Vergoeding adhd medicijnen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Koraal82, 21 mei 2024.

  1. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    3.031
    1.333
    113
    Mijn zoon krijgt sinds januari adhd medicijnen maar we zijn nog zoekende naar wat goed werkt waardoor hij dus vaker wisselt van medicijn en dosering. Elke keer is het weer een verrassing als ik achteraf kijk naar mijn declaratieoverzicht van de zorgverzekering. De ene keer wordt het medicijn bijna volledig vergoed en een andere x bijna niets. Ook heb ik een paar x via een site van de leverancier geld terug moeten vragen.

    Ik dacht dat ik ergens gelezen heb dat je max 250 euro eigen bijdrage hebt. Maar geldt dat voor 1 medicijn of in totaal? En hij slikt nu langwerkend (medikinet) krijg je daar de eigem bijdrage ook van terug als je boven de 250 zit of daarvoor niet?
     
  2. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.443
    113
    Hier van Medikinet CR geswitcht naar Equasym vanwege leveringsproblemen, maar voor die maximale eigen bijdrage van €250 zou dat geen verschil maken aldus de apotheek, dat geldt gewoon voor álle eigen bijdragen van alle medicatie over een jaar. Tenzij het medicijn niet in het Geneesmiddelen Vergoedingen Systeem staat, maar dat staan bv Medikinet CR en Equasym wel.
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.465
    4.023
    113
    noord holland
    Ik dacht dat t max 250 euro zelf betalen aan adhd medicatie was, en niet perse per medicijn.
    Maar helemaal zeker weet ik dat niet. Hier niet meer gewisseld nadat dit in ging (die max. 250 euro). Wel van dosering maar dit heeft biet uitgemaakt.
    Bij bepaalde medicijnen kun je zelfs de 250 euro nog via een terugbetaalregeling terugkrijgen. Mijn dochter gebruikt Elvanse en die valt bijvoorbeeld daaronder.
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  4. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.677
    2.334
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Ik heb 1x moeten betalen voor een adhd medicijn voor mijn zoon, namelijk voor intuniv, dit kon ik vanuit een website weer terug krijgen. Hij krijgt nu atomoxetine 60 mg en dit krijg ik vergoed.
     

Deel Deze Pagina