vaccinaties geven tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door SanneLo, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SanneLo

SanneLo Actief lid

24 mei 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Binnenkort willen wij het gaan proberen om voor een tweede kindje te gaan, spannend :)
    Ik ben me weer een beetje aan het voorbereiden, en opeens moest ik aan mijn werk denken.
    Ik ben verpleegkundige op het consultatiebureau, hartstikke leuk.
    Maar hier geven wij natuurlijk allerlei vaccinaties aan baby-tjes en kinderen, zoals DKTP, Pneumokokken, MenC en BMR.
    Nu lees ik veel dingen over de BMR vaccinatie, je mag deze zelf niet krijgen als je zwanger bent, omdat dit een levend vaccin is.
    Wij maken op ons werk de vaccinatie zelf klaar, heel soms kom je daardoor weleens in aanraking met de vloeistof.
    Ik wil eigenlijk liever geen risico nemen, ook niet gezien een eventueel prikaccident.
    Hebben jullie advies hierin, wel of geen vaccinaties geven tijdens de zwangerschap? En geldt dit alleen voor de BMR of ook andere vaccins.
    Bedankt alvast!

Liefs,
    Sanne

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond Sanne,

ik kan me voorstellen dat je hier ongerust over bent. Maar geen vaccinaties toedienen lijkt me niet nodig, als je maar de juiste voorzorgsmaatregelen neemt. Dus zowel bij het klaarmaken van de vaccinaties als bij het toedienen zou ik je adviseren handschoenen te dragen. Succes!

Groetjes Monique

3. SanneLo

SanneLo Actief lid

24 mei 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedeavond,

Bedankt voor je snelle reactie!
    Zouden deze handschoenen alleen nodig zijn bij het maken en toedienen van de BMR, of eventueel ook bij andere vaccinaties?
    Bedankt voor het mee denken.

Groetjes,
    Sanne

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Ik zou het zeker voor alle vaccinaties gebruiken, om de kans op een incident zo klein mogelijk te houden. Succes!

Groetjes Monique

5. SanneLo

SanneLo Actief lid

24 mei 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ontzettend bedankt voor je snelle reacties en het mee denken!

Groetjes
    Sanne

Deel Deze Pagina