vergeten producten van vroeger

Discussie in 'De lounge' gestart door henkie24, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Choq is niet hetzelfde als Chocomel hoor.
    En Koetjesrepen zijn er ook nog wel.

Wat ik mis van vroeger zijn Tengels van Smiths!
    En jodenvet is gewoon een brok druivensuiker, kun je bij sommige bakkers en drogisterijen nog wel krijgen :D heeeeerlijk!

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    De eerste alinea is nog wel in Belgie te krijgen, de 2e bij AH. ( zat nl in de zak van de sint bij de kinders ;) )

3. Roxanne80

Roxanne80 Actief lid

27 dec 2008
    146
    0
    0
    Ja idd Tengels , ik weet nog wel , want mijn broer en ik zeiden dan altijd " Blijf met je tengels van m'n tengels " hahahaha

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zou Punica nog bestaan?
    en van die zakjes met dippoeder en een lollie? dat was een beetje zurig poeder en daar dipte je dan de zoete lollie in :)

5. Niet meer actief

Punica bestaat nog wel, maar is amper te vinden, misschien bij de Jumbo of Vomar. In Duitsland kan je het nog echt overal krijgen zag ik.

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat zijn Dibdabs! :D

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

jah! die bedoelde ik :)

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Punica kan ik hier nog kopen bij de delicatessenzaak om de hoek

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, van de Jamin. En dan had je van die ronde "koekjes" en kon je je plak ijs ertussen doen. net een sandwich. en dan rondom het ijs opeten ... hmmmmm mjummie mjummie =P~

Dat mis ik echt ...

10. missyb

missyb Niet meer actief

Daar had mijn vader het over die werkt bij frico dus die zal het wel weten ;)
    koetjesrepen zijn er idd nog wel maar een hele andere smaak

11. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Misschien dat ze nog wel bestaan, eigenlijk nooit naar op zoek geweest, maar van die hele kleine ronde koekjes met roze, wit, of geel laagje erop. Heel vaak wanneer er een goochelaar op een verjaardagspartijtje was dan toverde hij die koekjes uit een hoed, maar eigenlijk al 20 jaar niet meer gezien geloof ik.

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja die zijn er ook nog hoor, tenminste ik heb ze laatst ergens gezien. Zaten in een zak.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ohhhwww ja, en dan de bovenste laag met de voortanden eraf schrapen ... pffff ik heb er zakken van weggegeten ...

Laatst had een collegaatje van die kleine letterkaakjes bij zich. In de zak zitten dan kleine ronde kaakjes met een gat in het midden en letters die je dan in het rondje kon zetten. Toen ik die zak bij haar op tafel zag staan heb ik gelijk een zak besteld. Kwam uit belgie. Toen ik 'm had heb ik heel kleuterig woorden zitten maken aan tafel :oops: . Hubbie had serieus vraadtekens bij mijn mentale gesteldheid ...

14. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Champagne pils is nog wel te koop. Volgens mij verkoopt de bas van der heijden dat nog. Bij sommige is dat dirk van de broek of zo. Ook de choba chocoboter wordt nog wel verkocht. Volgens mij hadden ze dat bij de c1000 en ik dacht het ook bij de albert heijn gezien te hebben. Maar het is er zeker nog. Dummies zijn er ook nog.

Punica hadden wij het toevallig van de week nog over. In Frankrijk hebben ze Oasis en dat lijkt er op, maar echte punica zou ik ook wel weer eens willen drinken. Vond ik vroeger zo lekker.

Die lollie's om te dippen vind ik ook zo lekker en dat hebben ze nog wel bij de Jamin. Vind het wel heel jammer dat er in Rotterdam geen echte oud hollandse snoepwinkels meer zijn, daar hebben ze altijd zulke lekkere dingen.

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bestaan nog hoor.

Ik herinner mij platte zwarte lollies bij de snackbar met een soort duivel erop, die waren zoooo lekker maar kan ze niet meer vinden.
    Het water loopt me in de mond.

16. Roxanne80

Roxanne80 Actief lid

27 dec 2008
    146
    0
    0
    Hmmm , het valt toch wel op dat alle vergeten producten van vroeger allemaal snoep en koekjes zijn , apart !

17. henkie24

henkie24 Niet meer actief

die boter hebben ze bij super de boer

18. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    vroeger had je ook chips in de vorm van letters, waren zó lekker.

19. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    punica schrijf je dat zo
    krijg je hier niet meer in duitsland wel

20. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Punica oase! Ik verkoop het zelf wel eens in flessen van 500 ml, werk bij een duitse drogist. Errug lekker!

Snor, kent iemand dat nog? Limonade waar je een schuimsnor van kreeg.

Zwartwit poeder, in gele zakjes met een pinquin en witte zakjes met een ijsbeer, mmm...

Deel Deze Pagina