek in zoetigheid.
k eet gelukkig sinds de laatste week al veel beter ontbijt 2 boterhammen elke dag 2 stuks fruit beetje groente verse sap 2 koppen thee voorheen (teveel om op te noemen ) niet teveel zoetigheid 2 glazen melk of karnemelk eet gevarieerd
ik probeer echt gezond te eten maar natuurlijk heb ik af en toe trek in een pizza of frietjes ofzo en dan geef ik daar ook wel aan toe het is niet dat het wekelijks word gegeten. meestal eet ik dus : -ontbijt : 2 sneden brood met banaan, kipfiltel, kalkoenfilet, of confituur of een kommetje cornflakes. met een stuk fruit een glas melk of choco en een potje yoghurt. -lunch : 3 sneden brood meestal geroosterd met rauwkost en kalkoenfilet, een stuk fruit, een tasje thee, en een activia. -savonds gewoon aardappelen, rijst of pasta, 2x per week vis erbij meestal gerookte makreel mmmmm, vlees en een hele grote portie groenten. -tussendoor meestal een stuk fruit, amandel nootjes, yoghurt, of rauwe groenten. -als ik nog honger heb savonds een appel in kleine stukjes gesneden (ben ik even zoet mee), een tasje bouillion of een sneetje brood met wat op. - ik neem ook elke dag extra vitaminen omniobionta pro natal. ben tot nu toe 3.5kilo aangekomen en dat vind ik wel netjes bij de eertse was ik 25kio aangekomen en daar heb ik er nog maar 9 vanaf gekregen.
zo dat is netjes talia ..k krijg niet eens een kwart binnen van wat jij eet..k verlang ernaar dat ik ook zo gezond kan eten..k wordt heel gauw misselijk..Je bent zker goed bezig houden so meid