anitadejong: hihi. die klaparmbanden kreeg ik vroeger wel een sin mijn schoen met sinterklaas.. of zo;n leuk lichtgevende slang die wiebelt
Ja, ik heb nog een heuse echt troetelbeer knuffel.. Lichtblauw met sterren.. Fireballs heb ik laatst gezien in een supermarkt op een vakantiepark in Zeeland. Stroopsoldaatjes zijn nog bij de Tuinen te koop..(hier iig) Gazeuse (champagnepils) is hier ook nog te verkrijgen, bij de Deen volgens mij.. Taksi TINTEL (tintel frisssssss)....
Hoe heten die kaartjes ook alweer met van die meest vreselijke lachwekkende gezichten/poppetjes erop.. EEn voorbeeld: een poppetje die een lolly in haar mond had en dat was haar hoofd?! (ik leg t vast heel onduidelijk uit ) Daar gingen we vroeger mee 'gooien' en wie t verst kwam dan had je t kaartje van de ander gewonnen.. Of wie t plaatje boven had, had gewonnen...
geweldig die link van monchichi ga me der terug een deel gaan aanschaffen voor de meiden later. ik herinner me ook nog dat als ik een jaar of zes was ( zo'n 30 jaar geleden dus ) dat ik bij mijn nicht speelde met zo'n grote speelgoedboom die open kon en dus een soort huis was met kleine popjes erbij. vond ik ook zo leuk om mee te spelen en ben ik ook niet meer tegen gekomen
Ja hoor, housebroeken, vreselijk! Maar ehm, we hebben toch ook een periode de Australian trainingspakken gehad? En wat te denken van die haarelastieken met een stuk stof erom? Of de plaatjes die je bij Jamin kon kopen, dat je met z'n tweeën moest klappen tegen elkaar en welke met "kop of munt" op de grond kwam, dan mocht jij ze houden? Waren plaatjes met rockbaby's erop enz.
Jaaa, die staat nog bij m'n ouders op zolder! Leuk ding, je moest boven op de boom een knop indrukken en dan floepte die omhoog, idd een heel ingericht huis met meubels + een lift in de stam, hi,hi.... geweldig.
de Gummyberen... Kisifur (dat konijn, met die 2 krokodillen waarvan t vrouwtje met oranje haren: Mari heette.. )
Niemand Greenspot? Geweldig dit! En ja, die buttons op je spijkerjas, knalgroen en roze en zeep in je haar en veiligheidsspelden in je oor.....
De lolobal! Of zijn ze nog steeds te koop? Ik wilde heel graag ook zo'n ding, maar mocht niet van m'n ouders, want ze waren bang dat ik m'n enkels brak.... Toen kreeg ik een mega grote 'ouwewetse' oranje rubberen skippybal!
En schuimblokken en trekdrop bij het zwembad, zure bommen (van die kleverige, taaie dingen van binnen zoet van buiten zuur)
en dan had je ook nog zo'n ding, een bal aan een stuk rubber en dat zat dan vast aan je enkel. en dan ging je zo springen dat die bal rond draaide en dan sprong je er met je andere been erover heen? En wie deed er ook aan elastieken?
Die megagrote skippyballen zijn helaas al jaaaaren nergens meer te krijgen, alleen van die kleintjes, waar kleuters op passen. Oh ja, schuimblokken eten in het zwembad zomers, deed ik ook!
Nehh... m'n meissie kan er later mooi mee spelen. Tenminste... als ie dan nog niet van de ouderdom uit elkaar is gevallen...
Nee, ik ben wat later geboren, mijn zussen waren meer van de buttons en de Madonnasjaaltjes in hun haar, beenwarmers en oorwarmers !