Echo schisis (hazenlip)

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Nienke90, Jan 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nienke90

Nienke90 Niet meer actief

Ik ben nu bijna 18 weken en begin het toch wel spannend te vinden nu de 20 weken echo dichterbij komt dus ben eigenlijk op zoek naar ervaringen..
    Wij krijgen de 20 weken echo in Nijmegen omdat mijn moeder een hazenlip had en mijn schoonvader hartafwijkingen. Nu is mij verteld door de verloskundige dat de hartafwijking definitief dan pas duidelijk zullen worden dus dit zal toch ook afwachten worden.
    Maar hoe zit dit eigenlijk met de schisis? Op de 16 weken echo zag alles er goed uit zei ze..had ze als onze baby een hazenlip heeft dit al kunnen zien toen?

2. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Ik denk het wel maar ik weet het niet zeker. Ik had ook een 20 weken echo in het AMC, speciaal om te checken op Schisis, gelukkig niets aan de hand. Maar vanaf wanneer ze het kunnen zien weet ik niet zeker.

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ja dat kunnen ze al zien. bij ons hebben ze daar toen naar gekeken. ook naar klompvoeten.

4. 1985beeb2009

1985beeb2009 Actief lid

Jul 3, 2009
    277
    0
    16
    Ja dat hadden ze al kunnen zien
    Jan de koning kon het bij mijn zusje al met 14 weken zien

5. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Kunnen ze al zijn, bij mij kon ze met de pretecho bij 15wkn6 al met zekerheid zeggen dag ze geen hazelip zou hebben

6. Nienke90

Bedankt voor jullie reactie! Begon me er toch ineens wel heel erg zorgen over te maken (hormonen?) maar ben weer wat gerust gesteld. Voor de rest zal het toch afwachten worden :)

7. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    1,269
    16
    38
    Ik ben zelf geboren met een opengehemelte en daarom vroeg ik vorige keer of ze even wilde kijken.
    Ik kreeg toen te horen dat het gehemelte haast niet te zien is maar de lip konden ze wel al heel duidelijk laten zien dat dat mooi in z'n geheel was..
    De kans is bij ons onder de 3% omdat ik de enigste ben in de familie maar was toch fijn om dat met 15 weken te weten..

8. Unexplainable

Unexplainable Actief lid

Nov 15, 2014
    224
    16
    18
    Female
    Bij ons vooralsnog ook nog niet te zien. Mijn vriend is er mee geboren (+ open gehemelte) en daarom een zogenaamde "risico factor". Ben erg benieuwd naar de 20w echo.

9. LoveP

LoveP Actief lid

Jan 22, 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf geboren met een schichis. Daarom bij ons eerste kindje een GUO gehad in het EMC. Daar gaven ze aan dat ze het gehemelte niet geheel kunnen beoordelen, maar een lipsleet kunnen ze wel zien door het aangezicht goed te beoordelen. Ons kindje had een mooi gesloten gehemelte.
    Ikzelf ben overigens thuis geboren, omdat mijn ouders niet wisten dat ik een schichis zou hebben. En alles is gelukkig helemaal goedgekomen☺️

Succes tijdens de echo!

10. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Als ze een gesloten lip hebben gezien dan is het duidelijk, maar als ze de lippen nog niet duidelijk in beeld hebben kunnen krijgen (wat best kan, zo vroeg) dan is het nog even spannend.

11. Nienke90

Bedankt allemaal voor jullie reacties :)
    Ze zei bij de echo uit zichzelf dat het mondje mooi dicht was, zonder dat ze wist dat we hier een extra controle voor zouden krijgen. Dus dan zal het waarschijnlijk wel goed zitten.. ;) Nog 2 weekjes en dan weten we in ieder geval zeker of alles goed is.

Voor degene die ook nog een echo moeten succes alvast!

12. Lens

Lens Actief lid

May 21, 2014
    281
    0
    0
    Mijn schoonvader heeft een hazenlip. Wij hebben donderdag de 20 weken echo gehad en daarbij heeft de gyn niks kunnen zien. Hebben het na afloop nog even gevraagd, en hij gaf met 1000% zekerheid aan: Oh nee hoor, daar is absoluut geen sprake van.

Dus een ervaren echoscopist moet zoiets wel kunnen zien hoor :). Succes!

Share This Page