vergoeding baby uitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LiittleOne, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik zou persoonlijk me kindje dan onder een dunlaketje of zonder laketje in de reis wieg mee nemen ... de meningen wisselen er heel sterk over ene zeg twee uur over de hele dag en de andere zegt 2 uur en dan weer er een tijd uit ... ik zou mijn kind niet lang in een maxi cosi laten en haar lekker mee nemen in een reiswiegje ...

dus kortom , ik vind als je op iets niet moet bezuinigen dan is het op een reiswieg... is toch ook lekker dat als je met hem of haar naar buiten gaat en ze dan in slaap valt hij of zeigewoon in de reiswieg kan blijven liggen en als het dan in de maxi cosi ligt moet je toch weer het kindje uit de maxicosi weer in het bedje legen en als je bij vrienden bent kan het kindje ook gewoon in ze eigen wiegje slapen en hoefd het niet in een vreemd bed

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Sorry maar ik lees net ook je topic over welke van de 3 kinderwagens het "beste" is. Iemand vertelt je daar dat een Joolz 1100 euro compleet kost.. En dan durf jij je hand op te houden? Dat je ziek bent en om wat voor reden dan ook minder te besteden hebt als "modaal" oke dat is dan geen keuze maar die Joolz dus WEL!! En dat ik zeg dat ik het "goed" heb dan bedoel ik gewoon normaal. En ik vind brood op de plank belangrijker als de hipste kinderwagen. Ik heb ook een goede wagen en wil ook het beste van beste. Maar wel binnen mijn Budget en wat ik me kan permiteren.
    Je bent nog pril zwanger en kijkt nu al naar het mooiste van het mooiste, prima moet jij weten maar ik betaal graag belasting voor mijn medemens om deze van de basisbehoefte te voorzien, niet om een luxere/duurdere en in jou ogen betere kinderwagen te bekostigen.. (en heb ik met mn mutsy transporter een KRAK wagen dan?????)
    Kun je als een aanval zien maar je kan er ook over nadenken.. Sta je straks bij de voedselbank met je Joolz bij wijze van.. Zou de ogen uit mn hoofd schamen..
    Maar ik zou zeggen maak eerst een lijstje met de kosten van een kleine, incl bijdrage kraam/eigen risico vz etc. en neem je dure smaak daarin mee. Dan zie je zelf wel wat je nog moet gaan betalen..

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik denk inderdaad dat het niet zo slim is om een topic te starten over het feit dat je er een regeling is omtrend vergoeding voor de baby uitzet en dan met zo,n dure kinderwagen aan te komen en eigelijk duidelijk te maken dat die 300 euro wel erg weinig is , ik denk inderdaad en dat zie je nu ook dat je scheven gezichten krijgt.
    mensen zullen dat niet begrijpen en daarom is het mischien slim om nog is goed na te denken over welke basis behoeftes het belangrijkste zijn en kijken wat voor buget je hebt en dan beginnen bij 1 ,2,3 enz .
    zo weet je precies wat je te besteden hebt.

wat betreft het belasting geld , ik vind dit altijd zo,n flauw gezegte ik ben ook ziek en hoe vaak ik dat niet te horen krijg.
    ik denk dat , dat er niks mee te maken moet hebben, maar logische en normaal met geld om gaan wel

4. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    @ts: waarom geen spullen van marktplaats afhalen? Als je je geen nieuwe duren spullen kunt veroorloven dan zal je toch iets anders moeten bedenken. Maar je kunt niet je hand open houden om overal vergoedingen voor te krijgen en het duurste van het duurste willen.
    En inderdaad, je kan niet bezuinigen op een reiswieg. Je kan je kindje nou eenmaal niet de hele tijd in de maxi cosi leggen, super slecht voor de rug en heupjes.
    Ik zou me maar eens goed gaan verdiepen in de kosten. Ik vermoed dat je gaat schrikken. Je bent er niet alleen met een kinderwagen.

5. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een prima 2de hands kinderwagen van MP gehaald, hier vlak in de buurt en voor maar 50,-! Echt helemaal niets mis mee.. Ik vind jouw wensen ook nogal over de top voor iemand die geen geld heeft. Ik zou me dood schamen :$

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind dit topic ook echt heel erg.. volgens mij waren jullie al best ff bezig met zwanger worden, heb je niks kunnen sparen dan?

7. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    vind het ook beetje vreemd . vind die joools kinderwagen oook o zo lelijk he maar goed iedereen zijn eigen smaak gelukkig. ik was eerder ook zo van jah de duurste spullen dit en dat . wel heb ik een kinderwagen van marktplaats afgehaald 2de hands dus en mijn zoontje heeft ook maar 6 maand in gezeten omdat ik daarna een buggy heb gekocht veeeeeel makkelijker mee te nemen op de fiets en dergelijke.... dus een kinderwagen van 1100 euro voor die 1 jaar dat je die gebruikt wel beetje zonde. mijn vriendin die is nu zwanger en heeft zelf ook een tweedehands kinderwagen gekocht voor 50 euro en dat ding dat stuurt en rijdt zelf fijner dan mijn mutsy deeed .... ik zou er ook heel erg goed over na denken want de meeste dingen zijn gewoon zonde van je geld
    hoop dat je de juiste beslissing maaakt
    groetjes viktoriya

8. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    Jeetje ik vind dit topic ook wel erg....en werkt ook wel op m'n zenuwen. Dan je van weinig moet rondkomen door omstandigheden ok, daar kan je niets aan doen. Maar om dat gelijk perse en joolz kinderwagen willen hebben wat op dit moment 1 van de duurste is. Terwijl je voor 300/400 hele goede kinderwagens heb die ook goed mee gaan. En je maakt er niet eens gebruik van 3 jaar lang, is mijn ervaring.

Ik denk dat je boven je stand leeft. Of is het voor de buitenwereld?

9. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    Los van wat iedereen vindt van dit topic: mocht je een bijdrage krijgen van de gemeente voor de aanschaf van babyspullen, dan houden zij volgens mij controle op wat je koopt en waar je dat koopt. In Tilburg is het bijvoorbeeld zo dat je de bijzondere bijdragen maar mag uitgeven op bepaalde plekken, zoals bijvoorbeeld in de kringloopwinkel. Je moet dus uberhaupt kijken of het mogelijk is om je wens van een Joolz en je wens om gemeentelijke financiele steun te combineren...

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    met de rest eens. en waarom geen marktplaats?? hier een quinny freestyle en een quinny buzz voor 50 en 65 eurie. zagen er nog super uit. misschienstaat tegen die tijd er ook wel een joolz op?? maar 1100 euro voor een wagen?? no way. dat geld bespaar ik liever zodat ik later nog leuke dingen kan doen met kleine meid. het is allemaal al duur genoeg.
    hier alles van marktplaats. en geen rotzooi. kwaliteitsprodukten maar met een 2e handsprijsje. bedje van 15 euro (nieuw matras gekocht), commode 50 euro. box 25. zelfs speelgoed. voor de prijs wat 1 ding nieuw kost, heb ik via marktplaats 2-3 speeltjes.
    denk dat je inderdaad nog wel gaat schrikken wat de prijzen van alles zijn. en dan nog de voeding en luiers en dergelijke. kleertjes waar ze in no time uit gegroeid zijn. ( hier trouwens ook bijna alles van marktplaats. ook merken als mexx, bakkaboo, lief!)

en je kan zeker niet besparen op een reiswieg. maxi-cosi is helemaal niet goed voor de ruggetjes. zowiezo niet. en de zomers zijn hier nou niet om te zeggen, bloedheet ;)
    die kleintjes hebben toch vaak nog wel wat beschutting en warmte nodig. mijn dametje is van april dit jaar maar heeft toch nog vaak genoeg met laken en dekentje in de bak gelegen. toen ze geboren was was het warm maar moest wel kruikjes erbij. even uit maxi cosi en dragen is niet slim nee. kindjes liggen vaak te slapen en dan wil je met een kind op je arm gaan lopen en de wandelwagen vooruit duwen of zo? kindjes moeten zoveel mogelijk plat liggen in het begin.

