ik bestel ze eens in de zoveel tijd mee bij een webshop, die verkopen vanalles uit Amerika. Maar voorheen kon je ze bij Jamin krijgen
Leuk topic dit, mis ook regelmatig de dingen van vroeger o.a. -tomatenchips -toverballen -van die beertjes die je in de melk kon doen -choq (heet nu chocomel volgens mij) -pinda/choco pasta -koetjes reep van vroeger -splasch -kindercola
zijn er nog crunch ? van die candy bar repen? oh en die beertjes koekjes. van die babydingen. verpakt per 2!
te kkop bij de jumbo... heb het laatst nog eens op en toen vond ik het maar matig... En wat dacht je van die zwart/wit Ufo's.... fruit ufo's kan je nog wel krijgen de zwart wit zag ik niet eens meer bij de sligro
Dibdabs! Kennen jullie dat nog? Zo'n lolly die je in een zakje met wit poeder moest dippen en dan aflikken. Lekkerrrr!
jaaah! en van die lange plastic staafjes met salmiak of andere zoete troep erin. en kauwgom van alf of elf, hoe heette dat bruine beest ?
te koop onder de naam Jawbreakers bij Jamin vroeger had je gemalen zout in zon kleine plastic babyflesjes.. kosten toen dubbeltje.. zooo zout en altijd na paar flesjes zoooo ziek. Het echte jodenvet en suikerpapier zoals vroeger te krijgen was is niet meer.. tegenwoordig hangt er zon vies chemisch smaakje aan. Ook het kokosbrood dat je tegenwoordig koopt is chemisch.. vroeger was het vettig en niet zo droog. die rollen ijs als worst zijn hier nog steeds te koop bij de vriesshop. de mellowfluf die je in supermarkt koopt ben ik finaal aan verslingert.. op vers wit brood met pindakaas... zooo lekker dat het garant stond voor zon 3 kg per 2 weken erbij hahahaha.
ik wet nog van toen ik jonger was (niet zo lang geleden haha) ze van dat lekkere jodevet hadden wat nu helaas niet meer verkocht mag worden maar o wat was dat lekker verder een ijsje waar ik ineens aan dacht jamjam en nooit meer heb gezien. het is een staaf op een stokje met vanilieijs en daaromheen chocolade. in de vaniliestaafje zat een flinke strook vloierbare caramel . en natuurijk de macnum dubbel die er veel te kort is geweest salmiak langejans, heb overal gezocht maar dan he je alleen van die vieze fruit blerk
Ik mis de chips in de vrom van Amsterdamse paaltjes, oooh daar was ik zo dol, misschien dat iemand weet of deze nog steeds te krijgen zijn?
jodevet zijn dikke witte harde brokken, honingzoet.. die je moet oplikken, sabbelen of zo. je kon ook op de kleine stukjes bijten.. maar dat kon wel eens een vulling kosten
Vroeger had je ook van die haaien ijsjes . Waren in de vorm van een haai ( duh ) en waren echt smurfenblauw ...superlekkerrrr maar nooit meer gezien .
Joekels! Van die 3-hoekige waterijsjes. Die waren heeeerlijk in de hete zomers van de jaren 80-begin 90. Ik heb ze later nog eens bij de aldi gezien, maar dat waren geen echte Joekels natuurlijk.. En volgens mij bestaan Dummies ook niet meer.
Lange Jan en Koetjes reep zijn nog steeds te krijgen! Ik mis de Choba chocoladeboter. Tot een paar jaar geleden was het er nog en nu zie ik het nergens meer En de Tengels (chips) waren ook zo lekker. Er zijn tijdens een WK ook nog eens chips geweest met de afbeelding van voetballers er op. Die waren ook heeeel lekker. Gelukkig is er nog steeds Nibb-it