Tijd als koppel of tijd als gezin?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zwitsal, 6 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Over 2 weekjes hebben mijn man en ik vakantie.
    Aan de ene kant is tijd met zijn tweeën heel erg nodig, maar we vinden het zo zonde dat dit ten kostte gaat van onze gezinstijd en weten dat we onze zoon ontzettend zouden missen en liever bij hem zouden zijn.
    We zijn al zo weinig samen vrij.
    Hoe lossen jullie dit op? Waar zouden jullie voor kiezen?

2. roever

roever Niet meer actief

Kiezen voor gezin? En misschien hooguit 1 dagje/nachtje als koppel?
    Gezin is maar “tijdelijk” tijd voor jullie als koppel komt weer zat als ze ouder zijn! ;)

MaMa, miloena, Oona en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je kunt toch lekker een weekendje weg met zijn twee?
    Mits je goede opvang hebt en dan blijft er genoeg tijd over om iets met jullie zoontje te doen.

Zusterke, lies276 en Zariena vinden dit leuk.
  4. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Wij doen beide. Afgelopen week hadden we vakantie als gezin. Leuke dag uitjes gedaan.

Volgende week gaan mijn partner en ik 5 dagen op city trip met zn 2tjes. Voor ons heel belangrijk om dat 1x per jaar te doen.

Anouk2005 en lies276 vinden dit leuk.
  5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Het kan toch ook allebei? 1 Of 2 dagen wat als koppel doen en de rest met jullie zoontje.

Syane vindt dit leuk.
  6. Biggetje100

Biggetje100 Niet meer actief

Dit. Zo hebben wij het vaak ook als we samen vakantie hebben. Of we ruilen wat in dagen zodat de kinderen om en om gaan en doen een uitje met maar een of twee kinderen, vinden ze ook heel speciaal.

lies276 vindt dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Hier gaat gezin altijd voor.

Lolalili, Akira1978, Shay25 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik vind gezin ook voor gaan! Maar je kan als jullie ook nooit wat samen kunnen doen kijken voor 1 dagje of avond samen weg.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Als we écht moeten kiezen gaat tijd als koppel voor, omdat wij de basis zijn van ons gezin. Als wij als koppel niet stabiel zijn, is ons gezin dat ook niet, denk ik.
    Daarom plannen we eens per jaar een weekend samen weg. En ja, soms mis ik de kinderen, maar het is voor ons essentieel om onze relatie stabiel en sterk te houden.
    Voor ons is eens per jaar een weekend overigens wel genoeg. Daarnaast gaan we soms uit eten samen, plannen we een avondje thuis samen, gaan we bijna altijd tegelijk naar bed zodat we dan nog even kunnen praten, soms is het maar 1 minuut, soms zijn we zo ruim een half uur verder.
    Maar als je een week vakantie hebt, dan zou ik het opdelen, 2 dagen samen, verder als gezin, als dat lukt.

birds86, Annabel274, Pluk11 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Je zoon een nachtje bij opa en oma en de rest van de tijd samen als gezin?

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik zou beide doen,

ik merk hier dat tijd voor ons samen zoo belangrijk is maar ook zo snel wegglipt..
    want gezin gaat voor ja meestal wel maar als je als stel niet genoeg tijd voor elkaar overhoud ( in ons geval dan) kost het onze relatie als we te lang niks samen doen..

dus in jullie geval zouden wij zeggen weekendje met zn tweeen weg en de rest van de tijd met het gezin

Biggetje100 vindt dit leuk.
  12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Uit je berichtje lees ik dat jullie heel erg graag met jullie zoon vakantie vieren dus dan gaat dat toch voor?

Wij proberen regelmatig (vroeger was dit 1x per maand) samen uit eten te gaan, gewoon in het weekend.
    Ook plannen we wel 2x per jaar een weekendje samen weg. Soms is het maar 1 nachtje maar dat is altijd al fijn. Even echt met zn 2-en.

Alle langere vakanties vieren wij als gezin. Een weekendje met zn 2-en is voor ons prima. Maar langer dan 4 dagen gaan de kinderen mee.

Dus hoe lang is jullie vakantie. Wat willen jullie gaan doen? (Een vliegvakantie of een centerpacs vakantie?) Is het een optie om een avondje of weekendje samen iets te gaan doen en de rest nog een midweekje/week als gezin, of losse uitjes met het gezin?

13. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Hoeveel tijd heb je dan? Ben ook van mening dat het één het ander niet uit hoeft te sluiten.

14. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Voor ons zit een weekendje weg of vakantie er niet in. We hebben ook
    Maar 1 keer per jaar dat de kinderen uit logeren zijn. Dus doen we nu de kinderen vroeg naar bed, en gaan dan lekker samen koken: film kijken/ spelletje doen.
    Maar als we wel weg zouden gaan, zou ik denk ik 3 dagen 2 nachten samen weggaan en de rest van de tijd met elkaar doorbrengen.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik zou zelf persoonlijk maximaal 2 dagen zonder de kinderen willen. Juist met het gezin vakantie vieren vind ik leuk. Mijn man en ik kunnen vaak in de avond gewoon lekker samen zijn. Dat is al genoeg.

Een weekendje samen weg kan prima denk ik. Vooral als je de behoefte hebt. Dat kan voor jullie zoon ook alleen maar beter zijn als de ouders soms eens lekker samen kunnen zijn. Voor jullie zoon ook wel erg leuk om 2 nachten ergens anders te zijn.

Merryl vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Als je echt echt moet kiezen gaat het gezin hier sowieso voor.
    Maar wellicht is een combinatie mogelijk?
    Maar goed als wij 3 weken vakantie hebben in de zomer is dit voor het gezin en gaan wij dus ook niet apart weg zonder de kinderen.

Nipa18 vindt dit leuk.
  17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Hier zouden wij kiezen voor tijd met gezin maar onze kinderen zijn al 7&9 dus we hebben voor ons gevoel al meer tijd samen.
    Toen ze nog kleiner waren voelde we allebei meer de behoefte om er soms even samen op uit te gaan.

Is een combinatie mogelijk? Weekendje met gezin weg en het weekend samen afsluiten door uit eten te gaan?

18. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.008
    2.373
    113
    Op Vakantie doen we niet zonder kinderen. Maar in de vakantie brengen we de kinderen wel naar de crèche. Roadtrip voor ons om bijvoorbeeld samen te winkelen. Winkelen vind ik sowieso geen hol aan met kinderen (3 en 5)

19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.732
    113
    Beide lijkt mij een mooie oplossing. Beetje afhankelijk van hoe lang je vakantie duurt. Een nachtje of weekendje weg met je man en dan is de rest van de tijd voor je gezin.
    En iets klinschaliger kan natuurlijk ook: ga een avond naar de film en uiteten oid. Dan ligt je zoon toch te slapen en merkt niet eens dat jullie met zijn tweetjes even quality time hebben. Of nog simpeler: hou thuis wat ‘date nights’. Heb niet erns oppas nodig. Kijk een filmpje met lekkere hapjes erbij, bestel sushi, ga (kaas)fonduen of gourmetten, of kook samen uitgebreid een 2- of 3-gangen dinertje en geef je zoon dan al eerder wat anders te eten.

lies276 vindt dit leuk.
  20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Beide,
    Quality time samen is ook heel erg belangrijk.
    Dus lekker een avondje op stap samen, eventueel nachtje hotel en de rest van de vakantie als gezin.

Deel Deze Pagina