Vragen over Clomid en wat als het niet werkt

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gerbera, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Graag hoor ik ervaringen van anderen in de MMM die bezig zijn met Clomid of ooit Clomid gebruikten. Ik zit met een boel vragen.

Ik ben net begonnen met Clomid. Op een of andere manier heb ik niet het idee dat het gaat werken. Ik heb de laatste twee cyclussen uiteindelijk uit mezelf een eisprong gehad en we hebben toen steevast steeds om de dag seks gehad. En toch niet zwanger. Waarom zou het dan met Clomid wel ineens werken vraag ik me af?? Die zorgt toch enkel voor een eisprong (en zelfs voor een slecht slijmvlies toch..)

En wat is eigenlijk de volgende stap na Clomid? De arts legde uit dat hij op dag 25 in het bloed kijkt of er een eisprong is geweest. Zo ja: half jaar door gaan zo, Zo nee: dosis verhogen. Maar ik vraag me af of er niet meer aan de hand is. Iets met het slijmvlies of de combinatie van het sperma met slijmvlies. Waarom hebben ze dat niet onderzocht vraag ik me af. Dan ben ik straks een half jaar kwijt als het niet helpt. En wat als de Clomid niet werkt? Wat is dan een volgende stap..

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Op clomid 50mg reageerde ik niet,
    Op clomid 100mg had ik een cyclus van 40 dagen en toen we vorig jaar mei/juni met IUI begonnen zijn we over gestapt op clomid 150mg. Hierop had ik een cyclus van tussen de 23 en 28 dagen super netjes dus.

In mijn nieuwe ziekenhuis (te veel gebeurt tussendoor om hier ff uit te leggen) zijn we na heel erg lang wachten eindelijk weer begonnen met IUI (10 maanden gewacht en 10 maanden geen hormonen hoeven te gebruiken) In mijn nieuwe ziekenhuis hebben ze voor Puregon gekozen om te gebruiken omdat dit in hun protocol staat als je met IUI met ovulatie inductie bezig bent.

Suc6 in ieder geval :)

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een eisprong wil helaas niet zeggen dat je ook werkelijk zwanger wordt als je qua timing goed klust. De kans op een zwangerschap is maar 15-20% per cyclus.

Er is zoveel nodig om zwanger te worden: Er moet een match zijn tussen een eicel en zaadcel, een zaadcel moet een bevruchting tot stand kunnen brengen, een embryo moet gaan delen en innestelen, je hormoonwaardes moeten in balans zijn, enz.

Clomid zorgt er inderdaad alleen maar voor dat er een follikel uit gaat groeien tot een eisprong. Als dit bij jou niet goed werkt, dan kun je baat hebben bij Clomid. Of de kwaliteit van een eicel kan daardoor iets beter zijn. Over het algemeen is de kans op een zwangerschap zonder Clomid en met Clomid ongeveer hetzelfde als je van jezelf een eisprong hebt, met Clomid is de kans niet veel hoger.

Als de randvoorwaarden goed zijn (goede eisprong, goede zaadkwaliteit, baarmoederslijmvlies dik genoeg, hormonen in balans), dan zul je het tijd moeten geven. Een zwangerschap kun je niet afdwingen. Je kunt er tot een bepaalde hoogte hulp bij krijgen, maar de natuur moet het zelf doen.

Als Clomid niet voor een eisprong zorgt, dan kun je overstappen op hormoon-injecties. Als het met een goede eisprong ook niet lukt, kun je uiteindelijk op IUI overstappen.

Succes!

Deel Deze Pagina