Vergoeding 12 wekenecho?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Lonneke123, May 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Je hebt gelijk, ik heb het even bij de gyn nagevraagd toen ik er vandaag was, en die gaf aan dat de echo bij mij wel vergoed wordt omdat ik een DBC heb voor een hoog risico zwangerschap (niet ivm Down maar ivm HELLP en vroeggeboorte) en daar worden onbeperkt echo's in vergoed door de zorgverzekeraar aan het zkh. Daarom hoef ik alleen het bloedonderzoek te betalen. Maar bij een reguliere vlos zit dat dus anders. Sorry!

2. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,064
    1,296
    113
    Nederland

Dan kan het zijn dat het ziekenhuis met een andere DBC gedeclareerd heeft of dat je aanvullend pakket dit dekt.

3. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,064
    1,296
    113
    Nederland
    Wat kost het?
    In 2011 zijn de kosten voor de combinatietest € 149. De combinatietest is niet opgenomen in de basiszorg en wordt daarom NIET voor iedere zwangere vergoed. Indien u niet voor vergoeding in aanmerking komt, wordt u aan het einde van het eerste bezoek gevraagd om het gehele bedrag af te rekenen. Dit kan zowel contant als met de pin.

De combinatietest wordt WEL éénmaal per zwangerschap vergoed als u 36 jaar of ouder bent of als er een medische reden bestaat voor prenatale diagnostiek. Ook vergoeden enkele ziekekostenverzekeraars de combinatietest in de aanvullende verzekering (o.a.CZ-OHRA-Delta LLoyd groep).

Ik weet van VGZ, IZZ, TRIAS dat dit niet vergoed wordt ook niet uit aan aanvullend pakket.

Share This Page