vergoeding baby uitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LiittleOne, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee, omdat ze zelf geen/niet genoeg geld opzij gezet heeft voor een kinderwagen ;)

2. Linana

Linana Niet meer actief

Sorry, maar ik vind dit wel een beetje een kromme reactie van je... maar goed. a.d.h.v. de minimum bedragen van het Nibud berekent de gemeente deze bedragen. Als je nagaat dat je al een bedje voor 40 euro KAN kopen bij de ikea is die 150,- erg ruim.
    Over die @#%%#@!@ kinderwagen ga ik het niet eens meer hebben. Daar denken wij heel anders over.

Ik begrijp de reacties van alle dames hier volkomen en niet alleen omdat ik zelf zwanger ben. Mijn beste vriendin is NU al aan het sparen voor een kindje die ze misschien over een jaar of 2 wilt, maar ze kijkt wel naar alle koopjes, naar de laagste bedragen, dus wat ze MINIMAAL moet sparen en niet wat ze PER SE wilt hebben.

Ben er klaar mee! Je zoekt het maar lekker uit met je Joolz en de opmerking over de hormonen. Ik had je nog genoeg kunnen vertellen over subsidies etc aangezien ik in die juridische sfeer werk...maare SUCCES! ;)

3. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    ik heb het over de verhouding.
    lees toch eens..

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wat is er mis met de verhouding????? ik zie het niet zo hoor. Een bedje is een stuk belangrijker als een kinderwagen hoor. Een goed matras enz pfff

5. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    oohhhh, dat komt echt niet goed hoor, met jouw kinderen. Hoe DURF je? ;)

6. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

de matras is inderdaad heeel belangrijk maar deze kun je ook goedkoop kopen toch ? nou hier alvast , heb mijn kunnen kopen bij de ziekenkas voor een spotprijsje maar weet niet of dat in nederland ook zo werkt ?

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    oja ik lees dat je al 2 jaar bezig was met kindjes krijgen had je dan niet wat kunnen sparen. Had je nu al je MOOIE joolz gehad hoor!!

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ons matras was ook maar 40 euro(leen bakker) Ze raden je wel aan om een nieuw matras te kopen oid. Maarja dan heb je nog lakens,dekens enz nodig dan kom je echt wel aan de 150 euro hoor

9. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    549
    272
    63
    Ook voor die € 300,00 kun je een kinderwagen kopen. Wees blij dat deze regelingen er zijn voor mensen die het geld zelf niet hebben. Wij hebben gespaard voor de babyspullen maar geen dure kinderwagen gekocht. We hebben een hele fijne wagen helemaal compleet voor nog geen € 400,00.
    Misschien moet je gewoon blij zijn dat je wat krijgt en je niet gedragen als een verwent nest.

10. peekaboo

ja zo kom je der inderdaad aan ! nieuwe matras vind ik nu ook wel iets wat nieuw moet ! ik koop mijne aan 20 euro !! spotprijs dus en die zijn anti stikkingsgevaar met een speciaal verluchtingssysteem ofzoiets zoals ik al zei spotprijsje ;)

11. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL

Wel even netjes je belasting afdragen heh, want mevrouw wil wel een Joolz kunnen kopen van gemeentegeld.

12. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga je eerst verdiepen en begin dan nog eens over de verhoudingen. Voor een euro of 300 kun je best een redelijke wagen kopen. Een standaard ledikantje met een fatsoenlijk (!!) matras komt al gauw in de buurt van de 150 euro. Tel daar ook nog even het beddengoed bij op!

En volgens mij is de verhouding voor jou alleen een probleem omdat je die Joolz wilt hebben en geen 'krak'wagen van 300 euro.

13. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    weet je een ding steekt mij heel erg , ik ben ook ziek krijg een wajong uitkering , krom gezegt word ik ook betaald door jullie belasting geld.... en daar word ik dus door op mijn tenen getrapt
    ik ben blij dat ik geholpen word door de staat maar betaal ook net zo hard belasting.

dat het een vreemde situatie is ben ik het hellemaal mee eens en ook ik vind dat de ts het niet hellemaal handig doet, maar zou dit ook met leeftijd (21) ervaring enz ( zeg niet dat het zo is) te maken kunnen hebben ...
    en dit is niet vervelend bedoelt maar zijn veel jongeren niet zo van ach ik wil een nieuwe mobiel dan leen ik toch maar ( tegenwoordig gaat dat zo makkelijk je hoefd maar te bellen en je hebt zo 100 euro op je rekening)
    ik hoop gewoon dat de ts een goede keuze maakt , met haar verstand maar ook met haar hart.
    en dat ze over een aantal jaar met een opgeheven hoofd haar kind met een goed gevoel de wereld kan in sturen!

14. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    549
    272
    63
    Ja hoor ik heb netjes belasting betaald zodat mevrouw een Joolz kan kopen en ik een minder dure. Voel me nu ook echt een slechte moeder en schaam me bijna dat ik morgen met mijn Mutsy de straat over moet;)

15. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt, ik heb er geen problemen mee om mee te betalen aan uitkeringen. Maar dan mag ik toch wel verwachten dat iemand met een uitkering in ieder geval probeert om de tering naar de nering te zetten. Er zijn genoeg mensen met een klein inkomen die níet bij de gemeente aan kunnen kloppen en die het zelf maar moeten rooien.

16. peekaboo

nou van leeftijd kun je niets zeggen want er zijn ook genoeg jonge mensen !! waaronder ik 20 jaar die wel veel weten en de waarde van het geld kennen ! als ik ooit zou lenen is dit enkel voor een huisje maar niet voor iets anders , en van de staat geld krijgen nou ja men man heeft ook een werkeloosheids uitkering ! en ik krijg ook geld als ik verder zwanger ben om spullen te kopen ! kraamgeld maar ook ik en men man betalen belastingen dus dat snap ik wel dat je je daar slecht bij voelt maar ik denk niet dat de meiden hier het hebben over zoiets . je bent verantwoordelijk of niet en dat is wat ze bedoelen denk ik !

17. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #77 luckybird, 30 nov 2011
    Laatst bewerkt: 30 nov 2011

Hoeft echt niet hoor. Niemand die zegt dat jij niet terecht Wajong hebt. Wie de schoen past,trekke hem aan.
    En iedereen werkt graag extra hard en betaalt alles voor mensen die niet zelf hun eten verdienen, maar niet voor veel te dure luxe kinderwagens die ze niet eens zelf kunnen kopen door de torenhoge belastingen. En dan ook nog eens beledigd worden mdat zij met een krakwagen lopen omdat ze alles voor anderen mogen betalen, nee dat gaat 6 stappen te ver.

Wat betreft dat "gewoon lenen" ben ik het niet met je eens. Dat is gewoon dom en zelfzuchtig. Nooit geld uitgeven wat je niet hebt.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ missymaaike: Maar ziek zijn en een uitkering hebben is m.i. heel iets anders als niet genoeg geld opzij zetten, maar wel bewust voor een kindje willen gaan en dan aankloppen bij de gemeente omdat je zelf niet genoeg hebt gespaard.

Uit mijn eigen ervaring (18 en onverwachts door de pil heen zwanger geworden en met z'n 2'n rondkomen van studiefinanciering, huur- en zorgtoeslag en 2 bijbaantjes:totaal zo'n €800,- p/m, waarbij huur alleen al €450,- was) kan ik wel zeggen dat ik nooit aan had willen kloppen voor een lening bij de gemeente of iets. Wij hebben onze allerallerlaatste spaarcentjes bij elkaar gesprokkeld om een kinderwagen te kopen, box gekregen van iemand die al 3 kindjes had gehad, mijn eigen oude wieg/commode+kledingkast gebruikt..

Vind het nogal ondankbaar van TS om zich zo uit te laten over de verhouding aan geld dat ze zou kunnen lenen bij de gemeente, terwijl je bewust bezig was met zwanger worden en dus vooraf had kunnen bedenken dat een kindje krijgen kosten met zich meebrengt. Wees blij met wat je kan lenen zou ik zeggen!

19. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    549
    272
    63
    Ik vind het terecht dat er regelingen zijn om mensen die van het minimum leven tegemoet te komen. Waar ik een probleem mee heb is dat er commentaar op het bedrag wordt geleverd omdat dit niet genoeg is voor de dure Joolz die ts graag wil hebben.

20. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    #80 missymaaike, 30 nov 2011
    Laatst bewerkt: 30 nov 2011
    ben even op de nibud geweest voor de geschatten prijzen van een babyuitzet:

Baby-uitzet in €
    kleding
    100
    verzorging
    120
    babykamer
    280
    totaal:
    500

box
    150
    buggywagen
    100
    kinderstoel
    80
    combiwagen
    400
    autostoeltje (vanaf 9 mnd.)
    180
    commode
    120
    kledingkast
    100
    fles en speen
    7
    flesverwarmer
    30
    luiers
    gemiddeld € 25 per maan berekent tot het 3 levens jaar

voeding = 1 euro per dag gerekent op + 1,5 jaar

dan kom je toch al gauw uit op 2957 euro en heb je nog geen eens speelgoed enz
    neem je dan ook nog de kinderwagen van joolz dan kom je 3657 terecht een hoop geld lijkt mij
    en dan zijn deze prijzen allemaal op nieuw waarden geschat dus op marktplaats kan dat veel goedkoper

Deel Deze Pagina