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Normaal reageer ik nooit op dit soort topic's, maar ik kan het nu even niet laten!

Ik vraag me inderdaad af wat er mis is, met spullen van marktplaats?
    Je geeft aan dat jullie het moeten doen van een WIA uitkering en dat je graag bijzondere bijstand zou willen, of in elk geval dat de gemeente een bijdrage kan leveren in de vergoeding voor jullie uitzet, maar dan wel kijken naar een kinderwagen die ontzettend duur is?!

Ik heb een kinderwagen van 70 euro op de kop getikt van marktplaats en er zitten amper tot geen gebruikers sporen op.
    Zo hebben we ook een compleet kinderkamertje van marktplaats, en een box, wipper, badje... en zelfs kleertjes heb ik 2e hands!

Het enige dure en nieuwe, dat was het matrasje!
    Ik gun mijn kindje echt alles, maar het moet wel binnen het budget passen. We hebben hele mooie 2e hands spullen op de kop kunnen tikken en als je het zou zien, dan zou je niet eens zeggen dat het 2e hands is!

Ik wordt een beetje zenuwachtig van dit topic!

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik ben het dus ook met de rest eens! Hier komt een deel van de spullen van MP en een deel nieuw. Van MP is echt geen troep! Daarnaast had ik al maanden voor ik zwanger werd wekelijks een bepaald bedrag opzij gezet. Vergis je niet, de baby-uitzet is duur. Met een kinderwagen van 700 euro ben je er echt nog lang niet!

Wat betreft de reiswieg, ik heb een dochter van augustus en ik zou niet zonder kunnen. Het is zo vreselijk makkelijk en veel beter voor de rug. Onze meid heeft al heel wat uren in de reiswieg gelegen (tijdens wandelen, op bezoek bij vrienden, op vakantie enz).

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Maxi cosi is en niet goed en veel warmer dan een kinderwagen! Bovendien kunnen ze in het begin hun warmte nog niet goed vasthouden en heb je ze toch wel onder een lakentje en meestal dekentje. Op de arm buiten is al snel te koud omdat het vaak waait en de kinderwagenbak is lekker beschut.

Ik zou dus je echt af willen raden om te bezuinigen door een hele dure wagen te kieezen en dan geen bak.

Wat ik er verder van vind laat ik maar achterwege..........
    Ik wilde ook wel een buggaboo maar ik kon het niet betalen en heb dus er een van 350 incl wieg/zitting/dekentje/matrasje en beide kinderen erin vervoerd. Dus echt niet zo dat het na een half jaar stuk is. Babywinkels hebben ook vaak aanbiedingen op oude modellen/oude kleuren, dat geldt ook voor een maxi cosi.

14. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zou er eerder voor kiezen om geen maxi cosi te kopen en wel een reiswieg dan andersom!

Je kindje vasthouden en ronddragen om de rug te ontlasten is echt een onzinidee... hoe lang houd je dat vol en hoe gaat je kindje dan slapen? Sorry maar volgens mij heb je nog geen idee van wat er belangrijk is en wat niet. En dat is niet erg want je bent nog niet zo lang zwanger en iedereen moet ergens beginnen, maar ik zou je wel even inlezen en advies vragen want je kindje opzadelen met een rugprobleem omdat je wilt bezuinigen op de reiswieg terwijl je wel een Joolz wilt.. nee da's echt onzin.

Bij de gemeente waar ik werkte kun je bijzondere bijstand aanvragen. Dat is dan vaak leenbijstand. Dus dat wil zeggen dat je een klein bedrag krijgt (leent!) en met het bonnetje terug moet komen om te bewijzen wat je gekocht hebt. En bijzondere bijstand voor een baby uitzet krijg je alleen voor de hoognodige dingen (bedje, badje, commode, basiskinderwagen) en alleen als je niet voor de kosten hebt kunnen reserveren. Als je gepland zwanger bent geraakt, zou het dus kunnen (afhankelijk van de regels bij jouw gemeente) dat je geen bijzondere bijstand krijgt omdat je zelf genoeg tijd hebt of had om een bedrag te reserveren voor de hoognodige dingen. Je hebt immers nog 7,5 maand om te sparen.

15. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Oh en ik vergat nog te zeggen dat ik een kinderwagen van 50 euro heb, tweedehands gekocht. En die gaat nu ook voor de tweede ronde mee. En daarvoor hoefde ik mn hand niet op te houden bij de gemeente.

16. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb niet het hele topic gelezen, alleen de eerste en laatste pagina. Wat ik ervan vind hou ik maar even voor me, er zijn me al dames voor geweest ;) (oeps nu zeg ik het indirect toch :p)

Maar ik denk dat je gewoon dikke vette pech hebt als je niks van mp wil hebben of weinig, want bijzondere bijstand voor een babyuitzet krijg je in deze tijden van bezuinigingen niet.
    Reden: je hebt vanaf de 4de maand zwangerschap de tijd om te sparen volgens de meeste gemeentes. Een gemiddelde babyuitzet is volgens het Nibud 250,- (kamertje) aan kleding etc ben je ook nog een minimaal bedrag kwijt. Dit alles bij elkaar genomen moet je dit dus bij elkaar kunnen sparen volgens de meeste gemeentes.
    Verder is het zo dat het 'nemen' van een baby je eigen 'schuld' is. Dit werkt anders dan een koelkast (witgoedregeling).

Het kan zijn dat een aantal gemeentes nog wel een babyuitzet geven, maare... waar ik woon niet ;)
    Dus ik denk dat je de mp vrees maar even opzij moet zetten meis.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh heb nog eens doorgelezen, dit is echt heel erg haha.

overigens zou ik me eerst eens verdiepen in alles wat een baby nodig zal hebben straks, wat je maandelijkse kosten zijn etc. Je gaat echt zo keihard jezelf tegenkomen.

Dat het te warm is in een wiegenbak en dat je die baby wel ff een stuk tilt?! Dat je veeel korter gaat doen met een ledikant als met die superduper Joolz wagen (believe me, ik verwacht mn derde en zeer waarschijnlijk ga jij geen 3 jaar met die wagen lopen!). Grootste deel van de kinderen op dit forum gaat pas rond 2 a 2,5 over naar een groter bed.

Staar je niet blind op zo'n wagen, je hebt het geld er niet voor meid! Jan Modaal over het algemeen ook niet!

18. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat me dan opvalt is dat je het resterende bedrag er dan wel even bij denkt te sparen. Als je die ruimte hebt, is het dan niet veeeeel verstandiger om, in jullie situatie, een buffer op te bouwen voor echte noodzakelijke uitgaven? En kom op zeg: lenen voor een kinderwagen als je zelf een flink bedrag bij denkt te kunnen leggen? Dan maar wat minder uitgeven, zonder dat je straks overschiet met een lening. Want linksom of rechtsom zal dit terugbetaald moeten worden.

Tja, en over kwaliteit versus budget: wij zouden ook graag een vette audi voor de deur hebben staan. Die is ook kwalitatief een stuk beter dan de auto die we nu hebben. Maar ja... daar hebben we het geld niet voor.

Zoals al meer dames hier hebben gezegd: ga in vredesnaam eerst eens een lijstje maken van wat je nodig gaat hebben en wat dat allemaal zo ongeveer kost. En beperk je dan niet tot alleen de baby-uitzet, maar denk ook aan dingen als luiers, voeding, kleding voor het eerste jaar, medische kosten (kraamzorg!) etc...

19. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit MEEN je niet heh, van die Joolz?! Je vindt andere wagens te min en mensen die werken en bakken belasting afdragen mogen wat jou betreft voor de kosten van jouw kindje en dure smaak opdraaien?? Mijn mond valt echt open van verbazing.

20. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

Nou als je 700 euro toch geen geld vind waarom wil je dan een lening oid van de gemeente. Begin maar met sparen dan je hebt nog wel effe voordat de baby komt

Deel Deze Pagina